Ranong

Koh PhaYam Beach Games 2018
söndag 11 februari 2018 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

Idag är det olympiska spel på på stranden.Det är mamma och jag som hittat på tävlingen.Vi är uppdelade i 4 lag:Blommorna: Moa och MagdaPiraterna: Oliver och GregerUndervattenstomtarna: Tove och pappaBaloo: jag och mammaVi sköt snäcka med slangbella.Gick labyrint med ögonbindelKastade

Sista dagen
tisdag 13 februari 2018 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

ÅIgår kväll efter middagen kom personalen med 2 stora lyktor till oss. Vi  skrev en hälsning och skickade upp våra lyktor i den svarta stjärnklara natten. Så mysigt vi haft det här.Idag är det sista dagen på Koh Phayam. Vi njuter allt vad vi kan dem sista timmarna på denna

Middag på 1000-stjärnig restaurang
söndag 11 februari 2018 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

Badat och slappat, badat och slappat, badat och slappat...det är det man gör på Koh Phayam. Vi spelade lite fotboll på stranden och byggde sandslott. Mamma hade plockat lite av varje på stranden, sen fick vi sortera bort det som inte hör hemma på en strand, vi plockade bort glas och plast

Same same but different
lördag 10 februari 2018 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

Den ena dagen är den andra lik på en liten ö som Koh Phayam. Ändå händer det spännande saker hela tiden.Idag åkte mamma och pappa iväg och skulle handla lite. När dem kom tillbaka hade den handlat med sig snacks till oss.....friterade syrsor, mamma och mormor knaprade några syrsor och

Sol sol sol
fredag 9 februari 2018 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

2018-02-09Vaknade innan solen. Så jag och mamma gick en lång promenad på stranden och plockade snäckor.Efter frukosten kallade havet och vågorna på mig. Jag tog en liten bodyboard och gled på vågorna. Vi badar på förmiddagen och senare på eftermiddagen. Däremellan sitter vi i skuggan

Vita stränder
torsdag 8 februari 2018 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

Vi vaknade tidigt av att syrsorna stämde upp i hög musik kl 06.28. Efter 5 minuter tystnade musiken igen och då började fåglarna sjunga för oss istället.Jag och mamma gick en promenad på stranden och njöt av tystnaden och den vackra utsikten.Hundarna badade och lekte på stranden, dem

Mot Koh Phayam
onsdag 7 februari 2018 - Ranong, Thailand

Efter frukost åkte vi ner till Ranongs pir. Vi satt och tittade medans båten lastades full med råvaror, frukt och dryck som skulle ut till ön.Klockan 10.00 gick båten ut mot ön Koh Phayam. Båten tog 2 timmar och på båda sidor av båten såg vi fina öar. Några av öarna hade små

8-14 januari
söndag 14 januari 2018 - Ko Phayam, Ranong, Thailand

8 januariFrukost med gröt och ägg och sedan slog Marita in Hot pott grillen som vi sedan tog till stadens postkontor, här var det fullt med folk och när vi tog vår nummerlapp så hade vi 25 st. framför oss, men kösystemet funkade inte så bra här, en del ställde sig i kö efter någon som

Johan
Jonmar i Asien 2017-2018
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Koh Phayam
onsdag 9 mars 2016 - Khao Niwet, Ranong, Thailand

Koh Phayam Hej! I torsdags kom vi fram till Koh Phayam. Hit ville vi för att vi hört att det skulle vara en lugn och skön ö, folktomma stränder och helt bilfritt, vilket också visade sig stämma. Vår ankomst blev dock en liten adrenalinhöjare. När vi kom iland frågade vi efter taxi

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand 2016
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Check
onsdag 2 mars 2016 - Pak Nam, Ranong, Thailand

Välskött Trädgård, Check!, Stor Bungalow, Check!, Stor Altan, Check!, Stor Hotellfrukostbuffe’, Check!, Stor Underbar strand, Check!!, Vit finkorning sand, Check!, Palmer över stranden, Check!, 28 grader i vattnet, Check!, INTE för mycket turister, Check!, Fina gratis strandstolar, Check!,

Lennart Nilsson
leroni i Semester 2016
Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige
Asien 2017-2018

Asien 2017-2018

13 december 2017 - 9 mars 2018

Resa och ha det slappt i asien

Thailand 2018

Thailand 2018

29 januari 2018 - 27 februari 2018

Nya äventyr i Thailand

Semester 2016

Semester 2016

24 februari 2016 - 16 mars 2016

Thailand med Koh Samui och Koh Phanang m.m.

Thailand 2016

Thailand 2016

20 februari 2016 - 31 mars 2016

Thai Style. Same same. But different.

Thai Style. Same same. But different.

14 september 2015 - 25 november 2015

Vi, alltså, Maria, Johan och vår 10 månaders son Frank tänkte spendera 10 veckor i Thailand. Denna dagbok är för att kunna hålla kontakten med er hemma men även för lite tips å trix,do´s and don´ts. Välkommen med på vår resa.

Burma och Thailand

Burma och Thailand

24 december 2014 - 14 februari 2015

En lite tripp till Burma/Mayanmar för att kolla läget och sedan drar vi till Thailand och vilar upp oss :)

Kala lumpor samt Lombok i Indonesien

Kala lumpor samt Lombok i Indonesien

5 februari 2015 - 22 mars 2015

Flyger först till kuala lumpor stannar 3 nätter sedan med air asia till Lombok i Indonesien stannar ca 3 veckor sedan tillbaka för vidare befordran till Borneo sarawak i3 veckor

Thailand, Myanmar/Burma, Vietnam

Thailand, Myanmar/Burma, Vietnam

3 februari 2014 - 10 mars 2014

Vår resa börjar i Thailand med några dagars sol bad och vila. Därefter väntar en spännande tur till Myanmar/Burma. Vår resa kommer sedan att fortsätta till Vietnam där vi har tänkt ta oss längs kusten från Hanoi ner till Ho Chi Mihn.

30 grader i januari

30 grader i januari

6 januari 2014 - 7 februari 2014

Det var två år sedan senast så vi kände att det liksom var dags att ge sig ut på upptäcktsfärd igen en längre period och lämna hemmet ett tag och prova några andra hem. Flyg till Bangkok och sedan söderut med tåg och så får vi se var vi hamnar.

Thailand 13/14

Thailand 13/14

19 december 2013 - 18 januari 2014

En månads resande i Thailand.

Johan
Jonmar