Satun

Koh Bulone

Hej!Nu kan vi konstatera att vi inte hade fel för fyra år sedan. Koh Bulone är det riktiga Thailand! När man går i land på den södra delen av ön, på White beach, är det svårt att ta in vad man ser. Fantastisk paradisvy. Kontrasten mot Koh Lanta är stor. Här finns inga pooler, inga

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Don't worry, be happy (Bobby McFerrin)
söndag 18 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Passande rubrik då det trådlösa nätverket heter just ”Dont worry” och lösenordet är ”BeHappie” (ja, med ”ie” istället för ”y” för säkerhetens skull :)Då har jag varit här på Koh Lipe ett gäng dagar. Några fler än jag trodde från början då jag endast hade bokat tre

Utan att fråga (Kenta)
tisdag 13 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Utan att fråga finns inge chans att få ett svar sjöng Kenta i melodifestivalen. Sant, och första dagarna på resan består av att just fråga sig fram. Vill varna lite för att detta inlägg är ganska långt men så har det ju gått en hel del dagar på resan redan, så hoppas ni inte

Min andra muräna i livet
torsdag 18 januari 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi åkte till en annan ö och där snorklade jag och såg en till muräna. Ena dagen gick vi nästan runt hela ön och ön hette Koh Lipe och där hade vi pool på hotellet.

Nomi Nidesjö
Nomisen i Asien 2017/18
Senast aktiv - från East Lombok Regency, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Riktig relax blandat med myrbett.....
torsdag 26 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi var glaasugna en dag (20e) och gick till finstället Gelatio. 300 THB ( 85 SEK.... ) jag 2 kulor å Måns 1 kula glass.... Å mitt inte ens gott, men Måns jordgubb va som båda mina i storlek och han älskade den :)21eHELA Måns är verkligen fylld m knoppar å en bunke i svanken utöver alla

Nu är det "bara" Måns och jag
torsdag 26 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Torsdsg 12e packade de andra tre ihop, vi åt frukost ihop och sen kom en packmoppe och körde dem till båten för tur Langkawi - Singapore - hem. Kändes konstigt att stå och vinka av dem vid Time to chill house och sen gå upp till bungen igen.Måns blev riktigt ledsen över att de åkte och

Sista dagen på ön.
torsdag 5 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Så har den kommit, dista dagen på ön. Efter våra krassliga dagar så har vi sakta men säkert piggat på oss. Både igår och idag så har vi snorklat långa pass, på förmiddagen och efter lunch. Igår såg Hilda en havsorm🐍 Alla havsormar är dödligt giftiga men inte aggressiva bara

Malin Lundstedt
malinlund i Backpackers igen!
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Utflykt med snorkling och apor
onsdag 4 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Ny dag…..har slutat räkna dagar Frukost vid 08.30.Anne kommer med Kaffe och Juice och vet innan vi ens ger vår beställning, vad vi vill ha.Vi äter vår frukost och Simon kommer och talar om för oss att han rekommenderar snorkel turen idag.Han ska själv in till fastlandet för att lämna av

Brelid i Ö hoppa i Thailand
Jag går och fiskar...
tisdag 3 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vaknar upp till en underbar morgon. Äter en god frukost och ska precis planera för dagens aktiviteter då Simon ropar på Jonas och säger att det är det förmodligen blir en fisketur redan idag.Simon väntar bar in ett samtal från sin vän Jay som ska ge besked om det går att fixa en tur

Brelid i Ö hoppa i Thailand
Starten på 2017
tisdag 3 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

De 2 första dagarna har  vi tillbringat den mesta tiden på hotellet, först blev jag dålig.....2 min in på det nya året så blev jag tvär sjuk, ett dygn senare var det Edvins tur. Nu är vi på benen även om Edvin fortfarande är lite svag. Dessa dagar har det som tur i oturen varit

Malin Lundstedt
malinlund i Backpackers igen!
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

7 mars 2018 - 29 mars 2018

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Thailand/Malaysia 2018

Thailand/Malaysia 2018

8 mars 2018 - 6 april 2018

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

26 december 2016 - 12 februari 2017

För mig är Sveriges vinter utan slalomskidor på fötterna och snö precis överallt något jag verkligen har svårt att tåla. För att försäkra mig om sol, avkoppling och förbruka upp mina föräldradagar till maxbelopp, så drar jag tillsammans med Måns och de första tre veckorna också goa familjen Line, Albin och Alma till åtminstone Malaysia och Singapore. Måns och mina fyra veckor kommer troligen spenderas på Borneo, men man vet ju inte vad man får för tips när man väl är på plats. Så, vill du hänga med på lite reseäventyr är det bara att fortsätta läsa framöver :) Njut nu innan jul, God Jul, God Fortsättning, Gott Slut och Gott Nytt År! Ses live igen en bit in på 2017 <3 KramKram från backpackergänget

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Backpackers igen!

Backpackers igen!

15 november 2016 - 9 januari 2017

Så har vi bestämt oss för att barnen är tillräckligt stora för att fixa en ö-luff i Thailand som backpackers. Alla bär sina egna saker och det blir lätt packning.... Om 1 månad bär det av, behöver jag säga att vi längtar.

Sommarresa 2016

Sommarresa 2016