Rayong

Framme!
söndag 26 juni 2016 - Rayong, Rayong, Thailand

Igår kväll kom vi fram ganska sent, ca 23-tiden, lokal tid. Efter att vi hoppat in i vår hyrda minibuss blev det en skumpig 2-3 timmars färd från flygplatsen till huset vi har hyrt. På vägen stannade vi och köpte lite McDonalds-käk och lite närmare "hem" stannade vi och köpte vatten och

Snart Halvtid.
måndag 25 januari 2016 - Rayong, Rayong, Thailand

Hejsan! På fredag har man varit här halva tiden. Tycker det har gått fort. Många vänner och bekanta har varit här längre och många har varit nere och åkt hem igen. Det är en ständig rörelse. Nästan alla dom gamla välkända ansiktena har man träffat på. Halvtiden innebär en dagstur

Julafton!
torsdag 24 december 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Hejsan! Har just kommit hem efter att ha ätit ett riktigt gott svenskt julbord hos vänner i Royal Rayong, som är grannhuset till VIP, där jag bor. Där saknades inget som hör det svenska julbordet till. Hade till och med snaps från IKEA. Åt dessutom en helt underbart god Jansson. Julafton

Första veckan
söndag 6 december 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Hejsan! Nu har jag kommit på plats, har varit en del strul med det tekniska. Regimen har bestämt att all nätanslutning skall vara registrerad. Hade gjort så med simkortet till thaitelefonen men glömt internetstickan så det hade man givetvis stängt ner. Har köpt nytt och skall med passet

Snart Hemresa!
söndag 22 mars 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Hejsan! Ja nu är nedräkningen nere på ental. Helt otroligt att 4 månader kan gå så fort. Nu har värmen kopplat greppet så AC:n får gå på nätterna, räcker inte bara med fläkt. Tyvärr har det varit mycket blåst och det har försvårat badandet. Aggressiva vågor och ojämn botten. Men

bengan-thai i Asien vintern 2014 - 2015
Regn.
torsdag 19 februari 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Vi är just nu inne i en period med ostadigare väder. Molnigt, blåsigt och idag har det kommit en rejäl regnskur, skyfall så att allt flöt. Det va första riktiga regnet sedan jag kom ner i december. Synd att det kom just nu eftersom vi är mitt inne det kinesiska nyårsfirandet. Märks inte

bengan-thai i Asien vintern 2014 - 2015
onsdag 11 feb
onsdag 11 februari 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Jag har försökt lägga upp lite bilder ett par dagar men sidan är jättelångsam ska försöka igen. Barnen är i skolan som vanligt om dagarna, Bosse jobbar en del och jag solar och badar. Jag städar,tvättar och bakar precis som hemma klarar inte att bara slappa hela tiden. Jag längtar så

9 februari
måndag 9 februari 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Vi har det toppenbra här solen skiner varje dag det är runt 32-36 grader. Vi solar och badar mm. I helgen har barnen haft kompisar som sovit över här. I dag har Bosse och jag varit i Rayong och handlat massa kläder till småfolket där hemma mycket blev det. Vi har nyss fikat ungdomarna tar

Onsdag 4 feb
onsdag 4 februari 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

I går var Bosse och jag på Kims Beach. Han satt på restaurangen och jobbade och jag passade på att lyxa till det med massage och fotbehandling. På eftermiddagen bakade jag en kladd kaka till fikat när barnen kom hem och sedan slappade vi vid poolen. Det var ganska kvavt igår och vi var lite

Från ö till ö
måndag 2 februari 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Hej på er alla vintermänniskor! De två sista dagarna på Koh Samet tillbringade vi på en lite mindre strand, på gångavstånd från vårt hotell. Faktum är att ön bara är 6 km lång och man kan promenera längs hela kusten och gå från strand till strand. En och annan massage blev det,

Birgitta Lindgren Schörnig
Bagetti i Thailand 2015
Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
Thailand, Laem Maem Phim

Thailand, Laem Maem Phim

24 juni 2016 - 23 juli 2016

En efterlängtad lång-semester med HELA familjen. Vi ska njuta av bad, värme, lek, god mat, böcker och lata dagar.

Asien Vintern 2015 - 2016

Asien Vintern 2015 - 2016

30 november 2015 - 29 mars 2016

Nu har vinterns Thailandsvistelse börjats. Blir Mae Rumphong Beach utanför Rayong även denna gång. Har många bekanta och känner mig trygg här. Årets resa började med storm i Sverige men man lyckades öppna järnväg och bron på morronen, så det gick bra.

Thailand

Thailand

30 januari 2015 - 17 februari 2015

Det börjar kännas lite i "restarmen"

Kombinerad jobb och semester 2015

Kombinerad jobb och semester 2015

26 januari 2015 - 13 mars 2015

Vi kommer att stanna några dagar i Bangkok för shopping och besök på monteringsfabriken. Jobb för Bosse avkoppling för oss andra. Den 31 åker vi till huset i Mae Phim. Barnen börjar i skolan den 2 feb. Bosse kommer att vara på fabriken några dagar varje vecka, barnen i skolan men jag ska bara lata mej. Efter ett tag ansluter nog Calle och den sista tiden får vi finbesök av Sebban, Nettan och barnen.

Thailand 2015

Thailand 2015

14 januari 2015 - 25 mars 2015

Långledigt från Göteborgsvintern med 10 veckor i Thailand.

Från Sverige till Sydafrika och Asien.

Från Sverige till Sydafrika och Asien.

1 januari 2015 - 6 februari 2015

Vad, jag tror, blir mitt livs äventyr.

Asien vintern 2014 - 2015

Asien vintern 2014 - 2015

1 december 2014 - 31 mars 2015

Hejsan! Nu börja det äntligen närma sig avresedatum för säsongens resa. Har varit en påfrestande väntan i mörker, regn och dis. Pratas ju t.o.m. i Tv om att Växjö har haft mindre än 1-tim. sol i nov. månad. och så kan man läsa att många av mina vänner och bekanta redan är nere och njuter av solen och värmen. Det blir Mae Rumphong utanför Rayong även denna gången. Samma hus, VIP Condo, men denna gången hyr jag läg. på 9:de våningen. Bara att hoppas att hissarna inte strejkar. Området är lugn och trevligt, inga chaterturister, bra prisnivå, härlig strand och solsäkrast i Thailand. Även nära till storstaden Rayong för shopping. Så nu hoppas jag inte komma hem förrän 31 mars nästa år. Hälsn. Bengt

Thailand, Laos 2014

Thailand, Laos 2014

12 mars 2014 - 4 april 2014

Thailand 2014

Thailand 2014

28 februari 2014 - 23 mars 2014

Nu är det dax för ännu en resa till det underbara Thailand! Vi reser med våra vänner Tove & Stefan. Flyger med Thai direkt till Bangkok. Har denna gång hyrt en lägenhet i Rayong. Har bokat en minibuss som hämtar oss på flygplatsen och kör oss till ERA Oakfield som vi hyrt lägenheten via.

Sportlov i värmen 2014

Sportlov i värmen 2014

1 februari 2014 - 20 februari 2014

I år satsade vi på att åka ner till Thailand under sportlovet för att slippa slask och kyla. Ett gott val då det är behagligt här nere nu och inte lika varmt som på sommaren.

Emilie Sylvander
Emiliten