Ratchaburi

Svalare och regn!
fredag 27 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

I natt så kom det ett rejält åskväder med tillhörande ösregn. Det regnade som det bara kan göra här i sydostasien, man tror nästan att taket ska gå sönder. Idag så är det svalare, runt 30 grader och mulet, jätteskönt.Pui håller på att tvätta och vi ska packa ikväll eftersom vi

Varma lata dagar!
onsdag 25 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Tänk att man kan bli trött på att göra ingenting! Idag var Pui hos frissan och passade samtidigt på att handla diverse grejer att ta med hem till Sverige, vilket tog större delen av dagen. Jag och William var kvar hemma och försökte roa oss så gott det gick i värmen. Vi började med en

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Tillbaka i Ratchaburi igen.
tisdag 24 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Nu är vi tillbaka hemma hos Pui igen. Trots att flygresan från Krabi bara tar en timme till  Bangkok så tog resan nästan hela dagen. Flyget avgick 15.45 och vi var hemma hos Puis familj nere i Ratchaburi närmare 20.30 på kvällen. Taxiresan tar ca 2 timmar och taxikön var ca 45 min lång,

Lugna dagar
söndag 15 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Inte mycket händer just nu!I morse bar jag och Puis systers man upp en ny tvättmaskin som blivit levererad för några dagar sedan. Den var inte så tung som den såg ut, tack och lov. Vi var naturligtvis även tvungna att bära ned den gamla som gjort sitt för flera år sen om man frågar

Songkran
fredag 13 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag börjar det thailändska nyåret, songkran. Pui åkte tillsammans med sina systrar och mamma till templet imorse medan jag och William var kvar och åt frukost. Vid lunchtid åkte vi över till en av hennes morbröder där en stor del av släkten var samlade. Imorgon ska vi tillbaka då även

Varmt!
torsdag 12 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Nu har värmen slagit till ordentligt med ca 35 grader nu vid lunchtid. Tidigare har det legat runt 27-32 grader och det är skillnad, tack och lov så blåser det lite fläktande vindar.I natt blev William magsjuk, men han verkar vara på bättringsvägen nu, lite lugnare än vanligt och ligger

Imorgon Hua Hin
söndag 8 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Igår var hela familjen plus några till och åt middag på restaurang. Vi har varit där flera gånger förut och maten är fantastisk. Det är en "seafood" restaurang och vi åt fisk, bläckfisk, krabba och en hel del annat gott. För övrigt så tar vi det ganska lugnt, det blir nå'n tur till

Cykeltur
torsdag 5 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag har vi mest tagit det lugnt i värmen. Efter lunch så åkte vi till banken och posten för lite ärenden och passade på att fika och köpa glass. På eftermiddagen tog jag en cykeltur med tillhörande hundjakt....dvs det var JAG som blev jagad😣. Det så mycket lösspringande hundar, jag

Shopping
onsdag 4 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag tog vi en shoppingtur med lunch på Robinson som är ett varuhus och en medelstor galleria med div affärer. Behövde köpa lite nödvändigheter såsom bröd och ost till frukost eftersom två av tre inte vill ha ris till frukost enligt den lilla undersökning jag gjorde😉.Innan vi åkte

Framme
tisdag 3 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Eftersom resdagboken inte funkar så bra med mobilen så blir det mest foton. Hursomhelst så är vi framme hemma hos Puis familj. Vi kom imorse runt 8.30 och känner oss lite trötta. Efter att ha vilat en stund på dagen så gick vi ut och högg oss en bananstock. Vi har det varmt så det

Thailand 2018

Thailand 2018

2 april 2018 - 30 april 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

Thailand 2016

Thailand 2016

16 oktober 2016 - 11 november 2016

Dax för årets Thailandsresa med familjen igen!

Thailand 2015

Thailand 2015

16 januari 2015 - 17 februari 2015

På fredag åker vi till Thailand igen. Vi börjar med att åka ner till Puis familj i Ratchaburi. Den 25:e flyger vi ner till Krabi och stannar 6 dagar. Vi kommer även tillbringa några dar i Bangkok. Jag ska försöka lägga ut några foton om det funkar, kan vara lite sisådär med uppkopplingen ibland.

Utlandspraktik Thailand (Ratchaburi)

Utlandspraktik Thailand (Ratchaburi)

4 oktober 2014 - 9 november 2014

17 februari 2014 - 7 april 2014

Hej, här kommer vi att lägga ut lite bilder och berättelser från vår resa till Thailand och Singapore.

Thailand med barn och barnbarn

Thailand med barn och barnbarn

9 december 2012 - 31 december 2012

Nu är vi ute och far igen, den här gången med nästan hela familjen. Nja, vi ska ju inte hålla ihop i tre veckor precis- vi har just avverkat tre gemensamma dagar i Bangkok och ska ses om någon vecka igen för att ta tåget till Chiang Mai för ytterligare fyra dagar tillsammans. I mellantiden gör alla vad de vill, på olika håll i närheten. Om du vill följa vår resa, hör av dig via mail eller med kommentar på Resdagboken, annars får du inte fler notiser!

Bangkok och Hua hin

Bangkok och Hua hin

29 november 2012 - 15 december 2012

Detta blir första besöket i huvudstaden. Det blir även avkoppling och en del utfykter.

12 november 2010 - 4 december 2010

Solnamikael