Ko Kho Khao

Koh Chang, Koh Phayam och Koh Kho Khao
torsdag 3 januari 2019 - Ko Kho Khao, Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

SawadeeNu har vi tillbringat några dagar på ett par Thailändska öar. Piren vi hamnade på var rätt men ändå inte för det var extremt lågt vatten så inga båtar kunde ta sig in till piren. Det var med andra ord ett bra ställe att bygga en pir på :). Vi fick gå en bit för att komma till

Jonas Komstedt
familjenkomstedt i Asien 2018-2019
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Imorgon åker vi vidare...
fredag 9 december 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

Godagens spektakel kusin vitamin rullgardin!! Hotellet som vi bor på nu heter Kho Khao Island Beach Resort och vi är väl sådär nöjda med hotellet men de funka.. vi ska ju åka vidare imorgon till ett nytt ställe och nytt hotell :) ska bli skönt med nått nytt nu :) Då blir det Karon

Framme i Thailand
tisdag 6 december 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

Hej på er! Kan ni tänka er att den mest nyfikna person jag känner sitter och läser en bok helt stilla jämte mig nu :) Än så länge har vi inte gjort så mycket på dagarna mer än att bada, sola och bara ta de lugnt. Denna ön som vi nu är på heter Koh Kho Khao, är en väldigt lugn ö.

Mammas dag
söndag 27 februari 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

hej Idag är det mammas dag. Vi började firandet med redan tidigt i morse. Hon fick glass med tårtljus, blommor, paket och sång redan innan hon hann stiga upp. Under dagen har det blivit massage och bara ha det härligt i solstolen under parasollet. Kvällen avslutades med middag(på två olika

Samspel med norrmän
fredag 25 februari 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

Hej Idag har vi spelat volleyboll tilsammans med norrmän. Det var trevligt. Vi delade upp oss i blandade lag så det inte skulle bli någon landslagstämmning ;) efter att först ha konstaterat att vi börjat med varsitt VM-guld. Mamma och pappa har tagit det lugnt under parasollet efter

Blåsigt på em
torsdag 24 februari 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

Hej Idag har vi lirat volleyboll en stund på förmiddagen innan solen tog alltför mycket av planen. Nu efter lunchen blåser det lite för mycket så vi får hitta på något annat, kanske slappa med en god bok, massage eller en tur till Khao lak.

utflykter
onsdag 23 februari 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

Hej Idag har Ivar och jag (Matilda) varit på Similand islands. Härliga öar med fin snorkling. Mamma och pappa har gjort turen runt ön. Vi var alla fyra nöjda med dagens utflykter. Foton kommer senare.

Mullrande åska
måndag 21 februari 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

Hej Det började redan i morse med att vi på avstånd hörde hur åskan mullrade allt eftersom dagen gick kom den närmare och till lunchen kom regnet. Vi fick lite snabbt ta våra tallrikar och flytta in under tak. När vi ätit färdigt ca 10 minuter senare sken solen igen. Men åskan gav sig

Massage var gårdagens tema
måndag 21 februari 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

hej Igår njöt vi av hotellets duktiga massörer. För 60 eller 80 kronor blir man knådad i en timme och insmord med väldoftande oljor om man så önskar. Middagen intogs på restaurangen brevid och till Ivars stora glädje hade även de Panengcurry. Vi fick lyssna på lite åskmuller igår

Senast aktiv - från Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand
Ja nu var det på tiden med en uppdatering!
söndag 20 februari 2011 - Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand

Hej hej där hemma. Nu var det ju ett tag sedan vi skrev så det har ju hänt en del. Marknaden vi skrev att vi skulle besöka sist var inget att ha. En gata, mestadels mat, och sånguppträden som skar som rakblad i öronen. Dels på grund av volymen men framför allt för att dom inte hittade

Peter Larsson

Thailand-11

15 februari 2011 - 3 mars 2011

Thailandsresa

En sväng till Thailando!!

31 januari 2011 - 14 februari 2011

Thailand -11

17 januari 2011 - 2 mars 2011

Sex veckor till värmen

Thailand 2010 (Koh Kho Khao)

1 december 2010 - 16 december 2010

Jimmy och Sandra på nya äventyr!

Thailand, Ko Kho Khao

19 mars 2010 - 3 april 2010

Mote med Sofia i Thailand.

11 mars 2010 - 28 mars 2010

Semester och mote med varan dotter Sofia som ar ute och reser i Asien i 4 manader.

Thailand

22 februari 2010 - 10 mars 2010

Familjen Walfredsson på semester i Thailand :-)