Phuket

torsdag 10 april 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Jag spenderade två veckor i Khao Lak med mamma, i detta paradis som för så många blivit förknippat med katastrofen med tsunamin. Och visst såg vi spåren efter det som hänt, men samtidigt såg vi återuppbyggelsen och hur otroligt vacker denna del av Thailand är.mer info och bilder kommer

Helena Rosenqvist
HumlanR i Thailand, Khao Lak
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Parasoll 2.0
torsdag 24 januari 2019 - Phuket, Phuket, Thailand

Bilderna från i går har jag tyvårr inte lagt över än eftersom jag tog med mig fel kabel till kameran. får försöka lösa det under morgondagen.I dag blev det som gårdagen att käka frukost runt 7.30.Riktigt skönt att både värmen samt alla människor inte riktigt hade kommit i gång.Blev

Kämpig dag hehe
onsdag 23 januari 2019 - Phuket, Phuket, Thailand

Hallå där bloggenI går bestämde jag mig för att se mig lite omkring, efter att ha pratat med en dam på ett cafee så lyckades jag komma överens med henne att hon kunde visa runt mig lite, pröjsade en liten rimlig summa som kändes bra för båda.Blev lite tempel, viewspoints, och apor i

En vecka har gått
fredag 10 februari 2017 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja så har redan en vecka gått. Så här ser dagarna oftast ut:vaknar jag före sju ( vilket oftast händer) går jag ut och tar en promenad runt lagunen. Det är 880 m. Har hiten tills bara tagit ett varv annars kan det bli fler. Skönt innan solen går upp. Då har jag två bodygards med och

Angela & Rune Hagman
Dunboll i *Thailand 2017*
Senast aktiv - från Sverige
Härlig dag på Kata beach
lördag 10 december 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Efter flera mulna dagar har solen tittat fram. Redan första dagen på Ko Lanta sprack det upp rejält, och det blev kokande hett. Så där blev det mycket solande och badande. Förutom sol och bad fick vi se thaiboxning. Arenan var ingen Globen direkt utan det var ett stort murat lager ungefär.

Sova hur mycket som helst
fredag 4 november 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja torsdagen bjöd på kanonväder på dagen och spöregn på kvällskvisten med sjuktmycket blixtrar.Torsdagen börja med att vi vakna och va så sjukt trötta vi alla kände att vi kunde nog sova några timmar till, men samtidigt ville vi ju njuta av det fina vädret. Så vi hoppa upp ur sängar

Sandra Tinghed
tinsan i Thailand 2016
Senast aktiv - från Sverige
Thailand - Phuket, Koh Lanta, Phi Phi Island
lördag 2 april 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu har vi varit i Thailand i två veckor och vi har hunnit med en hel del och det har hänt väldigt mycket. Vi tog oss till Kuala Lumpurs flygplats med god marginal och inväntade flyget. Då det inte fanns mycket att välja på i matväg ute vid vår gate så bestämde vi oss för att handla

Felicia Berggren
Time2Travel i Australien
Senast aktiv - från Lam Kaen, Phang Nga, Thailand
10 mars
torsdag 10 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Carro kom hem vid 2 tiden efter en kväll med grillning på Spicy bar. Vi gick sedan upp vid 6:30 och packade det sista och så vi även han äta frukost. När jag gick in i duschen så ligger det en kackerlacka på rygg men som lever, ( Jenny jag höll koll på den medans jag duscha) så fick

8-9 Mars
onsdag 9 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Frukost vid 8:30. Helt plötsligt hör jag Kjella o shit och tittar på dörren bakom mig där det då sitter en halvstor Spindel. Kan lova att jag satt som förstelnad eftersom jag har väldigt svårt med dessa djur. Peter gick och hämtade kvast och skyffel och då stack den in emellan så den

7 Mars
onsdag 9 mars 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Stranden,sol,badpromenad. Lunch p Le chartree Yasin kom lagom och gjorde oss sällskap. Efter lunchen blev det bad och när vi kom upp på igen så satt Yasin och väntade med Kjells T-shirt som han beställt. Kjell,Carro och jag fick även varsin present. Vid 15 tiden gick Kjell upp till Sonja och

26 mars 2008 - 10 april 2008

Reste till Khao Lak i Thailand med mamma.

Where the streets has no name

Where the streets has no name

19 januari 2019 - 16 februari 2019

Tanken med denna lilla sol och bad resa är att jag förhoppningsvis ska besitta lite mer kunskap angående det thailändska språket hehe

*Thailand 2017*

*Thailand 2017*

2 februari 2017 - 3 mars 2017

20 november 2016 - 20 december 2016

Följ med på vår(Erik 19 och Gabriel 19) episka resa genom Thailands vackra natur! Vi tar oss genom de smalaste gränderna, besöker de vackraste stränderna, vandrar mellan höga berg och djupa dalar, följ med in i den täta fuktiga djungeln och storstaden som aldrig verkar få slut på bilar. Resan tar sin början vid ön Koh Phangan sen reser vi vidare genom Thailand till Koh Tao, Ao Nang, Ko Lanta, Phuket och sist men absolut inte minst så avslutar vi i huvudstaden Bangkok. En resa att minnas! :)

1 november 2016 - 18 november 2016

Tänkte visa min underbara mor och systerdotter det land som står mig varmt om hjärtat. Jag blir reseguiden och mina planer är att vi kommer besöka Phuket, Phi Phi, Koh Lanta och sist spendera våra sista dagar och pengar i Bangkok

3 världsdelar på 3 månader

3 världsdelar på 3 månader

20 januari 2016 - 20 april 2016

Kamala 2016

Kamala 2016

11 februari 2016 - 10 mars 2016

Då bär det snart av igen och och vi är väldigt glada för att vi även kan komma iväg även i år. Med på denna resan kommer även Sonja& Inge vara med på, Carro kommer flyga ner en vecka senare och Karin & Lennart finns på plats som dom brukar denna perioden.

Thailand

Thailand

2 januari 2016 - 31 januari 2016

Thailand 2015-2016

Thailand 2015-2016

10 december 2015 - 6 januari 2016

Nu är det dax igen... För första gången ska vi nu ut och resa över jul och nyår.

Australien

Australien

7 september 2015 - 30 juni 2016

Flyger till Cairns och tar oss sedan ner för östkusten mot Sydney och Melbourne. Ska även över till Nya Zeeland en sväng.

Karoline Ödell
karoline