Huai Yang

Grejardagen och trevlig middag
torsdag 22 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Onsdag 21 mars.Grejardagen inför avfärd till Bangkok imorgon.Klipper oss 11.00. Jeff även rakning. 75 sv kr för oss bägge!Plockar en hel del här hemma. Mycket att ställa iordning och torka av.Vill att allt är ok och rent när vi kommer nästa gång.Handtvättat en del.Packat det mesta.Gav

Ingen strand idag.
onsdag 21 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Tisdag 20 marsVärmen består!Solen skiner från klarblå himmel.Selma har ätit upp maten.Hon får ny senare idag, har kvar kött och ris.Bär blommorna från kortsidan till baksidan.Inte så långt att bära.Tar även dit de hängande blommorna, orkideérna och 2 andra.Ut på en del

Lagar mat till Selma.
tisdag 20 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Måndag 19 mars.Sover lite längre så vi blir sena om morgonen/f.m.Byter handdukar och lakan.Steker upp fläskfilén vi köpte på Tesco.Orkar inte tillaga den till oss själva.Tänker Selma ska få det.Kokar den med vatten så det blir buljong till.Lämnar och hämtar tvätt.Till CJ vid

Äter middag hemma.
måndag 19 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Söndag 18 marsIdag på f.m. har Huay Yang Dog & Cat Rescue kastreringar borta vid templet,Lotusvägen.Far dit strax efter 10.00.En hel del folk där.Köper en tygkasse.Pratar med Mia om att Selma ska få rabiessprutan och om vem som ska ge henne mat.De ska kolla upp det.11 hundar och 11 katter

Soluppgångens dag.
söndag 18 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Lördag 17 marsÄr bägge vakna vid 06.00.Kommer på att vi ska fara ner till stranden och se om det är en vacker soluppgång.Det har vi aldrig gjort tidigare.Har sett soluppgång när vi bodde på Vanravi men ej så spektakulär, vad jag minns.Åker vid 06.20.Ca 06.45 stiger ett eldrött klot upp

Fredag igen.
lördag 17 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Fredag 16 marsStiger upp vid 06.30.Fin soluppgång.Nu senare på året går solen upp över stora trädet. Se bild.Till fredagsmarknaden.Köper barnkläder, Hello Kitty-tygväska, nyckelringar.Blommor på ett nytt ställe.09.00 får vi städning.Ger hon som städar en tub handkräm.Far till

Fått mycket gjort idag.
fredag 16 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Torsdag 15 mars.Grejandet fortsätter.På f.m målade Jeff det han spacklat i sovrummet.Målade även över en del skavanker i vardagsrummet.Städade ordentligt där vi har vikväggen och lite annat.Jeff smörjde in skinnsoffan.Blev som ny!Nu var han svettig!For ut en sväng till 7 Eleven och Pop

Vilken värme!
torsdag 15 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Onsdag 14 marsSov lite längre och fick en sen start idag.Äter en yoghurt som är otäckt blåturkos och smakar väldigt sött.Kan inte få i mig hela.Jeff målade det han spacklat i sovrummet.Drog fram sängen, där behövde städas.Sopat och torkat.Nu är hela sovrummet tip top.Visserligen har

Gjort oss skuldfria!
onsdag 14 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Tisdag 13 marsPå f.m. var vi till motorvägen och köpte målarpenslar.Ett gäng för 25 sv kr.Till CJ , ungefär som 7 Eleven.De har en lite större skönhetsavdelning.Skulle behöva en ansiktscreme.Verkar hopplöst då allt heter något med white eller whitening.Det vill jag inte ha.Köpte

Sol och ingen blåst
tisdag 13 mars 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Måndag 12 mars.Fixar en del inomhus på f.m.Jeff spacklar lite som han ska måla i sovrummet.Jag städar i några "oåtkomliga" hörn.Torkar altangolvet.Handtvättar underkläder/mina.Byter handdukar.Alltid något att greja med.Handling på schemat.7 eleven och Pop shop.Bl.a. köper vi kaffe,

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 15 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Thailand 2017

Thailand 2017

18 februari 2017 - 17 mars 2017

Bränna föräldrardagar innan äldsta dottern börjar skolan.

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang  dec-feb 2016-2017

Huay Yang dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang.

Huay yang 2015-2016

Huay yang 2015-2016

27 oktober 2015 - 15 mars 2016

Huay yang 2015

Huay yang 2015

18 januari 2015 - 29 mars 2015

Det ska bli en långresa till Thailand i år. Jag och mannen ska vara iväg 10 veckor. Malle och Håkan kommer och hälsar på i 4 veckor och Cherie och Ellie kommer ner 2 veckor till oss. Vi får se om pensionärslivet passar oss ungdomar?!

Jul & Nyår på varmare breddgrader

Jul & Nyår på varmare breddgrader

8 december 2014 - 8 januari 2015

Bort från mörker, kyla och julstress så möter vi jul i Thailand och firar in 2015 i HongKong! Can Life be more Amazing!?

Thailand

Thailand

20 januari 2014 - 21 mars 2014

På andra nya äventyr

På andra nya äventyr

26 december 2013 - 10 januari 2014

Så var det dags för en ny resa till fjärran östern. Vi fortsätter att hålla det inom "familjen" ,den här gången åker vi utan barn men med kusin Pär o finaste Anna.

Elisabet Trigwell
chortipvilla
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Martin Elisson
elisson
Senast aktiv - från Brastad, Västra Götalands län, Sverige
Alve
Alvelm
Senast aktiv - från Huay Yang Travel & Event, Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ingalill Wedlin
ingwed