Songkhla

Bad och marknad
söndag 22 juli 2012 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Hej pa er dar hemma i Sverige! vi lanar Lindas dator for av nagon anledning gar det inte att komma till resedagboken pa var dator. Igar var vi vid en ny pool (for oss) med ruschbana m.m. jattefin. Clare och Kayla ar som tva valar i vattnet. Kayla gor som Clare hela tiden, de nastan simmar pa

ikwestling i Chiang Mai
sista dagen i Songkhla
måndag 11 juli 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Hej! Idag har solen varit het. Vi har tillbringat mycket tid på stranden och i poolen. Nu är det kväll och vi har just avnjutit en middag på golvet i vårt hotellrum som Lindas kompis Thi har fixat åt oss (satay). Imorgon far vi vidare till Hat-yai, därifrån tar vi natt tåget till BKK.

apor och drakflyg
söndag 10 juli 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Hej! Igår besökte vi aptemplet. Dessa apor var mer vänligt sinnade än dem vi träffade i Hua hin. Det enda som hände var att jag skulle hålla i flickornas korg med mat åt aporna, och det var inte så lätt. Det kom genast en apa och ryckte den ur min hand så att all mat for ut över marken

sol och bad
fredag 8 juli 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Hej, hej! Idag sken solen från en klarblå himmel, så Kjelle och jag tog flickorna med oss och gick till stranden. Det gick inte att vara där särskilt länge på grund av den starka solen. efter badet tog vi en songtao till en ö i närheten, där åt vi lunch. En fiskrestaurang på en brygga,

Sjöjungfrun (mermaid)
torsdag 7 juli 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Hej igen! Här är väldigt lugnt och mysigt på stranden, i stort sett inga turister alls. Vi tog en promenad på förmiddagen för att besöka ett tempel med apor (Ingela var beredd på det värsta), men vi orkade inte ända fram idag vi får ta det en annan dag. Däremot så hittade Clare sin

Badsemester
onsdag 6 juli 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Hej! Vi har hittat nätet även här i Songkhla i södra Thailand. Resan hit gick mycket bra, tjejerna var exalterade och glada. Kim fick dock lite problem med sitt bagage när vi skulle checka in. Linda hånade henne för sin stora väska på 14kg och tre kg kläder. Det visade sig när vi kom

Senast aktiv - från Songkhla, Songkhla, Thailand
Ett nytt språk för min mun och mina händer
torsdag 12 maj 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Nu har det gått skamligt lång tid sedan mitt senaste inlägg. Det är ett omistligt tecken på en någorlunda späckad vardag och det bäddar för ännu en mastig uppdatering. I mitt förra inlägg berättade jag om den 28:de februari och vad som utspelade sig i dess kölvatten. För er som inte

Öppnade ögon
tisdag 22 mars 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Om jag hade lämnat Thailand den 27 februari hade jag åkt hem utan att på riktigt uppleva djupet i att möta en ny kultur. Är det möjligt att ha levt i en kultur i sex månader utan att ha mött den? Ja. Intellektuellt hade jag tagit in thaikulturen ganska omfattande. Men ibland är vägen

Senast aktiv - från Songkhla, Songkhla, Thailand
Från duett till trio via solo
lördag 19 februari 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

Jag blir alldeles matt när jag tänker på allt som har hänt sedan senaste inlägget, vilket var på självaste julafton. Jag uppskattar att ni i detta inlägg kommer få del av runt 7% av den förflutna tidens bravader. Men då är det också de sju viktigaste procenten! Händelsen som totalt

hej sommar!
måndag 24 januari 2011 - Songkhla, Songkhla, Thailand

hej alla dar hemma! vi har nu kommit till thailand och det var renarama aventyret ska ni veta. efter en flygning pa 5 timmar fran peking till bangkok bestamde vi oss att ta nattaget till Hat Yai. det tog inte mindre an 15 timmar, helt underbart. vi kopte "lyxbiljetter" men det var lite

Sarah & Lovisa Ryrhagen
lovisasarah i ASIEN!!
Senast aktiv - från Peking, Kina
Chiang Mai

Chiang Mai

17 juli 2012 - 1 augusti 2012

Snart bär det av, det är bara några timmar kvar. vi åker till Chiang Mai för att träffa våra kära barnbarn m.f.l.

Thailand 2011

Thailand 2011

27 juni 2011 - 15 juli 2011

Besök hos tjejerna i Chiang Mai

ASIEN!!

ASIEN!!

20 januari 2011 - 20 mars 2011

nu är vi trötta på all snö och kyla här i sverige så om tolv dagar åker vi till asien! planen är att besöka kina lite, mycket thailand och sen lite malaysia. CAN'T WAIT! puss

I de leendes land

I de leendes land

31 augusti 2010 - 31 maj 2011

Thailand, 9 månader, volontärarbete, via StepOut-programmet, barn och ungdomar, fotbollsträning, musik, 24-7-umgänge med John vilket blir en god förberedelse inför äktenskapet.

bali thai mm

bali thai mm

16 februari 2010 - 10 maj 2010

dyka, sola, bada, njuta!

bali och australien?

bali och australien?

30 januari 2010 - 30 april 2010

börjar i bali och sen blir det antingen australien eller malaysia och thailand.

THAILAND  OCH   VIETNAM

THAILAND OCH VIETNAM

31 januari 2010 - 28 april 2010

RESA MED RYGGSÄCK TILL THAILAND OCH VIETNAM

Sydostasien på ett skosnöre

Sydostasien på ett skosnöre

5 januari 2010 - 12 juni 2010

Äntligen dags för David och Henning att dra på sig 65-litraren och ge sig ut för att se världen. Som så många andra kommer vi att börja med ett lite snällare äventyr i Sydostasien, vilket förhoppningsvis ska ge blodad tand och inspirera till framtida eskapader. Vi har varsin flygstol till Bangkok i januari, varifrån tanken är att vi också ska återvända till hemlandet efter fem månader. I Thailand sattsar vi på det vanliga Transitvisumet som vi hoppas ska tvinga oss bort från en alltför lång Svennebanan-semester. Därefter är den tänkta rutten Malaysia - Indonesien - Filipinerna - Vietnam - Laos - Kambodja - Thailand. Egentligen har vi båda för mycket pengar på banken, men vi siktar på att hålla oss under 10 000 i månaden. Eftersom detta är bådas första lite längre och framför allt mer äventyrliga resa kommer vi nog att starta lite soft och punga ut lite mer på boende och käk än vad som egentligen är nödvändigt, för att sedan skala av mer och mer på bekvämligheterna. Vi har faktiskt inte planerat så mycket vad vi vill göra utan kommer att ta dagen som den kommer. Men några såskoppar är vi definitivt inte – båda älskar att röra på sig så det blir nog en del sportande, trekking, klättring eller varför inte dykning. Det är åtminstone förhoppningen, ett par för många kalla om dan kan få de bästa av intensioner att grusas. Vi får helt enkelt vänta och se! Helt klart är vi inte de första med den här resan, men vi blir heller inte de sista. Neonnätter i avlägsna metropoler, djungeläventyr guidade av lokala ynglingar eller en iskall bira i handen framför en sprakande solnedgång i horisonten. Vem fasen vill inte åka? Se upp, här kommer [b]vi[/b]

Oceanien

Oceanien

3 februari 2009 - 23 april 2009

Rundresa bland öarna, med fokus på Nya Zeelands storslagna natur och äventyr. samt en svang till sydost asien.

Sydostasien 2009

Sydostasien 2009

6 januari 2009 - 8 maj 2009

Vi ska åka till Asien o stannar där så länge pengarna räcker! Landar i [b]Singapore[/b] och åker hem från [b]Bangkok[/b]. Därimellan tar vi oss runt med [b]buss, bil, båt, flyg och fötter.[/b]

ikwestling
olaterlegard