Huai Yang

Villa Maris
måndag 20 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Så har vi äntligen kommit fram och hunnit sova ikapp oss något efter resan hit.Ungarna skötte sig strålande på flyget över, men inte blev det speciellt mycket sömn vare sig för dem eller oss vuxna. Efter fyra timma i stortaxi kom vi fram till Huay Yang och Villa Maris igår

Huay Yang-Bangkok.
söndag 19 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp 07.30.11.00 skulle vår bil till Bangkok komma.Plockat iordning det sista.Tömt kylen.Stängt av elen.Lämnat salenegen åter.Slängt sopor.Vattnat blommorna rejält.Sa hej då till Peter och Maria mittimot.Även till deras släktingar.Naturligtvis blev det lite stress på slutet.Strax före

Fix-och grejardagen
lördag 18 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp tidigt=städdag.Plötsligt kom Titti på att vi skulle ju varit på bali nu så det blir nog ingen städning.Såg att hon som städar svängde förbi oss med moppen vid 08.00.Sedan kom hon tillbaka och vi fick städning.Tacksamma för det.vi var till marknaden.Lite shopping,

Dagarna går....
fredag 17 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Fortsätter med grejandet här hemma.Oj såg att skohyllan i sovrummet var väldigt dammig.Jeff torkade av den.11.0 har vi tid hos frissan Jim.Hårtvätt och klippning för oss bägge.Jeff rakar sig också.Total kostnad 130 sv kr.till 7 Eleven, de hade fått "godsaker", handlar bakelser och

Onsdag 15 februari
torsdag 16 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Tagit ner gardinerna på ena sidan. Tvättat de för hand.De torkade snabbt.Imorgon får det bli de andra två.Torkat ur kylskåpet.Lämnat tvätt. En hel del.7 Eleven, nej de hade inte fått påfyllning av bakelser och muffins.Filmat där utanför och även vid affären/Motorvägen.Fågeln gav upp

Alla Hjärtans Dag/Förlovningsdag
onsdag 15 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

14 februari.Alla hjärtans Dag. Vår förlovningsdag.Sover till närmare 09.00.Strömavbrott som igår.Tur vi har kopplingen Jeff gjort så vi kan få vatten.Titti hann skölja det hon tvättat och duscha, dock inget varmvatten.Igår tog vattnet slut ganska fort, antar thailändarna har liknande

Blåsandet fortsätter.
tisdag 14 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Måndag igen.Strömavbrott på f.m.Tur vi precis hade ätit frukost och även hunnit diska.Elen kom tillbaka efter ca 1 timme.Då kunde jag duscha.Lunch på Mumsa.Delade på pizza hawaii och fried bananas with ice cream.GOTT! MÄTTA!Tankade och handlat rostbröd, yoghurt, jucie och schampoo.Jeff

En mycket blåsig dag.
måndag 13 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag sov vi lite längre.Tog det lugnt här hemma på f.m.Till templet där Huay Yang dog rescue steriliserade några hundar.Handlade även en del på 7 Eleven.De har så mycket på den affären.Känns som det mesta finns.Vi köpte toast som vi gjorde i vår "mack-grill". Gott.Även muffins,

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Mera bilder från gårdagen.
söndag 12 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer mera bilder från gårdagen.Text finns på en del bilder.

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Lördag, bl.a. besökt Dusky Leaf aporna.
söndag 12 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

pp strax före 08.00.10.00 bil till Ao Manao och aporna Dusky Leaf.De finns på militärområdet Wing 5, Airforce.Vilken tur vi fick se många av de snälla aporna.Som vi var tidiga var de hungriga.De fick bitar av majskolvar. Tog så snällt ur handen.2014, januari var vi också där men då såg

Thailand 2017

Thailand 2017

18 februari 2017 - 17 mars 2017

Bränna föräldrardagar innan äldsta dottern börjar skolan.

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Huay Yang  dec-feb 2016-2017

Huay Yang dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang.

Huay yang 2015-2016

Huay yang 2015-2016

27 oktober 2015 - 15 mars 2016

Huay yang 2015

Huay yang 2015

18 januari 2015 - 29 mars 2015

Det ska bli en långresa till Thailand i år. Jag och mannen ska vara iväg 10 veckor. Malle och Håkan kommer och hälsar på i 4 veckor och Cherie och Ellie kommer ner 2 veckor till oss. Vi får se om pensionärslivet passar oss ungdomar?!

Jul & Nyår på varmare breddgrader

Jul & Nyår på varmare breddgrader

8 december 2014 - 8 januari 2015

Bort från mörker, kyla och julstress så möter vi jul i Thailand och firar in 2015 i HongKong! Can Life be more Amazing!?

Thailand

Thailand

20 januari 2014 - 21 mars 2014

På andra nya äventyr

På andra nya äventyr

26 december 2013 - 10 januari 2014

Så var det dags för en ny resa till fjärran östern. Vi fortsätter att hålla det inom "familjen" ,den här gången åker vi utan barn men med kusin Pär o finaste Anna.

Thailand 2014

Thailand 2014

2 februari 2014 - 4 mars 2014

Vår första långresa med barnen. Platser vi kommer bo på är Koh Lanta, Koh Bulone, Koh Lipe, Huay Yang och Bangkok. Sol och bad, god mat och dryck och lite äventyr är vårat mål med resan. Detta ska bli riktigt nice.

Solstol eller utflykt, det är frågan?

Solstol eller utflykt, det är frågan?

11 januari 2013 - 28 januari 2013

Ännu en tripp till Thailand står på schemat!

martin elisson

Resmål

4 Unnamed Road

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!