Lam Kaen

Dag 6 - Similan Islands tur (Dag 3)
torsdag 10 november 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Jag hade ställt klockan på 07:00 fast det var frukost först kl 08:00. Snorklingen hade varit så bra vid skymningen så jag ville se om det var lika bra i gryningen. Men redan 06:45 vaknade jag av ett bankande i väggen, trodde först det var snubben som sov under mig, men det var det inte. Så

Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Dag 5 - Similan Islands tur (Dag 2)
onsdag 9 november 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Dag 5 - Similan Islands tur (Dag 2)Vi väktes strax efter klockan sju för att komma upp till frukosten som serverades kl nio. Det var ingen riktig glöd i oss än, ett par var i och badade innan frukosten men de flesta kom igång först efter frukosten som var liknande som dagen innan. Vi

Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Dag 4 - Similan Islands tur (Dag 1)
tisdag 8 november 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Dag 4 - Similan Islands tur (Dag 1)Vi gick upp vid halv sex för att lämna stället för att åka mot båten vid sju. Vi var 12 personer som skulle ut på tur. Det intressanta var att av de 12 så var det 10 st tyskar! De flesta lite äldre. Det tog ca 15 minuter att ta sig till hamnen där båten

Dag 1-2 - Cph -Bangkok - Phuket - Khao Lak
lördag 5 november 2016 - Unnamed Road, Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Dag 1 CPH - BangkokJag gick upp vid 08:00 för jag hade inte orkat packa min väska på fredagskvällen. Jag packade min väska till perfektion på ca en timma så kunde jag dega innan det var dags att åka. Jag degade såklart lite för länge så det blev lite panik när jag skulle iväg. Jag

Allt har ett slut
söndag 1 maj 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Allt har ett slut och nu har den här resan nått sitt slut. När Ebba och jag gav oss iväg för 8 månader sedan så bestämde vi att vi skulle överraska vår familj och våra vänner med vår hemkomst. 19 januari bokade vi våra hembiljetter så det har varit kämpigt att undanhålla detta för

Den thailändska kulturen
söndag 24 april 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Ja då var vi här igen, söndag. Den här veckan blev det 10 pass och kroppen börjar faktiskt kännas mycket starkare och uthålligare. Roligt att man börjar känna förbättring så nu hoppas vi att det fortsätter så. Denna veckan har det kommit mycket nytt folk vilket alltid är kul, det är

Songkran Festival & besökt barnhem
söndag 17 april 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Söndag igen, veckorna går fort när man har roligt! Började veckan med fyra pass på två dagar sedan blev det vilodagar onsdag och torsdag eftersom det var Songkran Festival (thailändskt nyår). Det är en stor högtid här som alla firar genom att ha vattenkrig i hela stan. Vattnet ska

Khao Lak - Rawai Muay Thai
söndag 10 april 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Nu är det en vecka sen vi åkte med bussen från Phuket till Khao Lak. Campet vi bor på heter Rawai Muay Thai och ligger lite utanför Khao Lak centrum. När vi kom fram så checkade vi in i vårt fräscha rum och gick en sväng på området. Här finns en pool, en restaurang, en reception, ett

Resdagbok Koh Kho Khao och Surin
lördag 5 mars 2016 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

160303 Resdagbok Koh Kho Khao och Surin Vi åkte från Småland till Stockholm 3 mars. När vi kom fram gick vi och hämtade vårt yngsta barnbarn på hans förskola. Sen lekte vi med honom ända tills det var dags att åka till Thailand på eftermiddagen 5 mars. Vi reste med Thai Airways från

Ann-Sofie Magnusson
asm i Ännu en fin resa till Thailand
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
En dag i Khao Lak
torsdag 31 december 2015 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

31 december - Khao Lak ☀️?????? Sorry, we are fullybooked! Besvikelsen är enorm när den holländska tjejen vi pratat med igår berättar att hennes chef bokat in ett annat par på dykresan som hon lovat oss. Hon ser lite skamsen ut men berättar att hon har tagit fram ett annat alternativ

Cecilia Herling
tramping i Thailand 2015
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Ännu en fin resa till Thailand

Ännu en fin resa till Thailand

3 mars 2016 - 21 mars 2016

Vi längtade efter att återigen få jogga i sand i stället för snö och bokade en ny resa till Thailand.

13 december 2015 - 5 januari 2016

I år väljer vi att fira jul och nyår på sydligare breddgrader. Vi startar på Ko Lanta som vi senast besökte 2007 och reser sedan vidare mot Khao Lak som är ett nytt resmål för oss.

Thai Style. Same same. But different.

Thai Style. Same same. But different.

14 september 2015 - 25 november 2015

Vi, alltså, Maria, Johan och vår 10 månaders son Frank tänkte spendera 10 veckor i Thailand. Denna dagbok är för att kunna hålla kontakten med er hemma men även för lite tips å trix,do´s and don´ts. Välkommen med på vår resa.

Australien

Australien

7 september 2015 - 30 juni 2016

Flyger till Cairns och tar oss sedan ner för östkusten mot Sydney och Melbourne. Ska även över till Nya Zeeland en sväng.

Återresa 2015

Återresa 2015

19 juni 2015 - 12 juli 2015

Den första återresan.

Resan med stort R

Resan med stort R

1 mars 2015 - 17 maj 2015

2,5 månaders backpacking runt Sydostasien tillsammans med Hjalmar, följt av Transsibiriska Järnvägen hem.

25 februari 2015 - 13 mars 2015

It is the last day at the kantary Bech hotell. Right now I am sittning by the pool waiting for my relatives. We are going to eat at the bech. It is werry warm all the time and the water is not cooling you down. Is is 31 degrees in there and I have never been in a sea that warm. It's about 34 degrees in the air so it is not a big differente.

Khao Lak / Koh Lanta / Krabi / Bangkok 2015

Khao Lak / Koh Lanta / Krabi / Bangkok 2015

5 mars 2015 - 27 mars 2015

Gruppterapi

Gruppterapi

18 februari 2015 - 19 mars 2015

Det här blir en riktig prövning

Lina Joura
OnTheGo