Hua Hin

Utforska stället
söndag 3 februari 2019 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Framme i Bangkok gick det smidigt att få våra väskor och taxin stog och väntade. Det tog ca 2.5 timma tills vi var framme vid vår lägenhet. Klockan va då 8 på morgonen. Alla var trötta och sov i omgångar. Framåt eftermiddagen gick vi ut en sväng på stan för att kolla läget. Vi gick

Jenny Lundén
Jempan80 i Thailand 2019
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Nära att missa flyget.
lördag 2 februari 2019 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en dusch o lite frukost kom taxin o körde oss till Arlanda.På flygplatsen gick allt bra till att börja med. Vi skulle byta plan i Doha i Qatar och hade där bara 1 timme mellan planen. När vi satt på Arlanda gick klockan mer och mer och till slut var planet 1 timme försenat. Gotte var

Jenny Lundén
Jempan80 i Thailand 2019
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Hua Hin
tisdag 10 april 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en fantastisk dag vid poolen och stranden är jag nu svagt rosa över större delen av överkroppen. Jag tyckte jag tog det lite lugnt, men tydligen inte tillräckligt. Hotellet vi bor på är toppen. Poolområdet är riktigt stort och i direkt anslutning till stranden. Idag var jag på

Mikael
Solnamikael i Thailand 2018
Snorkeltur
fredag 2 mars 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Igår skulle vi ut på en snorkeltur. Det var iallafall vad jag och några till trodde. Minibussen tar oss till den skitiga hamnen, där träskeppet Mai Thai ligger. Vi blir inte fler än 17 stycken, så det verkar lovande. 0900 tuffar vi sakta ut ur hamnen, riktning söderut. Det blir en riktigt

Några dagar senare.
söndag 25 februari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så har det gått några dagar igen. Nu är vi 10 stycken i gruppen. 2 mer har stött till. Vi.bor i ett kedjehus, kan man väl kalla det. På en sidogata från huvudgatan genom Hua Hin. C:a150 meter till vår pool och havet.På första våningen är köket, stor entre och vardagsrum, samt en

Handla in
onsdag 21 februari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hej allaHär händer det inte så mycket att skriva hem om. Idag skulle vi ut och handla in mat för lunch och middag.Det började med en tur till "kyllingemanden".Han har "alltid" stått med sin vagn utanför snabbköpet och friterat kycklingben. Han sken upp som en sol när han fick syn på oss,

1-7 januari 2018
söndag 7 januari 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

1 januariI natt har det inte varit en rolig natt, jag har gått mellan sängen och toaletten hela tiden och stackars Marita har jag väckt stup i ett, sista gången på morgon kvisten så svettades jag enormt på toan, svetten para rann om mig.När jag sedan skulle kliva av toastolen gungade det i

Johan
Jonmar i Asien 2017-2018
Senast aktiv - från Hammar, Örebro län, Sverige
Lätt lunch
onsdag 27 december 2017 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Åt en lätt lunch på stranden

Frukost
onsdag 27 december 2017 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

man svälter inte ihjäl på det här hotellet🤪

Strandpromenad ca 10 km
tisdag 26 december 2017 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag blev det långpromenadköpte 3 par eccoskorecco beom goretex för 400 är helt okätit middag med storforsborkul träffas så där 1000 mil hemifrån

Thailand 2019

2 februari 2019 - 23 februari 2019

Hua Hin och Bangkok

Thailand 2018

2 april 2018 - 30 april 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

THAILAND 2018

18 februari 2018 - 4 mars 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Johan & Malins resa

22 december 2017 - 13 januari 2018

Thailand, Nya Zeeland och Australien

Julen 2017

18 december 2017 - 31 december 2017

Ger mig ut på tur imorgon Ska försöka uppdatera varje dag

Sydostasien 2016

29 januari 2016 - 31 mars 2016

Malaysia/Thailand

19 december 2015 - 16 januari 2016

Thailand och Down under

14 december 2015 - 11 februari 2016

10 veckor med golf, dyk och massor av mys. Jul och Nyår spenderas i Huahin i Thailand tillsammans med barn och respektive. När de sedan åker hem till Sverige i Januari, går resan vidare för Christel och Sammy till Australien. Sydney, Cairns, Adelaide, Great Ocean Road, Melbourne och Sydney. Resan avslutas några dagar i Singapore.

Bröllopsresa, Thailand 6:e gången.

10 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Bröllopsresa med ryggsäck, varför inte? :)