Sala Dan

Morning har broken (Cat Stevens)
tisdag 5 mars 2019 - Lanta Sand Resort&Spa, Sala Dan, Krabi, Thailand

Fasen, nu gick det fler dagar än jag tänkte innan uppdatering här. Men men, är man på semester så är man. :) Här kommer ett scoop. Bobus är uppe före solen! Efter att ha tagit en massa bilder (och även avnjutit) en gång solnedgångar på en massa platser så tänkte jag att det var

Bo Svensson
Bobus i Bara vara :)
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Femte veckan - vi fryser inte direkt...
måndag 26 februari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

Kom precis på att jag hittills inte skrivit något om vädret här på Koh Lanta?!! Om jag har det så kommer här en väderlekssummering sen vi kom hit. I början hade vi väl en 30-32 grader och det var ju fullt tillräckligt. Trots att väderrapporten visade att det skulle vara molnigt och regn

Fjärde veckan - Hjälp, vart tar tiden vägen...
måndag 19 februari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

Herregud vad tiden går fort här på Koh Lanta! Redan snart gått en månad!! Bara två veckor kvar till pappa Mattias kommer ner. Vad hände? Var ju inte längsen flyget landade i Krabi och tre vilsna, supertrötta själar skulle leva livet och samtidigt försöka anpassa sig och hitta vardagen i

Tredje veckan
måndag 12 februari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

Tillbaka till skolan efter en skön helg! Lite svårt att få liv i barnen, men en helg med massor av sol, bad och värme kan vara lite slititgt... Edvin åkte självklart på fotbollsträningen i alla fall!Själv tog jag 12 varv på löparbanan runt planen. Riktigt varmt, men är man envis så är

Vårt stora äventyr började...
måndag 29 januari 2018 - Khlongdao Beach Bungalow, Sala Dan, Krabi, Thailand

...egentligen redan i mars/april 2017 då min vän Maria sa att det blev Thailand för dem även vintern 2017/2018 (för övrigt 5:e året i rad för hennes familj).- Vi kanske skulle komma och hälsa på er...?! 3-4 v?- Nej, det är för kort tid!! OK, sex v tänkte jag...- Minst 8 v sa Maria och

En vanlig kväll
söndag 26 februari 2017 - Sala Dan, Krabi, Thailand

Ja, livet här är inte riktigt som hemma. Efter skola, lite läxor, badande och kvällsmat hos Mr Noi idag laddades eld-pojorna och Benjamin och signe sprejade sig med vatten, musiken startade och sen showtime :) De har lärt sig mycket sedan förra gången vi var här - kul att se!

Ormar
lördag 4 mars 2017 - Khlong Khong, Sala Dan, Krabi, Thailand

Utflyktsdags!Farmor och farfar är och hälsar på en vecka, vi tar det ganska lugnt men var ute en sväng på Klong Kong och körde inom ormarna där. Spännande! Och läskigt. Tror bilderna talar för sig själva.Han showade inte med den nyfångande kungskobran, 6 meter som han hade i en av

Välgörenhet med jukebox och chokladhjul
torsdag 2 mars 2017 - Sala Dan, Krabi, Thailand

Varje år drar hela skolan ihop sig och samlar in pengar, kläder och saker till barn från norra Thailand. Bland annat med en stor marknadsdag där alla skolbarnen hittar på sånt man kan ta betalt för och så kommer föräldrar och andra från området och har härlig dag i solen. Detta året

Mangrove & Massage!
torsdag 9 februari 2017 - Unnamed Road, Sala Dan, Krabi, Thailand

Efter frukosten gick vi i samlad trupp till skolan och lämnade barnen. Lova skulle på utflykt med klassen till mangroveträsken som ligger på andra sidan ön. De åkte longtailbåt ut i träsken och stötte på massvis med apor och även en jättestor örn. En härlig och spännande utflykt!Jag

En skolvecka i Thailand
måndag 30 januari 2017 - Unnamed Road, Sala Dan, Krabi, Thailand

Yes! Måndag igen - dags att sätta alarmet, duka fram frukost på yoghurt, cornflakes, rostat bröd och skinka och sen packa skolväskan med vattenflaska, skolpapperen inför veckan, badkläder och promenera ner till stranden och vidare till skolan.Idag började Irma och Ylva också skolan, så nu

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Vårt stora äventyr - Koh Lanta 2018

Vårt stora äventyr - Koh Lanta 2018

29 januari 2018 - 23 mars 2018

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

Tanzania och Thailand - 3 månaders äventyr hemifrån

1 januari 2017 - 14 mars 2017

Vi börjar nya året med att åka till Tanzania, destination Kilimanjaro Airport för att ta oss ut till parker - Lake Manyara, Serengeti och Ngorongoro. Sedan flyg vidare till Zanzibar några dagar tills vi behöver komma upp på höglandet igen och har en avslutande vecka i och kring Arusha. Den 18/1 flyger vi vidare till Thailand för att återse Koh Lanta, skolan Sanuk, familjerestaurangen, härliga stränder och en del andra härliga återseenden som vi längtat efter. 7 veckor med skola, häng, socialt liv, bad och allt annat. Barnen är laddade, ryggsäckarna är fulla med skolböcker, vi är sugna på att komma iväg och vi ser fram mot massor av upplevelser de kommande månaderna!!

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Thailand

Thailand

27 oktober 2016 - 7 januari 2017

Jag kommer vara i Thailand 10 veckor med min familj. Jag kommer gå i svensk skola på Koh Lanta.

Nordstrands Thaim out!

Nordstrands Thaim out!

28 oktober 2016 - 21 februari 2017

Vi checkar ut från vardagen och styr kosan mot Koh Lanta!

Thai Style. Same same. But different.

Thai Style. Same same. But different.

14 september 2015 - 25 november 2015

Vi, alltså, Maria, Johan och vår 10 månaders son Frank tänkte spendera 10 veckor i Thailand. Denna dagbok är för att kunna hålla kontakten med er hemma men även för lite tips å trix,do´s and don´ts. Välkommen med på vår resa.

Thailand 2015

Thailand 2015

18 december 2014 - 31 januari 2015

Två månader i Thailand

Två månader i Thailand

4 november 2013 - 2 januari 2014

Japp nytt äventyr på gång.... Nu e det mindre än en månad till vi åker o alla saker börjar falla på plats. Känns skönt då ekorrhjulet verkligen rullar på förfult. vi har en egen gjord Thailand kalender där ungarna drar bort lappar dag för dag... Skönt att se att de också laddar. Nora har mer koll än yrvädrens Lova o Ebba. et är verkligen svårt att fatta att vi ska iväg och att resan kommer att bli av.... Det var en dröm och nu ska den snart slå in.....

Sala Dan, Krabi, Thailand
Sala Dan, Krabi, Thailand