Ko Lipe

I fought the law and the law won - The Clash
söndag 1 mars 2020 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Så går ju texten på en ganska känd låt med The Clash men jag har gjort om texten lite till ”I fought the infection and the infection won”. Liten uppdatering bara. De flesta av er som läser detta vet att jag gillar att dyka, bada, ta promenader (långa), vandra längs stränder, gå och

Bobus i Samma fast inte?
Vågorna - Uno Svenningsson
torsdag 27 februari 2020 - Ko Lipe, Satun, Thailand

”Med solen i ryggen och vinden i mitt hår. För mina steg mig ner till stranden och för en stund, så blir jag fem år gammal”Så börjar texten på Uno Svenningssons låt ”Vågorna” och jag kände att den är väldigt passande. Har nu tagit mig ner till Thailands sydligaste ö, Koh

Bobus i Samma fast inte?
Koh Lipe
måndag 7 januari 2019 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Dag 17-21Efter gårdagens strul så kom vi äntligen till den omtalade ön Ko Lipe.  Båten tog ca 1 1/2 timme med mycket gungande,som jag inte gillar precis ,men det gick som tur var bra. Lite annorlunda att komma till en ö i Thailand från Malaysia . Väl framme på ön måste pass

Janet
Forssell i Asien
Senast aktiv - från Ko Lipe, Satun, Thailand
Same procedure as yesterday.
tisdag 8 januari 2019 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Dagar som börjar och slutar på samma sätt brukar glömmas bort. Så skulle det kunna vara denna dag för skillnaden från igår är hårfin. Det var ju så kul i vågorna på Sunrise igår så det börjas där även idag. Vi hittar en lite enklare väg ner än igår då vi gick genom byn där

Don't worry, be happy (Bobby McFerrin)
söndag 18 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Passande rubrik då det trådlösa nätverket heter just ”Dont worry” och lösenordet är ”BeHappie” (ja, med ”ie” istället för ”y” för säkerhetens skull :)Då har jag varit här på Koh Lipe ett gäng dagar. Några fler än jag trodde från början då jag endast hade bokat tre

Utan att fråga (Kenta)
tisdag 13 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Utan att fråga finns inge chans att få ett svar sjöng Kenta i melodifestivalen. Sant, och första dagarna på resan består av att just fråga sig fram. Vill varna lite för att detta inlägg är ganska långt men så har det ju gått en hel del dagar på resan redan, så hoppas ni inte

Min andra muräna i livet
torsdag 18 januari 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi åkte till en annan ö och där snorklade jag och såg en till muräna. Ena dagen gick vi nästan runt hela ön och ön hette Koh Lipe och där hade vi pool på hotellet.

Riktig relax blandat med myrbett.....
torsdag 26 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi var glaasugna en dag (20e) och gick till finstället Gelatio. 300 THB ( 85 SEK.... ) jag 2 kulor å Måns 1 kula glass.... Å mitt inte ens gott, men Måns jordgubb va som båda mina i storlek och han älskade den :)21eHELA Måns är verkligen fylld m knoppar å en bunke i svanken utöver alla

Nu är det "bara" Måns och jag
torsdag 26 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Torsdsg 12e packade de andra tre ihop, vi åt frukost ihop och sen kom en packmoppe och körde dem till båten för tur Langkawi - Singapore - hem. Kändes konstigt att stå och vinka av dem vid Time to chill house och sen gå upp till bungen igen.Måns blev riktigt ledsen över att de åkte och

Sista dagen på ön.
torsdag 5 januari 2017 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Så har den kommit, dista dagen på ön. Efter våra krassliga dagar så har vi sakta men säkert piggat på oss. Både igår och idag så har vi snorklat långa pass, på förmiddagen och efter lunch. Igår såg Hilda en havsorm🐍 Alla havsormar är dödligt giftiga men inte aggressiva bara

Malin Lundstedt
malinlund i Backpackers igen!
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Asien

Asien

23 december 2018 - 15 januari 2019

Vår resa till Thailand når snart vår start 🤗

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

7 mars 2018 - 29 mars 2018

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

Vintermys i Malaysia med mera ställen :)

26 december 2016 - 12 februari 2017

För mig är Sveriges vinter utan slalomskidor på fötterna och snö precis överallt något jag verkligen har svårt att tåla. För att försäkra mig om sol, avkoppling och förbruka upp mina föräldradagar till maxbelopp, så drar jag tillsammans med Måns och de första tre veckorna också goa familjen Line, Albin och Alma till åtminstone Malaysia och Singapore. Måns och mina fyra veckor kommer troligen spenderas på Borneo, men man vet ju inte vad man får för tips när man väl är på plats. Så, vill du hänga med på lite reseäventyr är det bara att fortsätta läsa framöver :) Njut nu innan jul, God Jul, God Fortsättning, Gott Slut och Gott Nytt År! Ses live igen en bit in på 2017 <3 KramKram från backpackergänget

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Backpackers igen!

Backpackers igen!

15 november 2016 - 9 januari 2017

Så har vi bestämt oss för att barnen är tillräckligt stora för att fixa en ö-luff i Thailand som backpackers. Alla bär sina egna saker och det blir lätt packning.... Om 1 månad bär det av, behöver jag säga att vi längtar.

Sommarresa 2016

Sommarresa 2016