Phang Nga

Poseidon Bungalows - Similan Live Aboard
fredag 3 november 2017 - Phang Nga, Thailand

Dag 1Vi blev upphämtade med pickupt truck vid 07:00 och blev körda till den lilla hamnen strax söder om Khao Lak. Här hoppade vi på vårt hem för de närmaste 3 dagarna.Båten kan ta 17 gäster samt 1 guide och besättningen på 4. Vi hade det lite lyxigt och var bara 6 gäster. Turen

Zveg i Thailand Snorkeling safari
God natt

God natt från Thailand till alla.

Dag 1

hej vi är i vårt sista mål på resan. vi har varit i Bangkok och på  Phucket men khao lak är bäst fast har bara vart här idag än så länge.

Fredag
fredag 6 januari 2017 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Ja. Inte för man har så bra koll då den ena dagen är ganska lik den andra än så länge! Innan vi drog från stranden hittade John ett gäng kompisar och blev involverad i vollybollmatch och sedan fotboll. Kul hade han och naturligtvis helt slut även denna kväll. Besökt vårat favvohak Mr

Igår och innan.
fredag 6 januari 2017 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Ska jobba mig ikapp lite snabbt och lätt. När vi anlände till hotellet på nyårsafton började barnen med att bada naturligtvis. Sedan skulle det bli nyårssupe' och fest på hotellet. Pratade med en guide som berättade att det kommer att vara ett stillsamt firande. Möjligt men allt

Några dagar har gått.
torsdag 5 januari 2017 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Vi njuter och mår förträffligt. Även om en 1 litet bakslag av semestermage för undertecknad. Jag åter kommer med mer framöver.

Dag 6 - Similan Islands tur (Dag 3)
torsdag 10 november 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Jag hade ställt klockan på 07:00 fast det var frukost först kl 08:00. Snorklingen hade varit så bra vid skymningen så jag ville se om det var lika bra i gryningen. Men redan 06:45 vaknade jag av ett bankande i väggen, trodde först det var snubben som sov under mig, men det var det inte. Så

Senast aktiv - från Phang Nga, Thailand
Dag 5 - Similan Islands tur (Dag 2)
onsdag 9 november 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Dag 5 - Similan Islands tur (Dag 2)Vi väktes strax efter klockan sju för att komma upp till frukosten som serverades kl nio. Det var ingen riktig glöd i oss än, ett par var i och badade innan frukosten men de flesta kom igång först efter frukosten som var liknande som dagen innan. Vi

Senast aktiv - från Phang Nga, Thailand
Dag 4 - Similan Islands tur (Dag 1)
tisdag 8 november 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Dag 4 - Similan Islands tur (Dag 1)Vi gick upp vid halv sex för att lämna stället för att åka mot båten vid sju. Vi var 12 personer som skulle ut på tur. Det intressanta var att av de 12 så var det 10 st tyskar! De flesta lite äldre. Det tog ca 15 minuter att ta sig till hamnen där båten

Dag 1-2 - Cph -Bangkok - Phuket - Khao Lak
lördag 5 november 2016 - Unnamed Road, Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Dag 1 CPH - BangkokJag gick upp vid 08:00 för jag hade inte orkat packa min väska på fredagskvällen. Jag packade min väska till perfektion på ca en timma så kunde jag dega innan det var dags att åka. Jag degade såklart lite för länge så det blev lite panik när jag skulle iväg. Jag

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Thailand

31 december 2016 - 14 januari 2017

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Thailand 2016

Thailand 2016

20 oktober 2016 - 13 november 2016

Backpackers igen.

Ännu en fin resa till Thailand

Ännu en fin resa till Thailand

3 mars 2016 - 21 mars 2016

Vi längtade efter att återigen få jogga i sand i stället för snö och bokade en ny resa till Thailand.

Sex månader på vift

Sex månader på vift

24 mars 2016 - 25 september 2016

Nya Zeeland och Sydostasien under sex månader

Thailand 2015

Thailand 2015

13 december 2015 - 5 januari 2016

I år väljer vi att fira jul och nyår på sydligare breddgrader. Vi startar på Ko Lanta som vi senast besökte 2007 och reser sedan vidare mot Khao Lak som är ett nytt resmål för oss.

Thai Style. Same same. But different.

Thai Style. Same same. But different.

14 september 2015 - 25 november 2015

Vi, alltså, Maria, Johan och vår 10 månaders son Frank tänkte spendera 10 veckor i Thailand. Denna dagbok är för att kunna hålla kontakten med er hemma men även för lite tips å trix,do´s and don´ts. Välkommen med på vår resa.

Australien

Australien

7 september 2015 - 30 juni 2016

Flyger till Cairns och tar oss sedan ner för östkusten mot Sydney och Melbourne. Ska även över till Nya Zeeland en sväng.

Margaretha Brunström
tantbrun58