Phe

Det blir en dag på stranden ☀️
lördag 2 december 2017 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Nu har vi snart gått så det räcker, med snart två veckor i fötterna så började vi känna oss redo för lite siesta. Vi har varit runt på olika vandringsleder och upplevt magnifika vyer. Häromdagen skulle vi gå upp till Sunset peak för att kolla lite, jäklar vilken kulle 869m, den slår

Annika Lundh
Nickanl i Hiking i Hongkong
Senast aktiv - från Mae Phim Property, Kram, Rayong, Thailand
Vit sand och blått hav
tisdag 4 april 2017 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Eftersom stranden i BangSaen eller rättare sagt vattnet är otroligt skitigt bestämde vi oss för att åka ett par dagar till ön Koh Samed. Vi var här 2007 med barnen. Den gången vart det storm och vågor höga som berg så vi hoppades på bättre tur denna gång.Vi tog lokalbussen från

Johanna
StaffanoJohanna i Thailand 2017
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Koh Samed tur och retur😎
lördag 17 december 2016 - Unnamed Road, Phe, Rayong, Thailand

Gick till bussen strax före 8. Åkte till Bhan Phe där vi gick av för att ta båten till Koh Samed. Eftersom militären tagit över en del här i Thailand har de bl a rensat upp på turistparadiset Koh Samed som också är en nationalpark. För bara ett tag sedan var det  många olagliga

Birgitta Salsborn
BSalsborn i Mitt äventyr i Thailand!
Senast aktiv - från Rayong, Thailand
Vackert
måndag 20 juni 2016 - Phe, Rayong, Thailand

Växer som ogräs här i området,så fina ??

Joakim Falkestedt
Audiman i Thailand 2016
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Koh Samet
fredag 17 juni 2016 - Phe, Rayong, Thailand

Måndagen blev resa till favvo-ön Koh Samet. De första dagarna har varit riktigt varma och sköna men igår kom det ett riktigt åskväder, regnade ända fram tills middagsdags. Mycket av kvällarna har varit koncentrerat runt fotbollen Euro2016 och utbudet på barer och liknande som visar det

Ulf Lindström
SimonTemplar i Igen-resa
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Koh Munnork
fredag 26 februari 2016 - Phe, Rayong, Thailand

Koh Munnork Hej! Lite sen uppdatering men Wi-fi har lyst med sin frånvaro. Skönt...;) Efter en bra flygtur kom vi så äntligen fram till Thailand och Bangkok. Skön värme och lite poolhäng i huvudstaden gjorde susen på bleka familjen och Daniels förkylning blev genast mycket bättre. (Han

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand 2016
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
instagram
onsdag 8 april 2015 - Phe, Rayong, Thailand

Hej igen Då hoppas vi på att ni laddar ner appen för INSTAGRAM och startar ett konto,sen söker ni vårt konto och blir följare där kan vi lägga bilder och små filmer från våra resor Vi har det i alla fall väldigt bra här nu,badar och solar samt gör små promenader på ön, Vädret är

Bo Arvidsson
Rode Boo i Sällskapsresan 9
Senast aktiv - från 11236 Alameda Dr, Norman, Oklahoma, USA
koh samet
måndag 6 april 2015 - Phe, Rayong, Thailand

Hej Det fungerar inte så bra på denna sidan, det går inte att ladda bilder för att skriva detta har det tagit nu tre dagar med massor av försök, Vi tänker lägga om till det sociala mediet Instagram,det blir ju mer direkt. Så ni som är intresserade av att följa oss på våra eventuella

Bo Arvidsson
Rode Boo i Sällskapsresan 9
Senast aktiv - från 11236 Alameda Dr, Norman, Oklahoma, USA
Safir Village
lördag 3 januari 2015 - Phe, Rayong, Thailand

Hej Resedagboken har varit ur funktion men nu verkar det funka så vi säger god fortsättning. Nu har vi varit här i 2 veckor. Sol varje dag och över 30 grader. Lite utflykter har vi gjort. Vi var på en resa till Oasis sea World där vi såg en delfinshow och barnen och Angela fick bada och

Sylvia Nilsson
rollesylvia i Ban phe thailand
God jul från Koh Samet!
onsdag 24 december 2014 - Phe, Rayong, Thailand

Vi är nu på koh samet. Blev hämtade runt 10 den 22e och efter bil, färja, bil i nästan tre timmar och sedan speedbåt var vi framme runt 16 på eftermiddagen. Det är alltid väntetid var man än kommer. Koh samet är en nationalpark så därför fär man betala en avgift för att komma i

Lb ...
norna i Thailand 2014
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Hiking i Hongkong

Hiking i Hongkong

14 november 2017 - 14 december 2017

En månad då vi ska utforska hongkongs vandringsleder och natur. Antagligen en och annan upplevelse i stadsmiljö också ✈️😃 Målsättningen är att skriva lite om vad vi upplever här i resedagboken men de senaste resorna har det varit extremt mycket strul för att göra inlägg, men jag ska iaf ge det en chans.

Thailand 2017

Thailand 2017

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

Mitt äventyr i Thailand!

Mitt äventyr i Thailand!

26 oktober 2016 - 23 december 2016

Ska jobba som lärare på en svensk skola i Mae Phim under två månader.

18 juni 2016 - 11 juli 2016

Äntligen!

Igen-resa

Igen-resa

31 maj 2016 - 28 juli 2016

Dags for Jeab att traffa familjen igen, vi luffar sen runt och borjar med Bangkok nagra dagar innan hem till byn, sen Koh Samet och sen...

20 februari 2016 - 31 mars 2016

Sällskapsresan 9

Sällskapsresan 9

26 mars 2015 - 14 april 2015

Hej Alla Då var det dags igen, nu drar vi till Thailand. The same procedure as last time Vi hör av oss efter vägen Ha det Bosse Jenny Janne Ann Katrin

Thailand 14/15

Thailand 14/15