Phuket

En vecka har gått
fredag 10 februari 2017 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja så har redan en vecka gått. Så här ser dagarna oftast ut:vaknar jag före sju ( vilket oftast händer) går jag ut och tar en promenad runt lagunen. Det är 880 m. Har hiten tills bara tagit ett varv annars kan det bli fler. Skönt innan solen går upp. Då har jag två bodygards med och

Angela & Rune Hagman
Dunboll i *Thailand 2017*
Senast aktiv - från Sverige
Härlig dag på Kata beach
lördag 10 december 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Efter flera mulna dagar har solen tittat fram. Redan första dagen på Ko Lanta sprack det upp rejält, och det blev kokande hett. Så där blev det mycket solande och badande. Förutom sol och bad fick vi se thaiboxning. Arenan var ingen Globen direkt utan det var ett stort murat lager ungefär.

Sova hur mycket som helst
fredag 4 november 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja torsdagen bjöd på kanonväder på dagen och spöregn på kvällskvisten med sjuktmycket blixtrar.Torsdagen börja med att vi vakna och va så sjukt trötta vi alla kände att vi kunde nog sova några timmar till, men samtidigt ville vi ju njuta av det fina vädret. Så vi hoppa upp ur sängar

Sandra Tinghed
tinsan i Thailand 2016
Senast aktiv - från Östergötlands län, Sverige
Thailand - Phuket, Koh Lanta, Phi Phi Island
lördag 2 april 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu har vi varit i Thailand i två veckor och vi har hunnit med en hel del och det har hänt väldigt mycket. Vi tog oss till Kuala Lumpurs flygplats med god marginal och inväntade flyget. Då det inte fanns mycket att välja på i matväg ute vid vår gate så bestämde vi oss för att handla

Felicia Berggren
Time2Travel i Australien
Senast aktiv - från Lam Kaen, Phang Nga, Thailand
10 mars
torsdag 10 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Carro kom hem vid 2 tiden efter en kväll med grillning på Spicy bar. Vi gick sedan upp vid 6:30 och packade det sista och så vi även han äta frukost. När jag gick in i duschen så ligger det en kackerlacka på rygg men som lever, ( Jenny jag höll koll på den medans jag duscha) så fick

8-9 Mars
onsdag 9 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Frukost vid 8:30. Helt plötsligt hör jag Kjella o shit och tittar på dörren bakom mig där det då sitter en halvstor Spindel. Kan lova att jag satt som förstelnad eftersom jag har väldigt svårt med dessa djur. Peter gick och hämtade kvast och skyffel och då stack den in emellan så den

7 Mars
onsdag 9 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Stranden,sol,badpromenad. Lunch p Le chartree Yasin kom lagom och gjorde oss sällskap. Efter lunchen blev det bad och när vi kom upp på igen så satt Yasin och väntade med Kjells T-shirt som han beställt. Kjell,Carro och jag fick även varsin present. Vid 15 tiden gick Kjell upp till Sonja och

6 Mars
onsdag 9 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Stranden med som och bad och nu tillbaka i rätt rytm igen med promenad. Carro kom ner vid 11 tiden. Lunch på chartree billigt blev det 180b totalt för Kjell och mig, märks att man blir mindre och mindre hungrig på dagen ju varmare det blir. Ringde Sonja och Inge och sa att vi var på påväg

5 Mars
onsdag 9 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Stranden med sol och bad och varmare blir det. Idag hoppade vi promenaden eftersom jag var väldigt trött. Åt lunch hos Pond. Pratade lite med Od om vad som hänt dagen innan om detta med militären och dom är så ledsna att inte kunna få hjälpa oss turister men försöker ändå skratta

4 Mars
måndag 7 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Fredag igen , fy vad veckorna går fort. Är ju tvungen att gå till arbetet varje dag här också och vi börjar ju kl 9. Idag när vi kom ner så såg det annorlunda ut nästan inga madrasser eller parasoll ute och det verkade oroligt bland uthyrarna. Tog bara några minuter så kom militären

*Thailand 2017*

*Thailand 2017*

2 februari 2017 - 3 mars 2017

20 november 2016 - 20 december 2016

Följ med på vår(Erik 19 och Gabriel 19) episka resa genom Thailands vackra natur! Vi tar oss genom de smalaste gränderna, besöker de vackraste stränderna, vandrar mellan höga berg och djupa dalar, följ med in i den täta fuktiga djungeln och storstaden som aldrig verkar få slut på bilar. Resan tar sin början vid ön Koh Phangan sen reser vi vidare genom Thailand till Koh Tao, Ao Nang, Ko Lanta, Phuket och sist men absolut inte minst så avslutar vi i huvudstaden Bangkok. En resa att minnas! :)

1 november 2016 - 18 november 2016

Tänkte visa min underbara mor och systerdotter det land som står mig varmt om hjärtat. Jag blir reseguiden och mina planer är att vi kommer besöka Phuket, Phi Phi, Koh Lanta och sist spendera våra sista dagar och pengar i Bangkok

3 världsdelar på 3 månader

3 världsdelar på 3 månader

20 januari 2016 - 20 april 2016

Kamala 2016

Kamala 2016

11 februari 2016 - 10 mars 2016

Då bär det snart av igen och och vi är väldigt glada för att vi även kan komma iväg även i år. Med på denna resan kommer även Sonja& Inge vara med på, Carro kommer flyga ner en vecka senare och Karin & Lennart finns på plats som dom brukar denna perioden.

Thailand

Thailand

2 januari 2016 - 31 januari 2016

Thailand 2015-2016

Thailand 2015-2016

10 december 2015 - 6 januari 2016

Nu är det dax igen... För första gången ska vi nu ut och resa över jul och nyår.

Australien

Australien

7 september 2015 - 30 juni 2016

Flyger till Cairns och tar oss sedan ner för östkusten mot Sydney och Melbourne. Ska även över till Nya Zeeland en sväng.

Thailand, Phuket April 2015

Thailand, Phuket April 2015

9 april 2015 - 22 april 2015

En resa till Thailand med paret Andersson och dottern Matilda. Vi spenderar först 5 dagar på Karon beach och sedan resten av resan på Nahyang beach i Magnus och Helenas lägenhet i norra Phuket. Målet är dykning, golf, äventyr med sol och bad!

En gång PÅ Phuket

En gång PÅ Phuket

18 februari 2015 - 27 februari 2015

Så det blev Thailand för oss också :)

Agnes Pettersson Bonin
synvilla