Huai Yang

Mot Bangkok.
lördag 11 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp en stund efter 06.30.Då är det härligt ute på terassen.Fick mig några soluppgångsbilder.Packar och donar.Frukost vid 08.00.Kaffe, rostat bröd , kokt ägg med kaviar.Tar med oss lite matvaror som vi ska bo i en lägenhet.T.o.m. tvättmaskin finns och diskmaskin!Marriot Executive

Stora "grejardagen".
fredag 10 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp för 07.00....är vi morgonpigga eller!?Nej det marknad och städning.Kom väl sent till marknaden, flera hade plockat ner sina stånd.Blev inget mera klänningsköp bara 4 små blomkransar som lämnas i huset tills vi kommernästa gång.Fick bra städning, hon är duktigt.Var en sväng till

Nishaville/Lilla huset.
torsdag 9 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vaknar lite till o från under natten.Luften känns lite "dålig" i sovrummet trots ac.Åt frukost med vacker utsikt vid 09.00.Inget överdåd men helt ok för oss.En pytteltien kattunge kom och mjauade.Så söt.Personalen bar iväg den och sedan kom mamman.Fotade lite med stativ.Blev bra

Mera regn....
onsdag 8 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Strömavbrott 02.00- 11.30.Vakna på natten.Regn regn regn.....Bestämde oss för en mini-semester på Nishaville i deras "hyreshus".Bokade och var på plats 30 minuter senare.Fint mottagande.Fick åka liten bil från receptionen.Snygg lägenhet. Vardagsrum med kök och sovrum.Stor balkong mot

Regn om kvällen och strömavbrott.
tisdag 7 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Lite mindre blåst idag men mulet.Ja vi visste att vädret är något "sämre" i okt.-nov.Helt ok ändå för oss.En sväng till affären vid motorvägen som har "allt".Pippi snackade lite och drack mycket vatten.Köpte en typ presenning. Bra ha när man behöver täcka golvet vid målning.Även 2

Återigen Prachuap.
måndag 6 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Väckarklockan ringde 07.30.10.00 var det dags för en tur till Bangkok Bank i Prachuap igen.Den här gången gick det bättre och vårt ärende var snabbt avklarat.Gick till cafeét Sugarplum som ligger alldeles i närheten.Titti köpte en apelsinbakelse.Vi var även in på billighetsaffären.

"KALLT"!!
söndag 5 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag har vi fixat med en hel.Hjälp så mycket det finns att göra i lilla huset.Tog ner de vita gardinerna på uteplatsen.Lämnat de till tvätt.I februari handtvättade jag de men tyckte de såg lite solkiga ut.Även bytt lakan.Jeff skurade bakre terassen och lite på framsidan.Selma tycker om

Lördag 4 november.
lördag 4 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vakna tidigt vid 07.00.Diverse hemarbete.Före 12.00 mot Mumsa för lunch.Tänkte oss först Nong Pu men där blåste det för mycket.Fotade bara.Fruktshakes och deras goda pizza Hawaii.Fina snälla tantvovven är där.Kör bort mot Nirvana, det är stängt.Oj vad det BLÅSER på

Loy Krathong.
fredag 3 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Klockan ringer 06.30, det fredagsmarknad och städning.På fredagsmarknaden fyndar jag två klänningar för 66 sv kr.Även en bunt orkideér och några andra småsaker.Åter huset.Strax för 09.00 kommer hon som städar.Samma kvinna vi haft de senaste åren.Hon får presenter, en tröja från Gina

Torsdag i byn.
torsdag 2 november 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så var det torsdag.Efter frukost och övriga morgongöromål for vi till Chon och bokade bil tillimorgon.Ska på Bangkok Bank , CAT (internet ) och Global.Global är som Home Pro ( modell STORT Clas Ohlson ).De öppnade i februari men vi har inte varit där ännu.Köpte även frimärken.Handlade

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 15 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Thailand 2017

Thailand 2017

18 februari 2017 - 17 mars 2017

Bränna föräldrardagar innan äldsta dottern börjar skolan.

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang  dec-feb 2016-2017

Huay Yang dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang.

Huay yang 2015-2016

Huay yang 2015-2016

27 oktober 2015 - 15 mars 2016

Huay yang 2015

Huay yang 2015

18 januari 2015 - 29 mars 2015

Det ska bli en långresa till Thailand i år. Jag och mannen ska vara iväg 10 veckor. Malle och Håkan kommer och hälsar på i 4 veckor och Cherie och Ellie kommer ner 2 veckor till oss. Vi får se om pensionärslivet passar oss ungdomar?!

Jul & Nyår på varmare breddgrader

Jul & Nyår på varmare breddgrader

8 december 2014 - 8 januari 2015

Bort från mörker, kyla och julstress så möter vi jul i Thailand och firar in 2015 i HongKong! Can Life be more Amazing!?

Thailand

Thailand

20 januari 2014 - 21 mars 2014

På andra nya äventyr

På andra nya äventyr

26 december 2013 - 10 januari 2014

Så var det dags för en ny resa till fjärran östern. Vi fortsätter att hålla det inom "familjen" ,den här gången åker vi utan barn men med kusin Pär o finaste Anna.

Thailand 2014

Thailand 2014

2 februari 2014 - 4 mars 2014

Vår första långresa med barnen. Platser vi kommer bo på är Koh Lanta, Koh Bulone, Koh Lipe, Huay Yang och Bangkok. Sol och bad, god mat och dryck och lite äventyr är vårat mål med resan. Detta ska bli riktigt nice.

Elisabet Trigwell
chortipvilla