Phi Phi Islands

Simma med hajar
söndag 3 februari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Dagen började med en härlig frukost vid hotellet, länge sen jag åt en sådan frukost i thailand. fanns mängder med färsk frukt, ett dussin olika maträtter samt allt det vanliga med filer kaffe osv.Jag hann dessutom ta ett litet bad i poolen innan gänget skulle anlända. Jag hade sen dagen

Roliga nyheter
lördag 2 februari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Gårdagens kväll blev riktigt lyckad , vi lyckades då med oss wattana oxh wicktoria från klassen och joina oss på stranden, satt där några timmar och bara tjata.sedan åkte dom hem och vi fortsatte vidare, det vanliga, lite pool på aussie-bar, sedan beerpong på backpacker och därefter vip

Bye bye Phi Phi
torsdag 17 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Lämnar Phi Phi efter 5 dagar. Det känns helt tillräckligt och inget ställe jag nog kommer återvända till. Det har blivit en ungdomsö även om det var många barnfamiljer där också. Påminner mig om de grekiska öarna jag besökte i mina ungdoms dagar. Mycket fokus på festande och det

Mat
torsdag 17 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

En av många saker jag gillar med Thailand är maten. Den här gången har vi bestämt oss för att bara äta thailändskt och att prova nytt varje dag när vi är på en plats. Phi Phi har bara positiva upplevelser när det gäller maten. Vi har valt ställen som det varit mycket folk på och det

Long beach 15 år senare
onsdag 16 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Vi bestämde oss för att ta en long tail taxiboat till Long beach. Jag ville se om jag kände igen något. Det kostade 100 baht pp, verkade vara fasta priser hos alla och tog ca 5-10 min. Man ska kunna gå hit men när vi försökte reka under en morgonpromenad så lyckades vi inte någon väg som

The View point
onsdag 16 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Morgonens promenad blev till The View point. Vi hade hört att det var 400 steg upp och det kändes så iaf. Som tur var så flåsade även de som såg vältränade ut ;-) Väl uppe fick man betala en avgift på 30 baht. Var väldigt välordnat däruppe med klippt gräs och skulpturer och en

Morgonpromenad
måndag 14 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Vi har bestämt att vi ska ta en morgonpromenad varje morgon - minst 30 minuter. Imorse bestämde vi oss för att följa skylten till View point. Ska finnas en utsiktspunkt 400 trappsteg upp som ska ge en hänförande utsikt över ön. Den ledde oss genom smala gator där många hostel låg och med

En oväntad pärla
måndag 14 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Jakten på mat kan leda en till oväntade upplevelser. Igår kväll gick vi in på en oansenlig tvärgata såg nästan ut som en återvändsgränd. Där hittade vi Anna’s restaurang. Fullt av folk vilket brukar vara ett säkert tecken på att det är ett bra ställe. Vi gick in och fick lämna

En oväntad pärla
måndag 14 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

igår kväll tänkte vi gå längst bort på andra sidan centrum för att leta hatt till mig och någonstans att äta. Ingen lycka för vare sig det ena eller andra så vi gick tillbaks in i smeten och på måfå gick vi in på en liten tvärgata och där hittade vi Anna’s restaurang. Fullt av

Äntligen semester
söndag 13 januari 2019 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Startade strax före 10 fredag 11/1 och ett dygn senare så var vi på Phi Phi. Tuff flygresa med två skrikande barn bakom oss men väl framme i Krabi flöt det på bra. Bytte om på flygplatsen, vinterkläderna passade inte riktigt i värmen, sedan köpte vi biljett till en shuttlebus (90b pp)

Where the streets has no name

Where the streets has no name

19 januari 2019 - 16 februari 2019

Tanken med denna lilla sol och bad resa är att jag förhoppningsvis ska besitta lite mer kunskap angående det thailändska språket hehe

Thailand

17 december 2017 - 13 januari 2018

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Thailand 2017

Thailand 2017