Huai Yang

Söndag 22 januari
måndag 23 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Ett kortare strömavbrott på f.m.Precis när Titti skulle äta sin frukost.Det blev juice, kaffe och kex med ost.Idag skulle det vara sterilisering av några hundar och katter borta vid templet,vid beachen.Hm vi åkte visst både hit och dit innan vi kom på rätt ställe!Hade läst lite fel i

Härlig dag!
söndag 22 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Skönt slippa gå upp tidigt.Vi har små projekt varje dag.Idag var det stryka och sätta upp nya sovrumsgardinerna.Titti tvättade de gamla.Urblekta men sparas. De äldsta har jag skänkt bort.Sedan dags att olja in bordet med oljan vi fick på posten häromdagen.Även träkatterna oljades in, de

Fredag=städdag.
lördag 21 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Steg upp vid 07.00.Städdag.Duschade o tvättade håret.En lite enklare frukost.Till fredagsmarknaden.Inga orkideér fanns......det blev 5 rosor i stället.Har de inomhus , ute nickar de direkt av värmen.Köpte även lite grönsaker.När vi kom hem var städandet i full gång.Tog solsängarna och

Torsdag 19 januari.
fredag 20 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

På f.m. handtvättade jag en del.Det får hänga på torkställningen som jag ställer på kortsidan.Till Pop Shop och köpte bl.a yoghurt.Fruktyoghurt finns bara i små byttor. Jeff vill ha jordgubb.7 Eleven. Köpte bananmuffins, de är jättegoda.Även lite godis, corn flakes och vatten i stor

Onsdag 18 januari
torsdag 19 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Sover en lång natt....Tar det lugnt här hemma på f.m.Finns alltid en hel del att greja med.Far ut för att köpa en ny sop.Först till Ken-"lilla Ikea", han har slut på sopar.Pratar en stund.Till motorvägen, stora affären. Köper en sop och en typ större kvast.Den senare bra att rengöra

Några bilder.
onsdag 18 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder.Skriver om denna dagen, onsdag imorgon.

Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ännu en hemmadag, tisdag.
tisdag 17 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Mest en hemmadag denna dagen som det regnat till o från.Var till Pop shop och handlade.Yoghurt, choklad,kex, hushållspapper och toalettpapper.Stora vattenflaskor, 6 liters köpte vi på ett annat ställe.Nu har en större hund tillkommit här på gatan!En tik , brun och snäll.Hon har visst

Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Hemma hela dagen, måndag.
tisdag 17 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Inte så mycket att skriva om denna dagen.Låg till sängs, åt en yogurt och drack coca cola.Kaffe och toast till frukost.Till slut vid 17.30 tog jag mig upp och duschade och klädde mig.Middag på Sao´s kitcen.Chicken soap with coconutmilk.Åt bara lite av den.Äppeljuice att dricka.Inte sugen

Insjuknar.....söndag.
måndag 16 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jaha tydligen har vi ingen vattentillförsel så nu är vår tank nästan tom...Hade vi kollat vattennivån hade jag ju inte tvättat t.ex och slösat vatten.Få se vad det blir av detta.Jeff for och fyllde upp våra 6-litersdunkar, 5 stycken.Internet har vi inte heller......det här liknar "Fawlty

Lördag 14 januari.
måndag 16 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jeff mår bättre, tack o lov.Vi tar det lugnt här hemma.Gör omelette till lunch.till Pop shop och handlar lite.Hemma hela e.m.Byter till nya kuddfodral i soffan.De jag handlat på H&M Home.2 blev över, ska ge de till hon som tvättar åt oss.Sent på e.m. till Pop shop igen.Bengt och hans

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang/Bali dec-feb 2016-2017

Huay Yang/Bali dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang. Få se om det blir en tripp till Vietnam/Ho Chi Minh City ( Saigon ) också.... Det blir inte Vietnam. Vi har bokat Bali. 1 vecka i slutet på vår resa.

Huay yang 2015-2016

Huay yang 2015-2016

27 oktober 2015 - 15 mars 2016

Huay yang 2015

Huay yang 2015

18 januari 2015 - 29 mars 2015

Det ska bli en långresa till Thailand i år. Jag och mannen ska vara iväg 10 veckor. Malle och Håkan kommer och hälsar på i 4 veckor och Cherie och Ellie kommer ner 2 veckor till oss. Vi får se om pensionärslivet passar oss ungdomar?!

Jul & Nyår på varmare breddgrader

Jul & Nyår på varmare breddgrader

8 december 2014 - 8 januari 2015

Bort från mörker, kyla och julstress så möter vi jul i Thailand och firar in 2015 i HongKong! Can Life be more Amazing!?

Thailand

Thailand

20 januari 2014 - 21 mars 2014

På andra nya äventyr

På andra nya äventyr

26 december 2013 - 10 januari 2014

Så var det dags för en ny resa till fjärran östern. Vi fortsätter att hålla det inom "familjen" ,den här gången åker vi utan barn men med kusin Pär o finaste Anna.

Thailand 2014

Thailand 2014

2 februari 2014 - 4 mars 2014

Vår första långresa med barnen. Platser vi kommer bo på är Koh Lanta, Koh Bulone, Koh Lipe, Huay Yang och Bangkok. Sol och bad, god mat och dryck och lite äventyr är vårat mål med resan. Detta ska bli riktigt nice.

Solstol eller utflykt, det är frågan?

Solstol eller utflykt, det är frågan?

11 januari 2013 - 28 januari 2013

Ännu en tripp till Thailand står på schemat!

Thailand bangkok-phuket

gertoanita

Resmål

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!