Karon

Sista veckan
lördag 17 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

hej allihopa, nu är vi inne på sista veckan på semestern och åker hem på tisdag. Vi kom till Kata beach i tisdags och det var verkligen annorlunda mot när vi var här sist. Massor av folk mest ryssar o kineser o jag vet inte vilka som beter sig värst, kineserna tror jag ett väldigt

riverroy i Äntligen en solstol
Högtflygande barn
tisdag 13 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Vi vaknar sent, äter frukost sent och går ner till stranden......sen. Helt underbart att slippa alla måsten och bara vara.Vi har hittat en restaurang som ligger precis på hörnet ner till vårt hotell (nu fattade alla va!) där äter vi en ång om dagen. De är riktigt duktiga på mat - vi har

Ännu en dag i paradiset
måndag 12 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Sömntutor... 180212- Mamma, sa Ellis 03,34 och satte sig upp i sängen - Det är fortfarande natt mitt hjärta somna om, svarade jag. Det gjorde han!!!När klockan var 10.00 var det fortfarande bara jag och Nicke som var vakna. Han hade dessutom varit ute och sprungit...en mil på Karon

Äntligen framme
måndag 12 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Garden Home Kata 180211Det höll inte på att bli någon träff med familjen i Uppsala, detta berodde på två saker1. Mamman (jag) hade inte riktigt läst rätt på biljetterna! Jag läste hur lång tid det tar att flyga och inte estimated timme of arrival. Vilket gjorde att familjen trodde att

Tillbaks i Thailand
måndag 20 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

Eftejr några intensiva dagar i Singapore är vi tillbaka vid stranden igen. Singapore är en stad med 5,6 miljoner invånare, välorganiserat, rent och snyggt. Vi tog cable car till Sentosa Island och besökte akvariet. Området är jättestort och man har varken tid eller råd med allt. En

Big Budda day
lördag 11 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

I går var det Big Budda dagen. Då kan man inte köpa alcohol. Varken i butik eller på restaurangen.  Alla barer var stängda. Vi var ute och åt med goda vänner från Bollebygd och till maten drack vi öl (Chang) som serverades i kaffekoppar. Sedan ställde de ölflaskorna på bordet. Vi var

Senast aktiv - från Sverige
Sol, värme och mycket skratt
söndag 5 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

Resan ner gick problemfritt. Vi landade på den nya flygplatsen där passkontrollen gick ganska snabbt. Nytt är att alla resväskor skannas men vi hade tur våra väskor slapp. Vädret är varmt och soligt men igår kväll kom en skur som heter duga. 35 grader i skuggan och 31 grader i

Big buddha
söndag 6 november 2016 - Karon, Phuket, Thailand

Idag blev det att besöka big buddha så efter frukosten så tog vi en tuk tuk och hoppa iväg på en brant väg uppför buddha. Flera gånger trodde vi att vi skulle få gå ut och putta på men vi kom upp till big buddha. Vädret var sisådär men lite blå himmel fick vi se . Efter vår

Sandra Tinghed
tinsan i Thailand 2016
Dag 20-23
måndag 27 juni 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Dag 20 - Koh Phi Phi till Phuket Vi gick upp vid sjutiden för att packa väskorna för att vara redo att gå 08:10, vi skulle vara vid piren 08:40 för en 09:00 avsegling. På vägen stannade vi för att handla en mango shake samt jag handlade en baguette med skinka och ägg, serverad med nygjord

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailands äventyr
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Golden Tree snake
söndag 31 januari 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Efter en dag på stranden, ska jag avsluta med ett dopp i poolen. När jag kommit ner för den lilla trappan rasslar det plötsligt till i buskaget som finns utmed väggen till sovrummet. Jag stannar till, spanar och lyssnar. Inget hörs. Så tar jag tag i gren och ruskar lite. Då börjar det

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2016
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
TillbakatillThailand

TillbakatillThailand

11 februari 2018 - 1 mars 2018

Vi bokar en resa till Grekland sa familjens överhuvud! Jaaaa sa barnen. Hur mycket?!!!!! Det finns billiga biljetter till Thailand. Tack vi tar det.

Äntligen en solstol

2 februari 2017 - 3 mars 2017

Thailand 2016

Thailand 2016

1 november 2016 - 18 november 2016

Tänkte visa min underbara mor och systerdotter det land som står mig varmt om hjärtat. Jag blir reseguiden och mina planer är att vi kommer besöka Phuket, Phi Phi, Koh Lanta och sist spendera våra sista dagar och pengar i Bangkok

Thailands äventyr

23 januari 2016 - 13 februari 2016

Till Phuket

Till Phuket

11 november 2015 - 26 november 2015

Tredje resan till Thailand. Denna gång till Phuket. Utgångspunkten är Anan House på Karon Beach. Vad som sen händer får vi se.

Backpacking Sydostasien

Backpacking Sydostasien

20 september 2015 - 2 december 2015

Kombinerar distansstudier i Engelska med att backpacka runt i Sydostasien.

Thailand, Phuket April 2015

Thailand, Phuket April 2015

9 april 2015 - 22 april 2015

En resa till Thailand med paret Andersson och dottern Matilda. Vi spenderar först 5 dagar på Karon beach och sedan resten av resan på Nahyang beach i Magnus och Helenas lägenhet i norra Phuket. Målet är dykning, golf, äventyr med sol och bad!

Thailand med familjen :)

Thailand med familjen :)