Prachuap Khirikhan

Mot Bangkok.
lördag 11 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp en stund efter 06.30.Då är det härligt ute på terassen.Fick mig några soluppgångsbilder.Packar och donar.Frukost vid 08.00.Kaffe, rostat bröd , kokt ägg med kaviar.Tar med oss lite matvaror som vi ska bo i en lägenhet.T.o.m. tvättmaskin finns och diskmaskin!Marriot Executive

Stora "grejardagen".
fredag 10 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp för 07.00....är vi morgonpigga eller!?Nej det marknad och städning.Kom väl sent till marknaden, flera hade plockat ner sina stånd.Blev inget mera klänningsköp bara 4 små blomkransar som lämnas i huset tills vi kommernästa gång.Fick bra städning, hon är duktigt.Var en sväng till

Nishaville/Lilla huset.
torsdag 9 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vaknar lite till o från under natten.Luften känns lite "dålig" i sovrummet trots ac.Åt frukost med vacker utsikt vid 09.00.Inget överdåd men helt ok för oss.En pytteltien kattunge kom och mjauade.Så söt.Personalen bar iväg den och sedan kom mamman.Fotade lite med stativ.Blev bra

Mera regn....
onsdag 8 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Strömavbrott 02.00- 11.30.Vakna på natten.Regn regn regn.....Bestämde oss för en mini-semester på Nishaville i deras "hyreshus".Bokade och var på plats 30 minuter senare.Fint mottagande.Fick åka liten bil från receptionen.Snygg lägenhet. Vardagsrum med kök och sovrum.Stor balkong mot

Regn om kvällen och strömavbrott.
tisdag 7 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Lite mindre blåst idag men mulet.Ja vi visste att vädret är något "sämre" i okt.-nov.Helt ok ändå för oss.En sväng till affären vid motorvägen som har "allt".Pippi snackade lite och drack mycket vatten.Köpte en typ presenning. Bra ha när man behöver täcka golvet vid målning.Även 2

Återigen Prachuap.
måndag 6 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Väckarklockan ringde 07.30.10.00 var det dags för en tur till Bangkok Bank i Prachuap igen.Den här gången gick det bättre och vårt ärende var snabbt avklarat.Gick till cafeét Sugarplum som ligger alldeles i närheten.Titti köpte en apelsinbakelse.Vi var även in på billighetsaffären.

"KALLT"!!
söndag 5 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag har vi fixat med en hel.Hjälp så mycket det finns att göra i lilla huset.Tog ner de vita gardinerna på uteplatsen.Lämnat de till tvätt.I februari handtvättade jag de men tyckte de såg lite solkiga ut.Även bytt lakan.Jeff skurade bakre terassen och lite på framsidan.Selma tycker om

Lördag 4 november.
lördag 4 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vakna tidigt vid 07.00.Diverse hemarbete.Före 12.00 mot Mumsa för lunch.Tänkte oss först Nong Pu men där blåste det för mycket.Fotade bara.Fruktshakes och deras goda pizza Hawaii.Fina snälla tantvovven är där.Kör bort mot Nirvana, det är stängt.Oj vad det BLÅSER på

Loy Krathong.
fredag 3 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Klockan ringer 06.30, det fredagsmarknad och städning.På fredagsmarknaden fyndar jag två klänningar för 66 sv kr.Även en bunt orkideér och några andra småsaker.Åter huset.Strax för 09.00 kommer hon som städar.Samma kvinna vi haft de senaste åren.Hon får presenter, en tröja från Gina

Torsdag i byn.
torsdag 2 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så var det torsdag.Efter frukost och övriga morgongöromål for vi till Chon och bokade bil tillimorgon.Ska på Bangkok Bank , CAT (internet ) och Global.Global är som Home Pro ( modell STORT Clas Ohlson ).De öppnade i februari men vi har inte varit där ännu.Köpte även frimärken.Handlade

Thailand juni 2017

Thailand juni 2017

2 juni 2017 - 19 juni 2017

Återigen Thailand. Återigen tjatigt, men det är så det är.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 15 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Thailand 2017

Thailand 2017

18 februari 2017 - 17 mars 2017

Bränna föräldrardagar innan äldsta dottern börjar skolan.

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

Thailand 2016

Thailand 2016

16 oktober 2016 - 11 november 2016

Dax för årets Thailandsresa med familjen igen!

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang  dec-feb 2016-2017

Huay Yang dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang.

Sydostasien 2016

Sydostasien 2016