Krabi

Min 11 årsdag
tisdag 21 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

HejIdag kom mamma, pappa, Sigge och Sanna in till mig på morgonen och sjöng och gav mig presenter. Av Sigge fick jag en rosa solfjäder och av Sanna fick jag korsstygn. Av mamma och pappa fick jag en surfbrädda, en bikini och när allt öppnar upp så kommer jag att få ta

Att vara i lockdown på Lanta
onsdag 22 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi älskar stranden, och den är fortfarande öppen! Men, det är ju mycket som blivit märkligt här på Lanta, precis som det blivit på de flesta ställen i världen...Kim (Journalist och vår guide i verkligheten här på Koh Lanta) skrev också ett inlägg på vår Facebook-grupp som summerar

Påskveckan
måndag 13 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Veckans Corona uppdateringEtt antal hotell och hostels har under veckan stängt ned och gästerna har flyttat till två av myndigheterna utsedda karantänhotell.Bron till ön stängs: Enligt beslut av guvernören i Krabi stängs bron från fastlandet till Lanta från långfredag till den 30/4.

Svettkörtlar - bättre begagnade, till salu
måndag 20 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Annandag Påsk började med ett besök till klinikenEn annan titel på detta inlägg skulle kunna vara.."Fan vad kul det här blev då...."Jag började i påskhelgen känna två svullnader på baksidan av vänster ben, den ena satt mitt på hamstring och den andra precis under skinkan. Ömheten

Our new normal: Perspektiv från första fulla veckan med hemskola
måndag 6 april 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

The Times They Are A-Changin'. Det var inte så länge sedan jag skrev ett inlägg om hur vardagen ser ut för oss här på Lanta.Ovanstående inlägg var från slutet av Januari. Det har hänt en hel del sedan dess; eller rättare sagt det har hänt löjligt mycket sedan dess. En nyhet från den

En galen vecka - Skolan stänger helt, undantagstillstånd i landet och Facebook glöder
måndag 30 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Måndag 23/3 Nu kör vi på med nya skolan! ...och dagen avslutas med skrivarkurs och nya regeringsbeskedMånga av familjerna på skolan har nu valt att lämna i förtid. Dock inte vi...Nu hade vi studerat hemma en halv vecka sedan föregående onsdag. Det var dags att förbättra rutiner, samt att

Dag 21.  Nap Krabi Hotel
fredag 13 mars 2020 - Krabi Noi, Krabi, Thailand

Idag har vi startat hemresan kan man säga. Ett alternativ som vi INTE valde, var att ta oss i longtailbåt från stranden på Railay klockan 4 på lördagsmorronen, till  Ao Nang och sen leta efter en bil till flygplatsen.Utan vi valde att övernatta nära flygplatsen på Nap Krabi Hotell.Ett

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Dag 20. Hav, pool eller bådadera.
torsdag 12 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

En vilodag.Vi har legat vid poolen från åtta på morronen till fyra på eftermiddagen, under ett stort skuggande träd, mestadels.10 meter till poolen, 15 till havet. Vattnet höll 31.4 grader idag. Jag badade inte i poolen, föredrar saltvatten och hav.Vi var på "restaurang" i gårkväll.

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 19. Phang Nga Bay by speedboat.
onsdag 11 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Eftersom vi inte kunde komma med på den James Bond-utflykt som vi ville, kom Annette på den lysande idén att hyra en egen speedbåt. Kostade lite mer, men samma program.Klockan 0800 blir till 5 i halv nio innan vår båt dyker upp med två ångerfulla och ursäktande thailändare.1 x 250 hk