Krabi

Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

50 dagar bättre än inga alls

50 dagar bättre än inga alls

20 januari 2020 - 9 mars 2020

En snabb sväng till Thailand för att samla krafter inför sommaren 2020

Thailand 2020

Thailand 2020

22 februari 2020 - 14 mars 2020

Kultur, storstad, ö-luff, sol o bad.

Thailand 2019-2020

Thailand 2019-2020

16 december 2019 - 8 januari 2020

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas slappar i Thailand

Thailand med Fullmoon Party

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Koh Lanta 2019

Koh Lanta 2019

17 november 2019 - 19 november 2019

Då var vi äntligen tillbaka till ön. Resan hit gick bra, inte riktigt kommit in i dygnsrytmen än. Så igår sov vi till 11 sen blev det inskrivningssamtal i skolan och idag började killarna skolan på riktigt. Vi har hunnit bada en hel del redan. Det är + 35 i luften och +30 i havet så man behöver inte frysa. Killarna har fått varsin skimboard, typ som skateboard fast i vatten så de inte saknar kickbikesen hemma alltför mycket. Inte helt lätt att styra dem än men med lite träning så. Nu ska jag och Thomas till stranden och chilla lite medans barnen är i skolan.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

Nya äventyr på Koh Lanta - Thailand 2019

6 februari 2019 - 14 mars 2019

Som så många andra så var vi bara tvungna att återvända till Koh Lanta. Vi sa ”once in a lifetime”. Nu blir det åtminstone ”twice in our lifetime”...