Krabi

Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 FebruariNu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd

Dag 18. Phra Nang Beach.
tisdag 10 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag fick jag med mig Annette och Jörgen på en promenad till Phra Nang Beach. Det är ju egentligen inte så mycket att se. Jag kan inte hålla med om att det är en av Thailands finaste stränder, som en del hävdar. Princessgrotta och phallusgrotta är en turistfälla.Men stigen dit är ju

Sjätte veckan i skolan
fredag 14 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det har varit en späckad vecka med aktiviteter enligt barnen och lärarna. Sigge har varit lite krasslig och fick stå över veckans gympa.Malin skriver så här om vad Saga och Hajen har gjort"Denna veckan hände det mycket och den blev inte riktigt som vanligt eftersom jag var sjuk

Dag 17. Ao Nang.
måndag 9 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Railay Beach ligger på en halvö. Hit eller härifrån kan man inte komma med bil, utan det är longtailbåt som gäller.Ao Nang ligger ju bara "runt hörnet", men det kostar 800 bath/båt/8 personer. Vi gitter  inte vänta på att det ska komma 4 personer  till, så vi betalar 800 och kommer

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 16. Railay Beach, Ao Nang.
söndag 8 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Jaha Du, Jan Johansson. Det är väl 18 år sedan vi var här sist. Mycket är utbyggt och en fin Walking Street, med många mysiga pubar och hak, som inte fanns då.Det finns många sätt att ta sig från Koh Lanta till Ao Nang och Railay Beach. Vi valde nog det billigaste. 550 bath.Blev hämtade

Dag 15. Saladan igen!
lördag 7 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lanta Casuarina Resort är ett ganska flott ställe. Iallafall om man ska se till vad det kostar att bo här.Vi har visserligen en..."parbungalow", alltså två bungalow i ett hus, alldeles vid poolen och 50 meter till strandkanten. Sånt får man betala för. 11340 bath för 3 nätter/

Lanta Toughest, och en trevlig kväll med Jenny och Tommy
fredag 28 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse var det dags för Lanta Toughest arrangerat av Slowdown Resort som också driver Lilla Svenska Skolan. Efter frukost tog Sigge, Saga och jag en tuktuk bort till Slowdown. Det var samling för alla löpare 09.00. Stina samlade ihop sina små Mangos, och Saga hittade Malin och sina kompisar

En riktig lusdag
onsdag 26 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Arghhhh....Det har aldrig hänt oss hemma trots alla gånger det gått löss på skolan. Men nu var det alltså dags här på Lanta!UpptäcktenRedan i går tisdag upptäckte vi två misstänkta kryp i Sannas fjuniga hår och efter lite googlande kunde vi konstatera att det var två fullvuxna kräk.

Avslutning på en händelserik femte vecka
söndag 9 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det känns som det hände mycket den här veckan, och mycket är redan berättat. Sanna är sjuk, middag med vänner från Mölndal, grillkväll på Lanta Complex, koncert med Job2Do, en härlig onsdagkväll på Relaxed Bay, eftermiddagsbad med kompisar, full fart i skolan med lektioner, bakning,

Dag 14. Saladan, Walking Street.
fredag 6 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagen börjar med frukostbufe'. Inget märkvärdigt...god bacon....och små söta wienerbröd😊.Annette har reserverat 4 solstolar på gräsplätten framför poolen. Perfekt läge för både pool och strandhäng. Så här tillbringar vi resten av dagen.Long Beach är 2,5 km lång. Var tvungen att