Huai Yang

Back to back meetings
måndag 12 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag kör vi ”back to back meetings”. Vi kämpar på här trots semester! 😅Imorse vaknade vi till strålande solsken och åt frukost på verandan, lyssnandes till vågornas brus. Nästan som meditation. Efter det tog vi oss bort till en liten rese-byrå och bokade in en utflykt till imorgon.

Mat
söndag 11 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag blev det hämtmat från ”Mr Klea” till lunch. Han gör riktigt god mat. Det blev papayasallad, fläsk med rostad vitlök, stekt ris med räkor. Sen hade vi också köpt biff med cashewnötter men den rätten orkade vi inte med så den sparar vi till en annan dag. Tre ordentligt tilltagna

Solsken igen!!
söndag 11 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Åh, idag vaknade vi till strålande solsken och en ljum bris. We’re back to business! Dock har iaf jag inte vaknat än, det är fortfarande för ljust, vilket syns på bilden. Idag och imorgon blir det ett par dagar i solen utan några särskilda planer. Vi vaknade också till upptäckten att

Grodor och andra djur
lördag 10 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Ikväll valde vi att åka till restaurang ”I’m” som öppnade för säsongen, igår. Det visade sig vara fler som tänkte likadant. Stället var fullt av folk, musik, sorl, ljus och insekter. Lägg till ett par kossor som står på tomten bredvid och en huskatt som kunde konsten att tigga

Trasigt och blött
lördag 10 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vad vatten kan ställa till det!Nu har det klarnat upp, solen visar sig, det har slutat att regna och folk har börjat att ge sig ut i byn för att se hur illa ställt det är. Likaså vi.Vattenmassor från bergen har störtat ned mot H Y. Massor av mark står under vatten, de åar och kanaler som

Det öser ned!!!
fredag 9 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jösses, vilket väder vi har! Det vräker ned uppifrån och vågorna rullar in mot vår uteplats. Tack och lov ligger den lite upphöjd, annars hade den varit i farozonen. Kanalen på andra sidan huset har rejält med vatten och brunt regnvatten forsar ned från bergen och sliter med sig grenar,

Grått väder
torsdag 8 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag vaknade vi upp till grått väder och duggregn. Det ska regna hela helgen. Imorgon ska det bli 150 mm med risk för lokala översvämningar. Det blir m a o inomhusaktiviteter i några dagar. Det går inte någon  nöd på oss, vi har det bra och är omgivna av böcker, spel och Netflix. Vi

På utflykt runt H Y
onsdag 7 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi åkte lite längre ut på landet och vid lunchtid hittade vi en restaurang som definitivt inte brukade servera turister. Vi möttes av en leende, ung kvinna med mycket frågande blick när vi sa att vi ville äta. Jag förtydligade mig och frågade om det var stängt eller öppet. Hon sa att det

Krabb- och ”blobb”-spotting
onsdag 7 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jag har sovit lite knackigt här och har haft rätt ont, så igår tog jag lite bonus-tabletter innan jag somnade. Följaktligen var huvudet fullt av potatismos när jag försökte att vakna imorse. Dock var det mer lockande att starta dagen med en promenad på stranden istället för att ligga

Matbilder
tisdag 6 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi gillar ju mat och dryck (lite för mycket för vårt eget bästa men det tar vi annan gång) och därför blir det alltid en viktig del av vår semesterupplevelse. Så här kommer några härliga bilder på en gigantisk avokado, ananas så saftig att det rinner om hakan när man äter den och