Hat Yai

Snipp snapp snut, då var sagan slut.
söndag 13 januari 2019 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Traveltime för sista gången nu då. Jag och Victoria vaknar nästan onödigt tidigt, det är väl en omedveten finess när det ska hållas tider. Fast den här gången behöver vi inte hålla bättre koll än att allt är packat och klart till tolv. Hotellet erbjuder en viloplats för alla

lindellisberg i Södra Thailand Jul 2018
Stor liten stad.
fredag 11 januari 2019 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Sista etappen innan resan hem till Sverige. Ett stopp i Hat Yai för att inte trassla till det med saker och ting om båtar och bussar inte tänker gå efter tidtabell. Folket på San Pita hjälper villigt till och fraktar hela gänget med bagage ner till Pattaya och incheckning till båten som

lindellisberg i Södra Thailand Jul 2018
På väg mot Malaysia.
måndag 10 februari 2014 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Efter frukost tar vi lokalbussen,som är mer som en liten lastbil,in till Krabi stad.Därifrån har vi bokat minibuss till HatYai,där vi har tänkt ta tåget till Jerantut i Malaysia. Det går en djungeljärnväg till Taman Negara,världens älsta regnskog, som vi tyckte att det verkade spännande

Glenn Edlund
GESM i En gång till. Asien
Senast aktiv - från Vung Tau, Ba Ria-Vung Tau, Vietnam
På väg mot Langkawi
tisdag 10 september 2013 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

sista dagen igår i Chiang Mai bestod av promenad runt staden, tittade in i lite tempel, besök i dagmarknaden där thailändarna själva shoppar (myyycket grejjer av allting!!) vi köpte en del olika frukter, godast var en rätt oansenlig beige frukt, ca 3 cm stora, som hänger i klasar, med ett

Tomas Moberg
moberg_84 i Asien 2013 med Sambo
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
tisdag 26 mars 2013 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Nu är vi iHat Yai stad över natten. Vi blir rättt uttittade eftersom vi är de enda västerlänningar här. Poliser o militärer i varje gatuhörn. Har varit på fotmassage, inte helt fel!! Så nu svävar vi fram. Avslutade kvällen med live musik på hotellet. Inga bomber än så

Zenita Jensen
zenitaj i Hat Yai
Senast aktiv - från Kävlinge V, Skåne län, Sverige
söndag 16 december 2012 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Detta är en gränsstad i Thailand mot Malaysia. Det är vanligt att malay-män åker över gränsen hit för lite köpt kärlek... Hade tur för det var ett grekiskt par i 55års ålder som kände till södra Thailand väl. När jag frågade dem om ett bra thaimassage ställe så sa dom att de

Vicke Sorken
Hvidfare i Sydöstra Asien 2012
Steget före...
lördag 31 mars 2012 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Lite för nära var det där!! Passerade denna stad mindre än ett dygn före det small. http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article14615332.ab Men eftersom jag inte bor på Hotel eller äter på McDonalds så var ju risken att jag skulle drabbats minimal! ;)

Johan Nilsson
johnil i Frihet 2012
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Vill till Australien, fastnade i oversvamning.
torsdag 12 januari 2012 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Hej! Bestamde oss for nagra dagar sedan att aka till australien eftersom vi trottnat pa att det bara ragnar i Thailand! Eftersom billigaste flygen gar fran Singapore och Kuala Lumpur sa atervande vi soderut fran Koh Phangan. Skulle egentligen varit i KL vid den har tiden med tack vare regnet ar

Rasmus Svensson
RaggainAsia i Asien 2011
Nyar!
lördag 31 december 2011 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Snart nytt ar och snart nytt party! Livet har pa phangan ar sa mycket battre an chaweng beng deng. Har lyser solen och har mar vi bra! Igar skulle vi fira var nyfunna van tim med en munk med ljus i, men fanskapet kom aldrig sa han far den idag istallet. Vi fick en rolig overraskning igar.. tripp

Jeanette Sjöqvist
AJontour i Palmhjärta!
lördag 10 december 2011 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Tillbaka på fastlandet tog vi in på ett hotell i Hat Yai, här blev det lite shopping och avslutningsmiddag vilket visade sig vara den billigaste på hela sällskapets resa: 450 sek för 7 maträtter, 12 öl, 2 jouice, 1 vatten och 3 drinkar :) I morse sa vi hej då och nu ska jag o Oscar

Elin Värehag
ElinVarehag i Äventyret i Asien
Senast aktiv - från Trosa, Södermanlands län, Sverige
Södra Thailand Jul 2018

Södra Thailand Jul 2018

24 december 2018 - 13 januari 2019

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

En gång till. Asien

En gång till. Asien

1 februari 2014 - 1 mars 2014

Umeå-Stockholm-Thailand,Bangkok-Laos,Vientiane-Bangkok-Krabi-Malaysia,TamanNegara-KualaLumpur-Vietnam,Danang-HoiAn-Muine-HoChiMinh-Bangkok-Stockholm-Umeå.

Asien 2013 med Sambo

Asien 2013 med Sambo

31 augusti 2013 - 19 oktober 2013

26 mars 2013 - 27 mars 2013

Sydöstra Asien 2012

Sydöstra Asien 2012

11 december 2012 - 25 januari 2013

I efterhand kan resan summeras följande. Flög till Singapore via Frankfurt. På Singapores flygplats blev frågan - jag vill lämna landet. Buss över gränsen till Malaysia. Hamnade i Malakka, och sedan vidare till Penang(Malaysia). Efter det över gränsen till Hat Yai och vidare till Phuket. Efter det Bangkok, fixa visum till Myanmar och sedan flyg dit. Började i Yangon, men tog direkt nattbuss till Bagan. Efter det ett par dagar i Pakkoku och sedan Monywa. Mandalay, Maymyo och vidare till Hsipaw. Tillbaka till Mandalay och sedan Inle Lake. Nattbuss till Yangoon och direkt flyg tillbaka till Bangkok. Sedan flyg till Hanoi, sedan nattbuss till Hoi An. Flyget hem gick från Danang(bredvid Hoi An) till Ho Chi Minh City (Saigon) till Singapore till Frankfurt till Stockholm.

Frihet 2012

Frihet 2012

10 januari 2012 - 6 april 2012

Less på vinterns grepp om Norrland så lämnar mina nära och kära för Asiens värme. Maten, människorna och upplevelserna kommer göra 2012 till ett fantastiskt år...

Palmhjärta!

Palmhjärta!

6 december 2011 - 30 januari 2012

Efter år, månader och flera dagars planering så ska vi ääääntligen fly landet! Vi ska bo i den djupaste djungeln, vi ska bestiga det högsta berget, dyka i de djupaste haven. Nu kööööör vi!

Asien 2011

Asien 2011

9 november 2011 - 4 mars 2012

Besöker Asien med Rasmus, Christoffer hänger oxå med på ett hörn!

ARN - BKK - ARN

ARN - BKK - ARN

20 oktober 2011 - 11 januari 2012

En ryggsäck, men ingen direkt plan och inga måsten. Bara en sväng runt i Asien.

Nya äventyr i asien

Nya äventyr i asien

31 oktober 2011 - 7 december 2011

Resan går till Singapore, och vidare därifrån eventuellt Malaysia. Planeringen fortgår...

lindellisberg
Rasmus Svensson