Kata Beach

Sista veckan
lördag 17 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

hej allihopa, nu är vi inne på sista veckan på semestern och åker hem på tisdag. Vi kom till Kata beach i tisdags och det var verkligen annorlunda mot när vi var här sist. Massor av folk mest ryssar o kineser o jag vet inte vilka som beter sig värst, kineserna tror jag ett väldigt

Yasmin Sjöström
riverroy i Äntligen en solstol
Högtflygande barn
tisdag 13 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Vi vaknar sent, äter frukost sent och går ner till stranden......sen. Helt underbart att slippa alla måsten och bara vara.Vi har hittat en restaurang som ligger precis på hörnet ner till vårt hotell (nu fattade alla va!) där äter vi en ång om dagen. De är riktigt duktiga på mat - vi har

Ännu en dag i paradiset
måndag 12 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Sömntutor... 180212- Mamma, sa Ellis 03,34 och satte sig upp i sängen - Det är fortfarande natt mitt hjärta somna om, svarade jag. Det gjorde han!!!När klockan var 10.00 var det fortfarande bara jag och Nicke som var vakna. Han hade dessutom varit ute och sprungit...en mil på Karon

Äntligen framme
måndag 12 februari 2018 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Garden Home Kata 180211Det höll inte på att bli någon träff med familjen i Uppsala, detta berodde på två saker1. Mamman (jag) hade inte riktigt läst rätt på biljetterna! Jag läste hur lång tid det tar att flyga och inte estimated timme of arrival. Vilket gjorde att familjen trodde att

Dag 20-23
måndag 27 juni 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Dag 20 - Koh Phi Phi till Phuket Vi gick upp vid sjutiden för att packa väskorna för att vara redo att gå 08:10, vi skulle vara vid piren 08:40 för en 09:00 avsegling. På vägen stannade vi för att handla en mango shake samt jag handlade en baguette med skinka och ägg, serverad med nygjord

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailands äventyr
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Golden Tree snake
söndag 31 januari 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Efter en dag på stranden, ska jag avsluta med ett dopp i poolen. När jag kommit ner för den lilla trappan rasslar det plötsligt till i buskaget som finns utmed väggen till sovrummet. Jag stannar till, spanar och lyssnar. Inget hörs. Så tar jag tag i gren och ruskar lite. Då börjar det

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2016
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kata Beach är det ju.
fredag 29 januari 2016 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Hej. Först en rättelse: Det är på udden mellan Kata Noi och Kata Beach vi bor. De två senaste dagarna har vi badat på något som heter Re Kata. Ett hotell där man betalar en tusing bath. Då har man en solsäng med ⛱, tillgång till toa, omklädningsrum mm. Glaset med kallt dricksvatten

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2016
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
PHUKET THAILAND
torsdag 5 november 2015 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Från KL till Phuket. Vart en massa fest under en vecka i Patong följt av några lugnare dagar i Kata. Hann se stränderna Patong beach, Kamala beach, Kata beach samt Kata noi.

Filip Forsbom
filipforsbom i Backpacking Sydostasien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Stranden
torsdag 8 januari 2015 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Hej vi har haft diskussioner om vart vi ligger på stranden då vi ej finner igen varandra. Det har varit vid Thailands flagga, mitten på stranden, där det ej är så många palmer, vid de bruna båtarna vid stranden.....allt har stämt bra men vi upptäckte att vi badat på olika stränder vi

Laila Mickelsson
snoflingan1 i Phuket
Senast aktiv - från Sundsvall
Tisdag, Sista dagen i Kata
tisdag 11 november 2014 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Idag är det sista dagen vi är här på vårt hotell i Kata Beach. Då det var strålande solsken och över 30 grader varmt så spenderades dagen på stranden.Det vart en hel del sandslott byggande och ligga i vattenbrynet och bara mysa med mina grabbar. På em/kvällen gick vi till en kompis

TillbakatillThailand

TillbakatillThailand

11 februari 2018 - 1 mars 2018

Vi bokar en resa till Grekland sa familjens överhuvud! Jaaaa sa barnen. Hur mycket?!!!!! Det finns billiga biljetter till Thailand. Tack vi tar det.

Äntligen en solstol

23 januari 2016 - 13 februari 2016

Backpacking Sydostasien

Backpacking Sydostasien

20 september 2015 - 2 december 2015

Kombinerar distansstudier i Engelska med att backpacka runt i Sydostasien.

Phuket

Phuket

3 januari 2015 - 19 januari 2015

Hej! Jag har packat väskan nästan klar och vi kollar av varandra att vi har allt med oss. Jag startar min resedagbok på lördag den 3 januari.

familymoon

familymoon

28 oktober 2014 - 29 november 2014

Långsemester med familjen i Thailand.

Kata

Kata

24 februari 2014 - 11 mars 2014

Checkar ut från ett regnigt Sverige, Checkar in om några timmar i ett soligt Phuket. Min reskamrat den här gången; favorit Peter!

Thailand14

Thailand14

2 februari 2014 - 21 februari 2014

Ytterligare Phuket

Ytterligare Phuket

30 januari 2014 - 28 februari 2014

Lämnar nariga vindar, snötäcke, isfläckar för att återigen få bada i Andaman Sea, känna 30gradiga vindar och se all blomprakt. Jag byter ut kära familjemedlemmar och vänner mot Choopornhouseägarna, gästerna m fl.

Yasmin Sjöström
riverroy