Kata Beach

Dag 20-23
måndag 27 juni 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Dag 20 - Koh Phi Phi till Phuket Vi gick upp vid sjutiden för att packa väskorna för att vara redo att gå 08:10, vi skulle vara vid piren 08:40 för en 09:00 avsegling. På vägen stannade vi för att handla en mango shake samt jag handlade en baguette med skinka och ägg, serverad med nygjord

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailands äventyr
Senast aktiv - från Phang Nga, Thailand
Golden Tree snake
söndag 31 januari 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Efter en dag på stranden, ska jag avsluta med ett dopp i poolen. När jag kommit ner för den lilla trappan rasslar det plötsligt till i buskaget som finns utmed väggen till sovrummet. Jag stannar till, spanar och lyssnar. Inget hörs. Så tar jag tag i gren och ruskar lite. Då börjar det

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2016
Senast aktiv - från Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand
Kata Beach är det ju.
fredag 29 januari 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Hej. Först en rättelse: Det är på udden mellan Kata Noi och Kata Beach vi bor. De två senaste dagarna har vi badat på något som heter Re Kata. Ett hotell där man betalar en tusing bath. Då har man en solsäng med ⛱, tillgång till toa, omklädningsrum mm. Glaset med kallt dricksvatten

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2016
Senast aktiv - från Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand
PHUKET THAILAND
torsdag 5 november 2015 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Från KL till Phuket. Vart en massa fest under en vecka i Patong följt av några lugnare dagar i Kata. Hann se stränderna Patong beach, Kamala beach, Kata beach samt Kata noi.

Filip Forsbom
filipforsbom i Backpacking Sydostasien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Stranden
torsdag 8 januari 2015 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Hej vi har haft diskussioner om vart vi ligger på stranden då vi ej finner igen varandra. Det har varit vid Thailands flagga, mitten på stranden, där det ej är så många palmer, vid de bruna båtarna vid stranden.....allt har stämt bra men vi upptäckte att vi badat på olika stränder vi

Laila Mickelsson
snoflingan1 i Phuket
Senast aktiv - från Sundsvall
Tisdag, Sista dagen i Kata
tisdag 11 november 2014 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Idag är det sista dagen vi är här på vårt hotell i Kata Beach. Då det var strålande solsken och över 30 grader varmt så spenderades dagen på stranden.Det vart en hel del sandslott byggande och ligga i vattenbrynet och bara mysa med mina grabbar. På em/kvällen gick vi till en kompis

Dino Park
måndag 10 november 2014 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Idag va de riktigt bra väder, så vi började dagen som vanligt med frulle på hotellet för att sedan gå till stranden. Isak hade kul när han slängde sig i vågorna vid kanten precis så han hade munnen ovanför vattenytan. Efter en heldag på stranden ca: 6 timmar i skuggan så bar de av mot

Farsdag
söndag 9 november 2014 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Grattis till alla pappor där ute och ett speciellt stort Grattis till Robin som är pappa till våra två små underbara killar. Efter gårdagens regnande så var det skönt att vakna upp en solig morgon för en dag på stranden.V njöt hela familjen på stranden fram till 14 tiden då det

Loy Krathongs Festival
torsdag 6 november 2014 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Började dagen som vanligt på stranden. Men man märker tydligt nu att det är närmare fullmåne då det bara är ca 5 meter strandremsa kvar på vissa ställen, gemfört med kanske 20 meter när vi kom hit för en vecka sedan. På kvällen mötte kompisarna från Sverige upp oss här i Kata

Onsdag...
onsdag 5 november 2014 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Det är Onsdag och vi har vart här i exakt en vecka nu. Tiden bara flyger iväg känns det som när man har det så här mysigt ihop med hela familjen. Vi har en vecka kvar på hotellet som vi har bokat hemifrån. Får se vart vi hamnar nästa onsdag. Det är 32 grader varmt och sol och vi

Thailands äventyr

23 januari 2016 - 13 februari 2016

Backpacking Sydostasien

Backpacking Sydostasien

20 september 2015 - 2 december 2015

Kombinerar distansstudier i Engelska med att backpacka runt i Sydostasien.

Phuket

Phuket

3 januari 2015 - 19 januari 2015

Hej! Jag har packat väskan nästan klar och vi kollar av varandra att vi har allt med oss. Jag startar min resedagbok på lördag den 3 januari.

familymoon

familymoon

28 oktober 2014 - 29 november 2014

Långsemester med familjen i Thailand.

Kata

Kata

24 februari 2014 - 11 mars 2014

Checkar ut från ett regnigt Sverige, Checkar in om några timmar i ett soligt Phuket. Min reskamrat den här gången; favorit Peter!

Thailand14

Thailand14

2 februari 2014 - 21 februari 2014

Ytterligare Phuket

Ytterligare Phuket

30 januari 2014 - 28 februari 2014

Lämnar nariga vindar, snötäcke, isfläckar för att återigen få bada i Andaman Sea, känna 30gradiga vindar och se all blomprakt. Jag byter ut kära familjemedlemmar och vänner mot Choopornhouseägarna, gästerna m fl.

Tillbaka till Thailand

Tillbaka till Thailand

23 januari 2014 - 7 februari 2014

Semesterresa till Kata beach Phuket med sol och bad:)

ThaiViet 2013-14

ThaiViet 2013-14

6 december 2013 - 26 januari 2014

Dax igen för vår trdje resa i år (2013). Vi byter mörker, kyla och julstök mot ett mysigare alternativ. Halva tiden var i Thailand och Vietnam hoppas vi att det blir. Vi åker snart från Sverige och det är inte bara vi som åker samtidigt, vi blir sex personer på planet - i vår grupp alltså.

Yasmin Sjöström
riverroy