Satun

Trädgårdsmästaren
torsdag 7 mars 2019 - Satun, Thailand

Idag har jag ansat en palm. Ingen här på resorten verkar att bry sig om sådant. Nu var det ju i eget intresse som jag tog fram sågen och kapade de nedersta grenarna. De var ju ändå döda och uttorkade. Så nu kan jag ställa min solstol under palmen och få en härlig skugga.Skillnaden mellan

Snorkling till Koh Kra
onsdag 6 mars 2019 - Satun, Thailand

Äntligen lite riktig snorkling.Wapi Resort ligger på Sunrise Beach. Resort låter ju ganska "flådigt", men så är det inte. Pengarna vi betalar för att bo här, är för att våra bungalows ligger på stranden.  I övrigt är det en ganska vanlig backpackerstandard.Igår intog vi en mycket

Gränspassage
måndag 4 mars 2019 - Satun, Thailand

Hej,När vi kommer till Telaga Harbour för att åka över till Koh Lipe i Thailand, startar en pass och tullprocedur som är lite speciell.Vi fyller i immigrationspapper som ska lämnas till Thailändarna och en del när vi reser tillbaka. Sen kontrolleras våra pass tre gånger inom loppet sv 10

Koh Lipe
måndag 7 januari 2019 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Dag 17-21Efter gårdagens strul så kom vi äntligen till den omtalade ön Ko Lipe.  Båten tog ca 1 1/2 timme med mycket gungande,som jag inte gillar precis ,men det gick som tur var bra. Lite annorlunda att komma till en ö i Thailand från Malaysia . Väl framme på ön måste pass

Janet
Forssell i Asien
Elfte timmen.
torsdag 10 januari 2019 - Satun, Thailand

Det finns egentligen inte mycket att säga, det här är sista dagen på semestern trots att det inte alls är så. När man sett sista solnedgången, doppat den allt brunare kroppen i havet en sista gång och borstat sanden av fötterna känns det lite melankoliskt. Fast egentligen är det ju inte

Under ytan.
onsdag 9 januari 2019 - Satun, Thailand

Heldag i undervattensvärldens tecken och vi är igång tidigt för att få ordning på det ena och det andra. Vi ska plockas upp vid resorten som ligger bara några steg ner mot sunrise beach kl 9:30 och helt i sin ordning är kapten simfot på plats med sin långa träbåt som ska vara vårt hem

Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
Same procedure as yesterday.
tisdag 8 januari 2019 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Dagar som börjar och slutar på samma sätt brukar glömmas bort. Så skulle det kunna vara denna dag för skillnaden från igår är hårfin. Det var ju så kul i vågorna på Sunrise igår så det börjas där även idag. Vi hittar en lite enklare väg ner än igår då vi gick genom byn där

Sunny sunny sunny
måndag 7 januari 2019 - Satun, Thailand

Strålande sol väcker alla, eller kanske ett och annat alarm, en och annan vaknar av sig själv kanske. Det ser ut som det kan bli en sån där äkta dag på stranden med massor av sol, lajbans i vågorna med kallsupar och vatten i näsan. Till att börja med provas hotellets frukostutbud, till

Olyxig kryssning.
söndag 6 januari 2019 - Satun, Thailand

Dags att förflytta familjen igen. Denna gång per båt och särskilt Lotta har fnyst åt det och varit lite orolig tror jag. Får två år sen åkte vi katamaran till Samui och det var en riktig kräkbonanza på akterdäck och hon var med i det gänget. Tacksamt nog hade havet kommit till ro den

Koh Bulone

Hej!Nu kan vi konstatera att vi inte hade fel för fyra år sedan. Koh Bulone är det riktiga Thailand! När man går i land på den södra delen av ön, på White beach, är det svårt att ta in vad man ser. Fantastisk paradisvy. Kontrasten mot Koh Lanta är stor. Här finns inga pooler, inga

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo i Thailand/Malaysia 2018
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

MALAYSIA 2019

MALAYSIA 2019

23 februari 2019 - 12 mars 2019

Snorkelturer med mera...

Asien

Asien

23 december 2018 - 15 januari 2019

Vår resa till Thailand når snart vår start 🤗

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

7 mars 2018 - 29 mars 2018

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Thailand/Malaysia 2018

Thailand/Malaysia 2018

8 mars 2018 - 6 april 2018

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

26 december 2016 - 12 februari 2017

För mig är Sveriges vinter utan slalomskidor på fötterna och snö precis överallt något jag verkligen har svårt att tåla. För att försäkra mig om sol, avkoppling och förbruka upp mina föräldradagar till maxbelopp, så drar jag tillsammans med Måns och de första tre veckorna också goa familjen Line, Albin och Alma till åtminstone Malaysia och Singapore. Måns och mina fyra veckor kommer troligen spenderas på Borneo, men man vet ju inte vad man får för tips när man väl är på plats. Så, vill du hänga med på lite reseäventyr är det bara att fortsätta läsa framöver :) Njut nu innan jul, God Jul, God Fortsättning, Gott Slut och Gott Nytt År! Ses live igen en bit in på 2017 <3 KramKram från backpackergänget

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Backpackers igen!

Backpackers igen!

15 november 2016 - 9 januari 2017

Så har vi bestämt oss för att barnen är tillräckligt stora för att fixa en ö-luff i Thailand som backpackers. Alla bär sina egna saker och det blir lätt packning.... Om 1 månad bär det av, behöver jag säga att vi längtar.

Sommarresa 2016

Sommarresa 2016