Prachuap Khirikhan

26 januari -2 februari
söndag 2 februari 2020 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

27 januariIdag har vi varit på emigration och skaffat ytterligare 30 dagar, så då klarar vi oss hela semestern.Vi var också tvungna att anmäla oss som inneboende hos Örjan och Thida. Ja det här lät ju jobbigt eller hur? Trötta efter förmiddagen äventyr så var vi ju tvungna att äta lite

Johan
Jonmar i 50 dagar bättre än inga alls
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Utforska stället
söndag 3 februari 2019 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Framme i Bangkok gick det smidigt att få våra väskor och taxin stog och väntade. Det tog ca 2.5 timma tills vi var framme vid vår lägenhet. Klockan va då 8 på morgonen. Alla var trötta och sov i omgångar. Framåt eftermiddagen gick vi ut en sväng på stan för att kolla läget. Vi gick

Jenny Lundén
Jempan80 i Thailand 2019
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Nära att missa flyget.
lördag 2 februari 2019 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en dusch o lite frukost kom taxin o körde oss till Arlanda.På flygplatsen gick allt bra till att börja med. Vi skulle byta plan i Doha i Qatar och hade där bara 1 timme mellan planen. När vi satt på Arlanda gick klockan mer och mer och till slut var planet 1 timme försenat. Gotte var

Jenny Lundén
Jempan80 i Thailand 2019
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Vatten-fest ikväll
torsdag 22 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Kände mig något bättre i förkylningen imorse men har kliat sönder mina ben i natt. Hur som helst får man en fantastisk start på dagen med den här utsikten från sängen. Lunch idag blev på Kritsna House och den här gången blev det inte helt lyckat. Till förrätt beställde vi någon

Kuriosa
onsdag 21 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Förkylningen är ett faktum. Ögon och näsa rinner ikapp och förkylningsastman är störande. Det är skönt att vi inte har något mer inplanterat innan vi på Lördag lämnar Huai Yang, så jag kan vila.Imorse vaknade vi till havets dunder, det blåser lite mer och vågorna är högre och

No pain, no gain - djungeltrekking
tisdag 20 november 2018 - Phraya Nakhon Cave, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jag vet inte riktigt hur jag ska inleda det här inlägget men för att ta det från början så vaknade jag med halsont och nästäppa. Det kändes så där eftersom vi hade bokat en utflykt till grottan Phraya Nakhon idag. Det är ungefär en timmes bilfärd norrut och taxichauffören skulle

Snorkling och sköldpaddor
måndag 19 november 2018 - Ko Thalu, Sai Thong, Prachuap Khirikhan, Thailand

Åh, vilken fantastisk dag vi har haft! Det är nästan så att jag förväntar mig att något hemskt ska hända eftersom vi har det så oförskämt bra. Idag var vi på snorkelutflykt till Koh Talu. Först en timmes bilresa till båten vi skulle åka med. Det var en speadboat som väntade på oss

Maten igår
söndag 18 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder från igår. Det blev lunch på ”Mr Klea” och jag åt glasnudlar med bakade räkor. Jag visste inte att glasnudlar kunde smaka så mycket. 😃Det måste ha varit mängder med vitlök och koriander i den rätten. Magnus käkade den goda, röda curryn.Vi åt finmiddag

Marknadsdag Del 2
fredag 16 november 2018 - Prachuap Khirikhan, Thailand

På eftermiddagen drog vi iväg till provinsens huvudstad för att gå på nattmarknad. Det innebär att stånd är uppställda längs nästan hela strandpromenaden från 17-tiden och några timmar in i mörkret. Här kan man hitta ALLT. Vi såg t ex ett stånd som sålde fjärrkontroller i olika

Reflektioner och iakttagelser
lördag 17 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Att byta miljö och kanske särskilt för en lite längre period får mig att reflektera över likheter, olikheter, självklarheter och annan sorts problemlösning än hemma. Jag tänkte dela med mig av några reflektioner som förmodligen inte är till någon nytta för någon. Varje kossa har

50 dagar bättre än inga alls

Hua Hin och Bangkok

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

28 oktober 2018 - 5 november 2018

2 april 2018 - 30 april 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

THAILAND 2018

THAILAND 2018

18 februari 2018 - 4 mars 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Johan & Malins resa

Johan & Malins resa

22 december 2017 - 13 januari 2018

Thailand, Nya Zeeland och Australien

Julen 2017

Julen 2017

18 december 2017 - 31 december 2017

Ger mig ut på tur imorgon Ska försöka uppdatera varje dag

Thailand juni 2017

Thailand juni 2017

2 juni 2017 - 19 juni 2017

Återigen Thailand. Återigen tjatigt, men det är så det är.

Hans Axelsson
haax