Takua Pa

Vecka 11
söndag 24 februari 2019 - Takua Pa District, Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Måndag 18 februariSom vanligt vaknade vi straxt före 7, idag är det resdag så då får vi inte ligga och dra oss för länge, vi tassade iväg till den vegetariska restaurangen för lite frukost, ris och något vegetariskt hopkok, sedan till hotellet för att packa. På med grejorna och iväg

Johan
Jonmar i Resa 2018-2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Dag 115-118 – GVI
torsdag 21 november 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Hej! Denna skolvecka var också jädrans bra (precis som förra). En heldag med M1, M2 och M3 kan inte bli mycket bättre och bevare mig väl: En av mina M3 elever uttalade sitt namn precis som min brors!!! På kvällen kollades det på BBC Sherlock som är fantastiskt och på It’s Always Sunny

Senast aktiv - från Takua Pa, Phang Nga, Thailand
Sextonde helgen – BNK mys!
söndag 17 november 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Halloj! Korthelgen spenderades på Thai Lifestranden i solen med mys. På lördagkvällen besökte vi Mexikanska restaurangen och Gecko Bar i Bang Niang. Skönt att få i sig lite ost (saknar Halloumi såååå). Söndagen var hektisk! Efter frukost började plötsligt hög musik spelas och hela

Dag 108-112 – GVI
fredag 15 november 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Tja! Sorry för sen uppdatering men det är för läckert här för att skriva hela tiden :p. Denna vecka var en ganska vanlig vecka men ändå bra. Vi for till barnhemmet en av dagarna och när songtaoen hem var assen lekte vi charader och barnen kollade på =D. I tisdags såg vi på ”The

Dag 101-104 – GVI
torsdag 7 november 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Good morning students! Tillbaka till TC i Baan Nam Khem School denna vecka!!!!!!! Det betyder lektionsplanering varje dag men det är det värt ;). Måndagen var första dagen tillbaka till TC, min 100/101 dag (svårt att hålla räkningen) och vi fick WIFI till huset!!!! 100 dagar utan WIFI var

Dag 94-97 – GVI - Familjen på besök
torsdag 31 oktober 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Tjenare! Den här veckan var familjen här i Ban Nam Khem och hälsade på. Jag fick en vecka ledigt efter TEFL så jag valde denna. I volontärhuset blev det mycket Jenga och tjatter i rummet. Familjen var ju här så jag tog dem på rundturer i Baan Nam Khem Familjen bodde på Thai life så vi

Dag 87-90 – GVI
torsdag 24 oktober 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Hellå! Denna veckan hade jag kindergarten på barnhemmet så jag kom hem till eleverna och lärde ut. Det var skoj och jag hade alla åldrar samtidigt så småpluttarna dreglade runt medan fem- och sexåringarna lärde sig djur och grönsaker :0). Det blev barnhemmet på eftermiddagen också och

Senast aktiv - från Takua Pa, Phang Nga, Thailand
Tolfte helgen – Hemma i kära BNK!
söndag 20 oktober 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Fejom hejom! När vi vaknade sent på lördagen hade en massa förändringar skett i huset. Det ritades kartor över byn och någon satte upp utrymningsplaner om det skulle bli ELDIGT! Vi satt sen och väntade på att tre nya volontärskor skulle komma men de var en timma försenade… Så lunchen

Dag 80-84 – GVI
fredag 18 oktober 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Tjabba! På måndagen var det input, lektionsplanering, observering av andra lärare, debreef och filmkväll. Som vanligt alltså ;). Min sista NFElektion var på tisdagen så under hela dagen planerade jag och förberedde material. Grannpojken kom in till oss så vi började leka lite och

Dag 73-76 – GVI
torsdag 10 oktober 2013 - Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Hallå! Veckan startade med TEFoLypics som är ett påhitt från ledarnas sida för att göra inputs roligare. Det blev det ;). Mitt lag vann inte men det är tanken som räknas. NFE på eftermiddagen som vanligt och efter en middag och en debreef såg vi på en film. Jag åt banan med nutella

Resa 2018-2019

Resa 2018-2019

12 december 2018 - 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Volontärarbete i Thailand

Volontärarbete i Thailand

27 juli 2013 - 15 december 2013

I fem månader ska jag volontärarbeta som engelskalärare i en liten by på Thailändska västkusten :0)

Koh Kho Khao

Koh Kho Khao

26 januari 2013 - 11 februari 2013

I år blev det en nästa sistaminutenresa till Thailand och [link url=Koh Kho Khao]Koh Kho Khao[/link]http://www.apollo.se/resor/asien/thailand/koh-kho-khao norr om Phuket och Khao Lak.

Thailand med omnejd

Vi kommer besöka Phuket, Koh Lak, Racha yai island, Ao Nang, Bangkok

Thailand jul - nyår

Thailand jul - nyår

14 december 2010 - 7 januari 2011

3,5 veckor i Thailand över jul och nyår känns bra när det är minus dygnet runt här i Sverige. Nu börjar vi. Petra, Peter, Hjalmar, Vilmer och Gilbert

Guide / Thailand

Guide / Thailand

6 november 2010 - 3 mars 2011

Nu är det dags för lite nya utmaningar och denna gång ska jag till Thailand för att jobba som guide för "Siam Safari" där jag tar med gästerna att vandra, paddla kanot och rida elefant! Välkomna allihoppa! :)

Lillemo93