Huai Yang

Vatten-fest ikväll
torsdag 22 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Kände mig något bättre i förkylningen imorse men har kliat sönder mina ben i natt. Hur som helst får man en fantastisk start på dagen med den här utsikten från sängen. Lunch idag blev på Kritsna House och den här gången blev det inte helt lyckat. Till förrätt beställde vi någon

Kuriosa
onsdag 21 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Förkylningen är ett faktum. Ögon och näsa rinner ikapp och förkylningsastman är störande. Det är skönt att vi inte har något mer inplanterat innan vi på Lördag lämnar Huai Yang, så jag kan vila.Imorse vaknade vi till havets dunder, det blåser lite mer och vågorna är högre och

Maten igår
söndag 18 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder från igår. Det blev lunch på ”Mr Klea” och jag åt glasnudlar med bakade räkor. Jag visste inte att glasnudlar kunde smaka så mycket. 😃Det måste ha varit mängder med vitlök och koriander i den rätten. Magnus käkade den goda, röda curryn.Vi åt finmiddag

Reflektioner och iakttagelser
lördag 17 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Att byta miljö och kanske särskilt för en lite längre period får mig att reflektera över likheter, olikheter, självklarheter och annan sorts problemlösning än hemma. Jag tänkte dela med mig av några reflektioner som förmodligen inte är till någon nytta för någon. Varje kossa har

Marknadsdag Del 1
fredag 16 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag var vi uppe med tuppen för att besöka byns marknad innan frukost. Det var mycket folk i rörelse men det var ändå inte trångt. De många dofterna och odörerna som blandades i den varma luften höjde förväntningarna. Kryddor, räkor, frukt, kött och grönsaker var upplagda på långa

Avkoppling idag
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag har vi haft en riktigt härlig förmiddag. Vi tog en varsin helkroppsmassage och sen tog jag fotvård, pedikyr och manikyr medan Magnus tog en öl på restaurangen bredvid. Det var så skönt. Man ligger på sätt och vis utomhus, under ett halmtak, och hör tuppar och kossor i närheten medan

Doris och Sally
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder på Villa Arunas ”vovvar”. De håller mestadels till på vårt område som består av tio hus men springer fritt. Jag tror att de heter Doris och Sally. De kom hit som valpar och har uppfostrats av alla som bor på området men mest av de som bor i 2:an och av

Biff med röd curry
onsdag 14 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jag måste bara berätta om dagens lunch. Vi åt en lite senare lunch efter sightseeing på förmiddagen. Det blev hos en av våra favoriter ”Mr Klea”. Maten är som vanligt otroligt god men idag tror jag att vi åt den godaste röda curry vi någonsin ätit! Det var så galet gott och jag

Musen/råttan är död!
tisdag 13 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Det är mitt fel att musen/råttan nu är död. Den dog diskmaskinsdöden. Jag är så ledsen att den dog en plågsam död men jag såg den inte när jag startade diskmaskinen igår. Imorse hittades den av Magnus. Om den ändå hade nappat på vaktmästarens kanelbulle-bete i låd-fällan. Då

Back to back meetings
måndag 12 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag kör vi ”back to back meetings”. Vi kämpar på här trots semester! 😅Imorse vaknade vi till strålande solsken och åt frukost på verandan, lyssnandes till vågornas brus. Nästan som meditation. Efter det tog vi oss bort till en liten rese-byrå och bokade in en utflykt till imorgon.

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 15 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Thailand 2017

Thailand 2017

18 februari 2017 - 17 mars 2017

Bränna föräldrardagar innan äldsta dottern börjar skolan.

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang  dec-feb 2016-2017

Huay Yang dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang.

Huay yang 2015-2016

Huay yang 2015-2016

27 oktober 2015 - 15 mars 2016

Huay yang 2015

Huay yang 2015

18 januari 2015 - 29 mars 2015

Det ska bli en långresa till Thailand i år. Jag och mannen ska vara iväg 10 veckor. Malle och Håkan kommer och hälsar på i 4 veckor och Cherie och Ellie kommer ner 2 veckor till oss. Vi får se om pensionärslivet passar oss ungdomar?!

Jul & Nyår på varmare breddgrader

Jul & Nyår på varmare breddgrader

8 december 2014 - 8 januari 2015

Bort från mörker, kyla och julstress så möter vi jul i Thailand och firar in 2015 i HongKong! Can Life be more Amazing!?

Thailand

elisson
Senast aktiv - från Brastad, Västra Götalands län, Sverige
Alve
Alvelm
Senast aktiv - från Huay Yang Travel & Event, Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ingalill Wedlin
ingwed