Krabi

Dag 13. Casuarina Resort, Long Beach.
torsdag 5 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Efter incheckning och frukost lastar vi "våran" lilla picup för att köra den dryga kilometern till vårt nya boende, Casuarina Resort. Chaffisen kollar skeptiskt på hjulen om det är tillräckligt men luft. Folk runtomkring är roade av vårt spektakel med 4 tunga väskor, ryggor och inte minst

Dag 12. Kajak.
onsdag 4 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har en dröm uppfyllts. Jag har paddlat kajak bland Thailands limestone-klippor och under droppstensformationer. Dessutom paddlade vi in i en stor grottsal på Koh Talabeng.Riktigt häftigt😀.Det var två-manskajaker, så det var Annette där fram och jag där bak (för att styra upp, och

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 11. Long Beach, Koh Lanta.
tisdag 3 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Sovmorgon. Vi äter inte frukost innan halv nio idag.Sen blir det poolen resten av förmiddagen.Det blir för hett att ligga i solen nå'n längre stund, så man måste finna skugga någonstans.Det är ont om parasoller, det finns endast 4 stycken vid poolen.Vid ett-tiden äter vi lunch och

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 10. Snorkeltur Four Islands.
måndag 2 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Den här turen kostar normalt 1700 bath, men vi får rabatt och betalar 1050 bath/person. Som hittat.Halv nio i morse backade båten till på vår strand, för att plocka upp oss. Med 2 st V6:or a' 200 hästar styck, drar den iväg till nästa hämtning, (Vilket råkar vara Casuarina Resort, dit vi

Dag 9. Ban Si Raya
söndag 1 mars 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Eller Lanta Old Town, som den också kallas. Har en gång varit en fiskeby, men numera verkar man leva på oss turister. Husen står på träpålar ut i vattnet. Det är ebb nu, men tidvattnet har vänt, så havet stiger snabbt under husen.Vi glider in i byn genom den lokala marknaden, i vår hyrda

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 8. Poolhäng och strandsläng.
lördag 29 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Redan klockan 0900 ligger vi vid poolen. En del av oss läser böcker, andra läser utflyktsbrochyrer...eller bara slappar.Tiden rinner iväg och det skulle ha varit Changtid, om det inte varit för att Mojito'n endast kostade 100 bath. Det finns alltid tid för en Chang senare.Lunchen beställer

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 7. Pool och strandhäng.
fredag 28 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Klockan ringer 0730. Alldeles för tidigt. Sovit dåligt i en för varm bungalow. Vi får justera AC'n lite bättre. Eller köra fläkten istället🤔.Frukost utan wienerbröd😣. Det är andra tider. Idag blev det yoghurt, musli, färsk frukt och en kopp kaffe.Efter frukost/morronmat blir det

Dag 6. Transportdag.
torsdag 27 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

22,7 C  i poolen, knappt badbart😨. Jo, det blev ganska skönt efter ett tag😉.Vi ska flyga till Krabi idag klockan 1605. En bil ska ta oss dit klockan 1400, för 300 bath.Så under förmiddagen slappar vi vid poolen några timmar. Klockan tolv ska vi checka ut. Ett hål på två timmar

Igår åkte Sigges kompis Frank hem
lördag 8 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Lördag 8 FebruariTiden går fort när man har roligt. Grabbarna fick fem veckor tillsammans, eller vi borde säga att familjerna fick. Det har varit en supertrevlig bekantskap där vi haft mycket kul diskussioner under många kvällar och eftermiddagar tillsammans med Emelie och

Femte veckan i skolan
fredag 7 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej igenDenna veckan har det varit full fart i skolan, både i klassrummet och de har även haft aktiviteter utanför. Saga har bakat kakor och Sigge har bakat thaigodis. Saga och kompisarna hade också livräddning på schemat på idrotten.Tråkigt nog var det också Frank's sista dag i skolan på