Phiman

Koh Lipe & Langkawi
onsdag 4 mars 2020 - Phiman, Satun, Thailand

Woah...vilken natt och morgon!Sitter på en minivan på väg från Satun i sydvästra Thailand. Vi har gjort vår första visa-run under 5 dagar. Vi är nu på väg mot Trang där vi ska byta minivan och sedan åka vidare "hem" till Koh Lanta. ..Och nu kräks Sanna igen i sätet framför. .Dag 5:

Longtail chaufför
fredag 2 november 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Vår chaufför på longtailbåten ställde givetvis upp som modell för senaste modet av hatt. Han körde oss mellan ön Koh Bulone och den väntande speedboaten då det var lågvatten och korallrevet förhindrade mycket av sjöfarten.

Adjö Bulone!
fredag 2 november 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Några vänner som kom o sa adjö! En liten varan, bara så att alla vet att det även finns SMÅ ödlor. Inte lika skrämmande som den JÄTTESTORA som vi såg tidigare i skogen som var 1.5 meter lång. Den lilla kom i alla fall klampande precis bredvid vår uteplats och jag lovar att jag hoppade

Inte så pjåkig utsikt - Koh Bulone
torsdag 1 november 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Utsikt från Pansand Resort, Koh Bulone. En fiskebåt hade lagt till utanför. När besättningen skulle i land simmade de. Vet inte hur bra simmare de var, men de hade bl a kokosnötter som flythjälpmedel. Annars gick det även bra med en kartong i frigolit..!

Sol och bad igen!
onsdag 31 oktober 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Tillbaka på piren/stranden. Behöver jag säga att det är underbart med sol och bad? :)

Mango Bay, Koh Bulone
onsdag 31 oktober 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Genom djungel – och givetvis var det fullt med djävliga moskiter som fattade tycker för svenskt bränt kött – kom vi slutligen fram till Mango Bay. Där hittade vi många stora snäckor. Vid Mango Bay bodde det chao leys – sjö zigenare. Standarden är inte vad vi brukar ha i Sverige.

Ännu ej artbestämd ödla?
onsdag 31 oktober 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Vet inte om det var en varning för en ännu ej upptäckt art. Ingen vi sett tidigare i alla fall! Ser mindre farlig ut än den varanödla vi såg som var 1,5 meter lång – hu!

Koh Bulone
onsdag 31 oktober 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Vid en promenad runt ön hittade vi en bar.... eller vad det nu är?

Senast aktiv - från Krabi, Thailand
Ingen trängsel på restaurangen!
måndag 29 oktober 2012 - Phiman, Satun, Thailand

Inte många att trängas med på den här restaurangen! Kändes nästan magiskt att sitta där och bli uppassade på. Gissar att personalen hade ganska tråkigt mellan måltiderna.

Strandpromenad, Koh Bulone
tisdag 30 oktober 2012 - Phiman, Satun, Thailand

När vi tog vår första promenad längst piren/stranden vid Bulone sjönk våra fötter ned ända till fotknölarna. Häftigt! Andra dagar när vi gick på samma ställe hände det inte. Hm! Någon verkar ha glömt en container på stranden. Skulle inte vara så svårt att gissa vad ska bort på

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

Thailand 2012

Tid för återhämtning

Kims bröllop på Koh Bulon Thailand

Kims bröllop på Koh Bulon Thailand

3 april 2011 - 12 april 2011

Den 3 april styr vi färden mot en tropisk ö i den Thailändska arkipelagen. Ön heter Koh Bulon och ligger på ”lagom” avstånd från de ”vanliga” semesterorter som massinvaderas av turister. Det finns på ön en handfull små resorter där man bor enkelt men charmigt. Att vi kommer hit överhuvudtaget inte långt efter vår resa till Vietnam beror på att vi blivit inbjudna till bröllop. Gerts dotter Min dotter Kim ska gifta sig den 7 April. Kim precis som vi själva älskar Thailand och allt som detta land står för. Natur, ödmjukhet, prisnivå, och mångfald. Så tack Kim för att vi än en gång får komma till detta paradisland. Brudgummen heter Andreas. Tror egentligen inte Kim hade det alltför svårt med att övertala Andreas att förlägga bröllopet till en romantisk strand på en mysig ö.

Milo & Jack i Thailand

Milo & Jack i Thailand

10 januari 2011 - 1 mars 2011

Milo, 2,5, och Jack, 1, drar till Thailand för att ägna sig åt det de gillar bäst - att bada, hänga med varandra och med oss, sina föräldrar. De ser även fram emot att slippa vantar, overaller och tjocka tröjor...

Föräldraledig med tre barn i Thailand

Föräldraledig med tre barn i Thailand

1 december 2010 - 1 mars 2011

Oliver och Lucas har fått en lillasyster. Astrid kom till oss den 29 april. Så nu drar familjen ut på resa igen! Tre månader, troligen mest i Thailand. Vi börjar på kända orter och öar i Krabi, Trang och Satun provinserna. Jul och nyår firar vi på Koh Bulone. Sen drar vi norrut till Chiang Mai och mysiga Pai. Sen får vi se...

sydostasien iklädd Everest

sydostasien iklädd Everest

1 mars 2010 - 17 maj 2010

Thailand, Malaysia, Bali, Singapore och Indien på 78 dagar. Med dykning och hiking.

Thailand Södra

Thailand Södra

25 januari 2010 - 28 februari 2010

Öluff.

soAsien

soAsien

27 december 2009 - 26 mars 2010

Skippar resten av vintern för 3 månaders ryggsäcksäventyr i sydostasien! =)

Asien

Asien

5 december 2009 - 8 februari 2010

Jag reser forst med nagra goa gubbar ifran goteborg for att sedan mota upp nagra goa toser fran stockholm. Meningen med resan ar att jag skall komma ifran min vardag och komma pa vad jag vill med mitt liv, om jag lyckas.. det far vi se!

Kotsada Busu
Duang