Phang Nga

17-24 februari
lördag 24 februari 2018 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

17 februari05:30 ringer klockan idag, upp och hoppa för att hinna med alla morgonrutiner, vi började med att fixa gröten, sedan packa och kaffet det fick vänta för när vi kom på att vi skulle ha kaffe var vattenkokaren redan nedpackad.Kl. 07:00 kom Mas och hämtade oss för att köra oss

Johan
Jonmar i Asien 2017-2018
Senast aktiv - från Hammar, Örebro län, Sverige
15 Feb
torsdag 15 februari 2018 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Gick upp 8:30 och packade ihop lite eftersom det idag bär av till Kamala på em, har bokat taxi till 16. Vi gick ner till stranden och åt frukost och yes dom hade müsli 👍🏻Var underbart härligt att sitta vid stranden och äta😎Här fick man låna solstolar gratis om man åt hos dom. Vi

14 Februari
onsdag 14 februari 2018 - Bang Niang, Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

Vi kände att vi inte orkade åka upp till Koh Kho Khao så det fick bli en heldag på Bang Niang stranden , fanns solstolar för 200B för 2 och då ingick även vatten. Gick en ganska lång promenad på fm var skönt men var tur att man hade sarongen på för det brände på bra. Åt lunch

13 Februari
tisdag 13 februari 2018 - Ko Surin Nuea, Ko Phra Thong, Phang Nga, Thailand

Idag klev vi upp redan 06:15 för att äta frukost där vi bor kl 7.7:30 kom minibussen och som körde hos 35 min till piren i Ban nam khem.Fick där kaffe,vatten, frukt mm.Innan vi klev ombord fick vi lämna skorna iland. Var ca 25 personer på båten + 1 en tysk guide och en thaikille som var

12 Februari
måndag 12 februari 2018 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Gick och la oss lite förtidigt tror jag, var vaken många timmar inatt. Somnade om efter att klockan ringt men det var skönt att ta en lugn morgon. Käkade frukost sen var det dags igen för solskyddsfaktor smörjning😉Bum fixade en taxi till oss. Parinya var en väldigt trevlig chaufför som

Halvtid
måndag 5 februari 2018 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej allesammans, nu har vi varit här i 2 veckor och livet flyter på. Det har inte hänt något speciellt förutom att det har regnat en del men nu har solen kommit för att stanna hela dagarna.Vi slappar mest o äter o dricker gott. Det har varit en del marknadsbesök och vi funderar på att åka

riverroy i Äntligen en solstol
Khao lak
söndag 4 februari 2018 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej igen.Nu har vi varit i Khao lak i två veckor. Det är en semesterort längs fastlandet norr om Phuket. Hit åker människor för att sola, båda och även snorkla/dyka i ett av världens bästa dykvatten, Andaman Sea. Innan barnen gjorde vi en liveaboard dyktrip i dessa vatten vilket var en

Lite regn men ändå skönt här
tisdag 30 januari 2018 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej allihopa, nu har vi varit här i en vecka och hotellet är fint. Det har regnat en skur varje dag men jag har ändå lyckats bränna mig o Christer är ju som vanligt som en neger. Linn o Alexander har varit här så vi har hängt med dom några dar o kvällar och haft det mysigt, men nu har

riverroy i Äntligen en solstol
Jet lag

Efter att ha genomlevt gårdagskvällen i någon form av dimma efter 27 timmars resande är vi åter igen människor.   Frukosten var ett kapitel i sig. Man fick snällt samsas med ungar som skulle fram till pannkakorna eller sina roliga frukostflingor. Men det är väl så på ett familjehotell.

Andreas Eriksson
Sjukbrorsan i Charter i Thailand
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Poseidon Bungalows - Similan Live Aboard
fredag 3 november 2017 - Phang Nga, Thailand

Dag 1Vi blev upphämtade med pickupt truck vid 07:00 och blev körda till den lilla hamnen strax söder om Khao Lak. Här hoppade vi på vårt hem för de närmaste 3 dagarna.Båten kan ta 17 gäster samt 1 guide och besättningen på 4. Vi hade det lite lyxigt och var bara 6 gäster. Turen

Matthias Svegbrant

23 januari 2018 - 7 februari 2018

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Äntligen en solstol

Äntligen en solstol

22 januari 2018 - 20 februari 2018

Khao lak 3 veckor o kata beach 1 vecka

Thailand 2018

Thailand 2018

10 februari 2018 - 10 mars 2018

Denna resa kommer vi vara halva släkten på plats samtidigt i Kamala:-) Karin och Lennart är redan på plats dom åkte 18 januari. Vi kommer 11/2 men då blir det först Khao lak och sen Kamala. Veine, Marja, Sonja och Inge dyker upp 18/2 och 20/2 kommer Carro, Robin , Chilli, Casper och Tilda!

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

Familjen Sommars äventyr

Familjen Sommars äventyr

3 november 2017 - 26 februari 2018

Familjen Sommar tar sina båda barn och flyr den svenska vintern! Fyra månader är vi borta och vi besöker Thailand, Bali och Shanghai.

Thailand

31 december 2016 - 14 januari 2017

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Thailand 2016

Thailand 2016