Karon

Tillbaks i Thailand
måndag 20 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

Eftejr några intensiva dagar i Singapore är vi tillbaka vid stranden igen. Singapore är en stad med 5,6 miljoner invånare, välorganiserat, rent och snyggt. Vi tog cable car till Sentosa Island och besökte akvariet. Området är jättestort och man har varken tid eller råd med allt. En

Big Budda day
lördag 11 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

I går var det Big Budda dagen. Då kan man inte köpa alcohol. Varken i butik eller på restaurangen.  Alla barer var stängda. Vi var ute och åt med goda vänner från Bollebygd och till maten drack vi öl (Chang) som serverades i kaffekoppar. Sedan ställde de ölflaskorna på bordet. Vi var

Senast aktiv - från Sverige
Sol, värme och mycket skratt
söndag 5 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

Resan ner gick problemfritt. Vi landade på den nya flygplatsen där passkontrollen gick ganska snabbt. Nytt är att alla resväskor skannas men vi hade tur våra väskor slapp. Vädret är varmt och soligt men igår kväll kom en skur som heter duga. 35 grader i skuggan och 31 grader i

Big buddha
söndag 6 november 2016 - Karon, Phuket, Thailand

Idag blev det att besöka big buddha så efter frukosten så tog vi en tuk tuk och hoppa iväg på en brant väg uppför buddha. Flera gånger trodde vi att vi skulle få gå ut och putta på men vi kom upp till big buddha. Vädret var sisådär men lite blå himmel fick vi se . Efter vår

Sandra Tinghed
tinsan i Thailand 2016
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Dag 20-23
måndag 27 juni 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Dag 20 - Koh Phi Phi till Phuket Vi gick upp vid sjutiden för att packa väskorna för att vara redo att gå 08:10, vi skulle vara vid piren 08:40 för en 09:00 avsegling. På vägen stannade vi för att handla en mango shake samt jag handlade en baguette med skinka och ägg, serverad med nygjord

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailands äventyr
Senast aktiv - från Phang Nga, Thailand
Golden Tree snake
söndag 31 januari 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Efter en dag på stranden, ska jag avsluta med ett dopp i poolen. När jag kommit ner för den lilla trappan rasslar det plötsligt till i buskaget som finns utmed väggen till sovrummet. Jag stannar till, spanar och lyssnar. Inget hörs. Så tar jag tag i gren och ruskar lite. Då börjar det

Kata Beach är det ju.
fredag 29 januari 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Hej. Först en rättelse: Det är på udden mellan Kata Noi och Kata Beach vi bor. De två senaste dagarna har vi badat på något som heter Re Kata. Ett hotell där man betalar en tusing bath. Då har man en solsäng med ⛱, tillgång till toa, omklädningsrum mm. Glaset med kallt dricksvatten

Karon/Kata Noi
tisdag 26 januari 2016 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

Vi blev lite försenade. Vår snälla taxichaufför Aye, väntade på oss. Planet mellan Bangkok och Phuket var över en timma försenat. Dessutom hade hon fått fel ankomsttid. Efter nästan 30 timmars resa, kom vi fram till Tommy o Åsebritts residens. Igår gjorde vi inget annat än låg vid

Phuket stad.
lördag 14 november 2015 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

Efter en sen frukost tog vi lokalbussen till Phuket stad. Hållplatsen finns precis utanför vårt hotell. Vi fick vänta en stund i värmen. Det är bara att kliva på och sätta sig på bänkarna, betalning sker när föraren helt plötsligt stannar och tar betalt. Efter en plågsam resa för

Promenad till stranden.
fredag 13 november 2015 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

Som planerat tillbringade vi ett par timmar vid stranden. Stora vågor vräkte sig mot land men en bit ut var det lugnare. Vi märkte av solstolsförbudet och låg en bit från sanden under några palmer, lite hårt, på medhavda handdukar. Stellan har studerat olika fordon som märks av bilderna.

*Thailand 2017*

*Thailand 2017*

2 februari 2017 - 3 mars 2017

Thailand 2016

Thailand 2016

1 november 2016 - 18 november 2016

Tänkte visa min underbara mor och systerdotter det land som står mig varmt om hjärtat. Jag blir reseguiden och mina planer är att vi kommer besöka Phuket, Phi Phi, Koh Lanta och sist spendera våra sista dagar och pengar i Bangkok

Thailands äventyr

23 januari 2016 - 13 februari 2016

Till Phuket

Till Phuket

11 november 2015 - 26 november 2015

Tredje resan till Thailand. Denna gång till Phuket. Utgångspunkten är Anan House på Karon Beach. Vad som sen händer får vi se.

Backpacking Sydostasien

Backpacking Sydostasien

20 september 2015 - 2 december 2015

Kombinerar distansstudier i Engelska med att backpacka runt i Sydostasien.

Thailand, Phuket April 2015

Thailand, Phuket April 2015

9 april 2015 - 22 april 2015

En resa till Thailand med paret Andersson och dottern Matilda. Vi spenderar först 5 dagar på Karon beach och sedan resten av resan på Nahyang beach i Magnus och Helenas lägenhet i norra Phuket. Målet är dykning, golf, äventyr med sol och bad!

Thailand med familjen :)

Thailand med familjen :)

7 mars 2015 - 24 mars 2015

Phuket

Phuket

3 januari 2015 - 19 januari 2015

Hej! Jag har packat väskan nästan klar och vi kollar av varandra att vi har allt med oss. Jag startar min resedagbok på lördag den 3 januari.

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

21 november 2014 - 31 maj 2015

Vi hade från början tänkt resa den 21 November 2014. Börjar bli less på November och skall se om vi kan boka om till den 18 November med start flyg till Bangkok. Sedan tar vi följande länder troligen: Thailand, Cambodja, Vietnam, Filippinerna (där barnen möter upp) sedan kanske Sydkorea (för skidåkning) och vidare till Indonesien. Sedan vet vi inte, men räcker kassan så tar vi oss över till Sydamerika.

Yasmin Sjöström
riverroy