Koh Samet

Det blir en dag på stranden ☀️
lördag 2 december 2017 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Nu har vi snart gått så det räcker, med snart två veckor i fötterna så började vi känna oss redo för lite siesta. Vi har varit runt på olika vandringsleder och upplevt magnifika vyer. Häromdagen skulle vi gå upp till Sunset peak för att kolla lite, jäklar vilken kulle 869m, den slår

Annika Lundh
Nickanl i Hiking i Hongkong
Senast aktiv - från Mae Phim Property, Kram, Rayong, Thailand
Vit sand och blått hav
tisdag 4 april 2017 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Eftersom stranden i BangSaen eller rättare sagt vattnet är otroligt skitigt bestämde vi oss för att åka ett par dagar till ön Koh Samed. Vi var här 2007 med barnen. Den gången vart det storm och vågor höga som berg så vi hoppades på bättre tur denna gång.Vi tog lokalbussen från

Johanna
StaffanoJohanna i Thailand 2017
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Torsdag 13 mars
torsdag 13 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Efter frukosten tog vi en taxi in till 7-eleven o shoppade på oss lite medicin. Även Tove började känna sig lite halvdålig... inge bra.. Medicinera direkt är bästa försvar tänkte vi =) Stefan är bättre nu så det är ingen fara. Sedan blev det en slapp dag på stranden, sov lite middag

Onsdag 12 mars
onsdag 12 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Sol ... Vind ... Vatten ... Vill man ha riktigt lugn o ro och göra absolut ingenting är Koh Samed ett resmål som passar som handen i handsken. Trodde aldrig att jag skulle kunna känna så här men... börjar faktiskt tycka att det är lite FÖR lugnt, finns inte ens shopping att roa sig med...

Tisdag 11 mars
tisdag 11 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Tisdagen bara passerade kan man säga... Stefan har åkt på någon magåkomma o mår inge vidare, höll oss nära rummet hela dagen. Vi hittade ett 5-stjärnigt hotell i Bangkok på agoda, Grande Centre Point Hotel Terminal21,som det var 60% rabatt, nära airlink och skytrain, bara 1 år

Måndag 10 mars
måndag 10 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

morgonpromenaden tog vi på stranden fram o tillbaka. Satt länge vid frukosten för att försöka uppdatera resdagboken, men funkade inte... irriterande med så dålig wifi... Tog med oss datan o gick längre bort på stranden, tog en iskaffe, dom hade en stor skylt där det stod "High speed

Söndag 9 mars
söndag 9 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Morgonpromenaden gick till stranden bredvid. Vi stannade till vid en hel del olika resort på vägen för att kolla om eventuellt lediga boenden och priser. Kom ganska snart fram till att utbudet var dåligt. Thailändarna har nämligen långhelg nästa helg och mkt är bokat. Hittade dock ett som

Lördag 8 mars
lördag 8 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Håkan o jag vaknade tidigt och tog en promenad efter stranden fram o tillbaka ett par gånger. Härligt lugnt o skönt. När vi kom tillbaka hade våra vänner vaknat o dom tog en prommis. Håkan o jag tog datorn o gick till frukosten o skrev dagbok. Efter frukosten gick vi o hyrde 4-hjulingar.

Torsdag-fredag
fredag 7 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Började morgonen med en promenad. Gick efter vägen mot Sai kaew beach (reservation för stavningen. Gick Strand / klippor / djungel vägen tillbaka, värsta intervall träningen hahaha.. Håkan gick först och stannade upp lite, o vi undrade vad det var... han sa lite lugnt att det var en orm....

Onsdag
onsdag 5 mars 2014 - Koh Samet, Phe, Rayong, Thailand

Ställde klockan på 07.00, för att hinna ut och äta frukost innan tjejen ifrån ERA Oakfield skulle komma och läsa av elmätaren och göra besiktning av lägenheten för utcheckning Fick tillbaka vår deposition och gick ner i receptionen och checkade ut. Hade förbeställt en taxi till Ban

Hiking i Hongkong

Hiking i Hongkong

14 november 2017 - 14 december 2017

En månad då vi ska utforska hongkongs vandringsleder och natur. Antagligen en och annan upplevelse i stadsmiljö också ✈️😃 Målsättningen är att skriva lite om vad vi upplever här i resedagboken men de senaste resorna har det varit extremt mycket strul för att göra inlägg, men jag ska iaf ge det en chans.

Thailand 2017

Thailand 2017

10 april 2017 - 10 april 2017

Äntligen dags för resan som vart planerad under flera år. Pengar har sparats och planeringen av det praktiska och logistik har äntligen fallit på plats. Året som vart har varit jävligt rent ut sagt, vi är slut som familj och par och behöver ladda om. Denna resa är till för mamma/pappa tid, träning och lugn.

28 februari 2014 - 23 mars 2014

Nu är det dax för ännu en resa till det underbara Thailand! Vi reser med våra vänner Tove & Stefan. Flyger med Thai direkt till Bangkok. Har denna gång hyrt en lägenhet i Rayong. Har bokat en minibuss som hämtar oss på flygplatsen och kör oss till ERA Oakfield som vi hyrt lägenheten via.

11 februari 2014 - 10 mars 2014

Nu kära vänner bär det av till Thailand igen för nya äventyr. Denna gång åker vi med ett annat par, Inga-Lill och Ingemar och där nere kommer vi att fira Inga-Lills 60 års dag. Resan går först, via Bangkok, till Koh Chang, vidare till Koh Samet och sedan till Jomtien där vi hoppas kunna spela lite golf. Avslutar som vanligt i Bangkok.

Två månader i Sydostasien

Två månader i Sydostasien

30 november 2013 - 25 januari 2014

Äntligen är det dags för en klassisk ryggsäcksresa i Sydostasien! Två månader i Thailand, Kambodja och Vietnam med start i slutet av november då ena halvan av Pedersenparet (Stefan) åker till Bangkok och vidare till Koh Samed. Därefter ansluter Jenny för tre veckor på rutten Bangkok-Koh Samui-Koh Phangan och Koh Chang (där vi är över jul). Därefter åker Stefan vidare mot Kambodja och Vietnam för besök i bland annat Phnom Penh, Siem rep, Sihanoukville och Saigon. Plus öar som Koh Rong och Phu Quock. Ser enormt mycket fram emot stränder och palmer, god mat och öl, geocaching och vandring, storstad och lugna avkrokar. Och mest av allt att bara ta det lugnt och ha tre veckor ledigt ihop. Ska försöka att komma ihåg att skriva här då och då men annars blir det förstås också en del uppdateringar på Facebook. Snart snart snart dags för avfärd!

2013 Thailand

2013 Thailand

21 december 2013 - 11 januari 2014

Första gången ska vi fira jul och nyår utomlands. Det blir ett stort gäng av släkt och vänner som åker till varmare breddgrader.

29 mars 2013 - 30 mars 2013

Asien

Asien

5 mars 2013 - 19 januari 2014

Thailand januari 2013

Thailand januari 2013

1 januari 2013 - 15 januari 2013

Följ oss på våra resor! Vi är ett par från Gävle som gillar att resa och favoritland är Thailand. Det har blivit minst en resa dit varje år :-)

Thailand, finally!

Thailand, finally!

13 december 2012 - 8 januari 2013

Som vi väntat, längtat och nu skall det alldeles strax bli av! Hemma ser det ut som kriget med resväskor, kläder osv överallt.... Men idag blir det hem, städa och packa lite så det är fint när vi kommer hem! Vi börjar alla bli lite pirriga ;o)En tanke som slagit oss....hur mycket solcreme kan det gå åt för sex personer i 3,5 v!

Johanna
StaffanoJohanna