Prachuap Khirikhan

Hua Hin
tisdag 10 april 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en fantastisk dag vid poolen och stranden är jag nu svagt rosa över större delen av överkroppen. Jag tyckte jag tog det lite lugnt, men tydligen inte tillräckligt. Hotellet vi bor på är toppen. Poolområdet är riktigt stort och i direkt anslutning till stranden. Idag var jag på

Mikael
Solnamikael i Thailand 2018
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Grejardagen och trevlig middag
torsdag 22 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Onsdag 21 mars.Grejardagen inför avfärd till Bangkok imorgon.Klipper oss 11.00. Jeff även rakning. 75 sv kr för oss bägge!Plockar en hel del här hemma. Mycket att ställa iordning och torka av.Vill att allt är ok och rent när vi kommer nästa gång.Handtvättat en del.Packat det mesta.Gav

Ingen strand idag.
onsdag 21 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Tisdag 20 marsVärmen består!Solen skiner från klarblå himmel.Selma har ätit upp maten.Hon får ny senare idag, har kvar kött och ris.Bär blommorna från kortsidan till baksidan.Inte så långt att bära.Tar även dit de hängande blommorna, orkideérna och 2 andra.Ut på en del

Lagar mat till Selma.
tisdag 20 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Måndag 19 mars.Sover lite längre så vi blir sena om morgonen/f.m.Byter handdukar och lakan.Steker upp fläskfilén vi köpte på Tesco.Orkar inte tillaga den till oss själva.Tänker Selma ska få det.Kokar den med vatten så det blir buljong till.Lämnar och hämtar tvätt.Till CJ vid

Äter middag hemma.
måndag 19 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Söndag 18 marsIdag på f.m. har Huay Yang Dog & Cat Rescue kastreringar borta vid templet,Lotusvägen.Far dit strax efter 10.00.En hel del folk där.Köper en tygkasse.Pratar med Mia om att Selma ska få rabiessprutan och om vem som ska ge henne mat.De ska kolla upp det.11 hundar och 11 katter

Soluppgångens dag.
söndag 18 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Lördag 17 marsÄr bägge vakna vid 06.00.Kommer på att vi ska fara ner till stranden och se om det är en vacker soluppgång.Det har vi aldrig gjort tidigare.Har sett soluppgång när vi bodde på Vanravi men ej så spektakulär, vad jag minns.Åker vid 06.20.Ca 06.45 stiger ett eldrött klot upp

Fredag igen.
lördag 17 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Fredag 16 marsStiger upp vid 06.30.Fin soluppgång.Nu senare på året går solen upp över stora trädet. Se bild.Till fredagsmarknaden.Köper barnkläder, Hello Kitty-tygväska, nyckelringar.Blommor på ett nytt ställe.09.00 får vi städning.Ger hon som städar en tub handkräm.Far till

Fått mycket gjort idag.
fredag 16 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Torsdag 15 mars.Grejandet fortsätter.På f.m målade Jeff det han spacklat i sovrummet.Målade även över en del skavanker i vardagsrummet.Städade ordentligt där vi har vikväggen och lite annat.Jeff smörjde in skinnsoffan.Blev som ny!Nu var han svettig!For ut en sväng till 7 Eleven och Pop

Vilken värme!
torsdag 15 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Onsdag 14 marsSov lite längre och fick en sen start idag.Äter en yoghurt som är otäckt blåturkos och smakar väldigt sött.Kan inte få i mig hela.Jeff målade det han spacklat i sovrummet.Drog fram sängen, där behövde städas.Sopat och torkat.Nu är hela sovrummet tip top.Visserligen har

Gjort oss skuldfria!
onsdag 14 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Tisdag 13 marsPå f.m. var vi till motorvägen och köpte målarpenslar.Ett gäng för 25 sv kr.Till CJ , ungefär som 7 Eleven.De har en lite större skönhetsavdelning.Skulle behöva en ansiktscreme.Verkar hopplöst då allt heter något med white eller whitening.Det vill jag inte ha.Köpte

Thailand 2018

Thailand 2018

2 april 2018 - 30 april 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

THAILAND 2018

THAILAND 2018

18 februari 2018 - 4 mars 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Johan & Malins resa

Johan & Malins resa

22 december 2017 - 13 januari 2018

Thailand, Nya Zeeland och Australien

Julen 2017

Julen 2017

18 december 2017 - 31 december 2017

Ger mig ut på tur imorgon Ska försöka uppdatera varje dag

Thailand juni 2017

Thailand juni 2017

2 juni 2017 - 19 juni 2017

Återigen Thailand. Återigen tjatigt, men det är så det är.

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 15 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Thailand 2017

Thailand 2017

18 februari 2017 - 17 mars 2017

Bränna föräldrardagar innan äldsta dottern börjar skolan.

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Elisabet Trigwell
Baxxarna
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Alve
Alvelm
Senast aktiv - från Huay Yang Travel & Event, Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand