Prachuap Khirikhan

Härlig dag!
söndag 22 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Skönt slippa gå upp tidigt.Vi har små projekt varje dag.Idag var det stryka och sätta upp nya sovrumsgardinerna.Titti tvättade de gamla.Urblekta men sparas. De äldsta har jag skänkt bort.Sedan dags att olja in bordet med oljan vi fick på posten häromdagen.Även träkatterna oljades in, de

Fredag=städdag.
lördag 21 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Steg upp vid 07.00.Städdag.Duschade o tvättade håret.En lite enklare frukost.Till fredagsmarknaden.Inga orkideér fanns......det blev 5 rosor i stället.Har de inomhus , ute nickar de direkt av värmen.Köpte även lite grönsaker.När vi kom hem var städandet i full gång.Tog solsängarna och

Torsdag 19 januari.
fredag 20 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

På f.m. handtvättade jag en del.Det får hänga på torkställningen som jag ställer på kortsidan.Till Pop Shop och köpte bl.a yoghurt.Fruktyoghurt finns bara i små byttor. Jeff vill ha jordgubb.7 Eleven. Köpte bananmuffins, de är jättegoda.Även lite godis, corn flakes och vatten i stor

Onsdag 18 januari
torsdag 19 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Sover en lång natt....Tar det lugnt här hemma på f.m.Finns alltid en hel del att greja med.Far ut för att köpa en ny sop.Först till Ken-"lilla Ikea", han har slut på sopar.Pratar en stund.Till motorvägen, stora affären. Köper en sop och en typ större kvast.Den senare bra att rengöra

Några bilder.
onsdag 18 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder.Skriver om denna dagen, onsdag imorgon.

Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ännu en hemmadag, tisdag.
tisdag 17 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Mest en hemmadag denna dagen som det regnat till o från.Var till Pop shop och handlade.Yoghurt, choklad,kex, hushållspapper och toalettpapper.Stora vattenflaskor, 6 liters köpte vi på ett annat ställe.Nu har en större hund tillkommit här på gatan!En tik , brun och snäll.Hon har visst

Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Hemma hela dagen, måndag.
tisdag 17 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Inte så mycket att skriva om denna dagen.Låg till sängs, åt en yogurt och drack coca cola.Kaffe och toast till frukost.Till slut vid 17.30 tog jag mig upp och duschade och klädde mig.Middag på Sao´s kitcen.Chicken soap with coconutmilk.Åt bara lite av den.Äppeljuice att dricka.Inte sugen

Insjuknar.....söndag.
måndag 16 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jaha tydligen har vi ingen vattentillförsel så nu är vår tank nästan tom...Hade vi kollat vattennivån hade jag ju inte tvättat t.ex och slösat vatten.Få se vad det blir av detta.Jeff for och fyllde upp våra 6-litersdunkar, 5 stycken.Internet har vi inte heller......det här liknar "Fawlty

Lördag 14 januari.
måndag 16 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jeff mår bättre, tack o lov.Vi tar det lugnt här hemma.Gör omelette till lunch.till Pop shop och handlar lite.Hemma hela e.m.Byter till nya kuddfodral i soffan.De jag handlat på H&M Home.2 blev över, ska ge de till hon som tvättar åt oss.Sent på e.m. till Pop shop igen.Bengt och hans

Fredag del 2.
lördag 14 januari 2017 - 4, Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Fredag del 2.Mot e.m får Jeff ont i magen.Diareér ock en större kräkning.Jag lagar middag här hemma, men äter själv.Lax, potatis och morötter. Gott!Jeff känner sig sämre och tycker vi ev. ska åka till sjukhuset i Tap Sakae.Ringer Yupa, sköterskan i byn för att rådgöra.Hon är dock

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Thailand 2016

Thailand 2016

16 oktober 2016 - 11 november 2016

Dax för årets Thailandsresa med familjen igen!

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang/Bali dec-feb 2016-2017

Huay Yang/Bali dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang. Få se om det blir en tripp till Vietnam/Ho Chi Minh City ( Saigon ) också.... Det blir inte Vietnam. Vi har bokat Bali. 1 vecka i slutet på vår resa.

Sydostasien 2016

27 oktober 2015 - 15 mars 2016

Thailand och Down under

Thailand och Down under

14 december 2015 - 11 februari 2016

10 veckor med golf, dyk och massor av mys. Jul och Nyår spenderas i Huahin i Thailand tillsammans med barn och respektive. När de sedan åker hem till Sverige i Januari, går resan vidare för Christel och Sammy till Australien. Sydney, Cairns, Adelaide, Great Ocean Road, Melbourne och Sydney. Resan avslutas några dagar i Singapore.

Bröllopsresa, Thailand 6:e gången.

Bröllopsresa, Thailand 6:e gången.

10 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Bröllopsresa med ryggsäck, varför inte? :)

Återresa 2015

Doris Bergström
dorisbb

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!