Phang Nga

MC-tur
fredag 8 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Hej alla,  Idag bestämde vi att ta en längre tur, nämligen till den nya golfbanan...ja det var Hasse som ville det. Valet mellan stranden igen eller åka en tur var inte svår, det blir ju lätt enahanda att ligga och läsa även om jag inte har några som helst problem med att ligga och koppla

Stranden och tvättstuga
torsdag 7 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Dagen började bra och vi drog iväg mot stranden, tänkte åka lite längre bort idag men det såg grått ut på himlen så vi bestämde att vara närmre hem uti fall att himlen öppnar sig.Så det blev Coconut Beach idag också. Vid lunchtid blev molnen ännu mörkare så vi valde att köpa

Trädgårdsarbete
onsdag 6 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Igår kväll glömde jag skriva, istället låg jag och kollade på de 4 sista avsnitten på Netflixserien Unbelievable...en mycket bra serie, baserad på verkligheten.Dagen igår bjöd på soligt och klart väder så det blev Coconut Beach inkl. lunch. Den här gången så mycket mat att vi bad

Mycket blött idag
måndag 4 november 2019 - Khuek Khak, Khuekkhak, Phang Nga, Thailand

Fjärde dagen och det regnar. Även natten har varit regnig, efter frukosten var det uppehåll och vi bestämde oss för att åka ner till byn.Vi hann inte så långt innan regnet mötte oss och det kom så mycket att vi körde in till vår närmaste butik för att skyla oss. När det äntligen

Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Verkmästaren i magen är inte nöjd
söndag 3 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Jag har inte varit snäll mot Verkmästaren i magen, det talar han om väldigt klart och tydligt. Jag skulle nog ha inlett något snällare måltider att inleda semestern med. Men jag var så sugen på deras starka goda Thum Yam Kung och till middag köpte vi mat på marknaden vid vårt

Stranden och marknad
lördag 2 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Vaknade rätt utvilad och tänkte att nu är inte klockan mycket, det var fortfarande mörkt ute. Visste först inte var jag var...trodde att jag låg hemma i Norrtan. Skulle titta vad klockan var och tittade mot väggen där tiden projiceras upp från klockan. Såg ingen klocka, irriterat tänkte

Älskar landet...men
fredag 1 november 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Ja då var man här igen, längtat till solen och värmen...men först lite att fixa. Mitt thailändska bankkort har gått ut och min thaitelefon är död. Det som alltid fungerar är att bokningen av taxi från Phukets flygplats till huset alltid fungerar. Manop stod där när vi kom ut.Jag

Snart på väg hemåt..
onsdag 6 mars 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Sista dagen. Tror alla är laddade för hemresa. Men ändå inte riktigt ändå. Vi har det ju rätt bra här. Lata dagar med massa sol och värme och massa tid att umgås. ❤ Lite bråk och tjafs finns det också plats för 🤪. Och en och annan läxa.Jag vet inte riktigt vad som hände med den

Nä.. blev ingenting.
tisdag 5 mars 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Ännu en dag har passerat. Vi tog det lugnt idag. Väldigt lugnt. Ingen fart på någon. Krafterna tog slut igår tror jag. Planen var en strandtur. Men blev hotellstranden. Med mycket bad. Det var rätt höga vågor idag. Så det gällde att vara med så man inte flöt med alltför långt. Pontus

Lång dag men så kul!
måndag 4 mars 2019 - Khao Lak, Phang Nga, Thailand

Tjolahopp. Nu är det inte många dagar kvar innan hemfärden. Så idag hade vi bokat en tur med longtailbåt bland mangroveskog och häftig natur. Fick till och med se James Bond Island fast vi bad om att få slippa ännu en turistfälla.. men vi åkte bara runt den. Och det var sjukt mycket folk

Thung Khamin 2019

Thung Khamin 2019

1 november 2019 - 14 november 2019

Höstsemester i vinterstugan

Thailand

Thailand

20 februari 2019 - 7 mars 2019

Ett avbrott från vardagen och gråa vintern i Sverige. Ljus, värme och ett helt annat tempo. Sen kan vi möta våren i Sverige med ny energi😊

Thailand 2019

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Thailand, Laos och Hong Kong

Resa 2018-2019

Resa 2018-2019

12 december 2018 - 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Charter i Thailand

Charter i Thailand

23 januari 2018 - 7 februari 2018

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Äntligen en solstol

Äntligen en solstol

22 januari 2018 - 20 februari 2018

Khao lak 3 veckor o kata beach 1 vecka

Thailand 2018

Thailand 2018

10 februari 2018 - 10 mars 2018

Denna resa kommer vi vara halva släkten på plats samtidigt i Kamala:-) Karin och Lennart är redan på plats dom åkte 18 januari. Vi kommer 11/2 men då blir det först Khao lak och sen Kamala. Veine, Marja, Sonja och Inge dyker upp 18/2 och 20/2 kommer Carro, Robin , Chilli, Casper och Tilda!

Thailand Snorkeling safari

Thailand Snorkeling safari

1 november 2017 - 12 november 2017

Snorkling med MLo i Thailand.

tantbrun58
Jonas Komstedt