Prachuap Khirikhan

Villa Maris
måndag 20 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så har vi äntligen kommit fram och hunnit sova ikapp oss något efter resan hit.Ungarna skötte sig strålande på flyget över, men inte blev det speciellt mycket sömn vare sig för dem eller oss vuxna. Efter fyra timma i stortaxi kom vi fram till Huay Yang och Villa Maris igår

Huay Yang-Bangkok.
söndag 19 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp 07.30.11.00 skulle vår bil till Bangkok komma.Plockat iordning det sista.Tömt kylen.Stängt av elen.Lämnat salenegen åter.Slängt sopor.Vattnat blommorna rejält.Sa hej då till Peter och Maria mittimot.Även till deras släktingar.Naturligtvis blev det lite stress på slutet.Strax före

Fix-och grejardagen
lördag 18 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp tidigt=städdag.Plötsligt kom Titti på att vi skulle ju varit på Bali nu så det blir nog ingen städning.Såg att hon som städar svängde förbi oss med moppen vid 08.00.Sedan kom hon tillbaka och vi fick städning.Tacksamma för det.vi var till marknaden.Lite shopping,

Dagarna går....
fredag 17 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Fortsätter med grejandet här hemma.Oj såg att skohyllan i sovrummet var väldigt dammig.Jeff torkade av den.11.0 har vi tid hos frissan Jim.Hårtvätt och klippning för oss bägge.Jeff rakar sig också.Total kostnad 130 sv kr.till 7 Eleven, de hade fått "godsaker", handlar bakelser och

Onsdag 15 februari
torsdag 16 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Tagit ner gardinerna på ena sidan. Tvättat de för hand.De torkade snabbt.Imorgon får det bli de andra två.Torkat ur kylskåpet.Lämnat tvätt. En hel del.7 Eleven, nej de hade inte fått påfyllning av bakelser och muffins.Filmat där utanför och även vid affären/Motorvägen.Fågeln gav upp

Alla Hjärtans Dag/Förlovningsdag
onsdag 15 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

14 februari.Alla hjärtans Dag. Vår förlovningsdag.Sover till närmare 09.00.Strömavbrott som igår.Tur vi har kopplingen Jeff gjort så vi kan få vatten.Titti hann skölja det hon tvättat och duscha, dock inget varmvatten.Igår tog vattnet slut ganska fort, antar thailändarna har liknande

Blåsandet fortsätter.
tisdag 14 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Måndag igen.Strömavbrott på f.m.Tur vi precis hade ätit frukost och även hunnit diska.Elen kom tillbaka efter ca 1 timme.Då kunde jag duscha.Lunch på Mumsa.Delade på pizza hawaii och fried bananas with ice cream.GOTT! MÄTTA!Tankade och handlat rostbröd, yoghurt, jucie och schampoo.Jeff

En mycket blåsig dag.
måndag 13 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag sov vi lite längre.Tog det lugnt här hemma på f.m.Till templet där Huay Yang dog rescue steriliserade några hundar.Handlade även en del på 7 Eleven.De har så mycket på den affären.Känns som det mesta finns.Vi köpte toast som vi gjorde i vår "mack-grill". Gott.Även muffins,

Mera bilder från gårdagen.
söndag 12 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer mera bilder från gårdagen.Text finns på en del bilder.

Lördag, bl.a. besökt Dusky Leaf aporna.
söndag 12 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

pp strax före 08.00.10.00 bil till Ao Manao och aporna Dusky Leaf.De finns på militärområdet Wing 5, Airforce.Vilken tur vi fick se många av de snälla aporna.Som vi var tidiga var de hungriga.De fick bitar av majskolvar. Tog så snällt ur handen.2014, januari var vi också där men då såg

Thailand 2017

Thailand 2017

18 februari 2017 - 17 mars 2017

Bränna föräldrardagar innan äldsta dottern börjar skolan.

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Thailand 2016

Thailand 2016

16 oktober 2016 - 11 november 2016

Dax för årets Thailandsresa med familjen igen!

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang  dec-feb 2016-2017

Huay Yang dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang.

Sydostasien 2016

27 oktober 2015 - 15 mars 2016

Thailand och Down under

Thailand och Down under

14 december 2015 - 11 februari 2016

10 veckor med golf, dyk och massor av mys. Jul och Nyår spenderas i Huahin i Thailand tillsammans med barn och respektive. När de sedan åker hem till Sverige i Januari, går resan vidare för Christel och Sammy till Australien. Sydney, Cairns, Adelaide, Great Ocean Road, Melbourne och Sydney. Resan avslutas några dagar i Singapore.

Bröllopsresa, Thailand 6:e gången.

Bröllopsresa, Thailand 6:e gången.

10 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Bröllopsresa med ryggsäck, varför inte? :)

Elisabet Trigwell
chortipvilla