Ko Pha-ngan

Dag 10-14: Ko Pha-ngan
tisdag 26 februari 2019 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Just nu befinner jag mig på Koh Phan-Nang, ön i mitten av de tre kända Koh Samui, Ko Pha-ngan och Koh Tao. För bara ett par dagar sen befann jag mig på Koh Samui, vilket var rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Det hände inte så mycket och var lite Rysslands Mallorca, alla jag pratat med

Koh Phangan
söndag 30 april 2017 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Nu har vi varit på Koh Phangan i snart en vecka och det har verkligen varit en lugn och skön vecka där vi mest har fyllt på med energi. Välbehövligt efter de fullspäckade dagarna vi hade på Koh Tao. Som jag skrev sist hade Arvid hög feber när vi kom hit och den höll i sig ytterligare en

fannybarck i Nya Zeeland, Thailand & Bali
Koh Tao
måndag 24 april 2017 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Tiden går fort när man har roligt och nu är vår tid på Koh Tao redan slut. Resan hit gick bra även om vi hade svårt att hitta en taxi till båten så det blev lite stressigt. Men vi hann! Båtturen gick bra, Arvid sov större delen av turen som tog ca två timmar och Viggo var nöjd rätt

fannybarck i Nya Zeeland, Thailand & Bali
Koh Phangan, ö 2/3
lördag 3 december 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Koh Phangan Då var vi på ö nummer 2. Det är tre öar som ligger på rad som vi tar i tur och ordning. Vi har fått höra sen tidigare att det skulle vara ett blackmoon-party på ön, och lyckligtvis lyckades vi pricka in precis rätt dag att komma hit. Hela hostlet var fullt med partysugna

Emelie Sandberg
EEEsandberg i 80dagariAsien
Senast aktiv - från Vietnam
Första dagen med SOL☉
torsdag 24 november 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Nu e de sista dagen på koh phangan. Under de här dagarna har det inte varit så bra väder men idag fick vi sol för första gången och tog vara på den.Igår var vi på Thai massage där de vred och knäckte oss. Men efteråt kändes det skönt och som något vi kommer göra igen. Idag var vi

Dag 9-11 - Koh Phangan

Dag 9 - Mot Koh Phangan.Vår båt till fastlandet och Krabi skulle gå klockan nio så vi var uppe vid halv åtta för att packa väskan och hitta ett ställe för frukost. Det blev en repris från igår, English breakfast, så jevvla gott.Båten tog ca 2 timmar, vi landade på samma ställe som vi

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailand 2 2016
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Första dagen på Koh Phangan
tisdag 22 november 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej!Idag var den första "hela dagen" på Ko Phangan. Kvällen innan sa vi till varandra att vi skulle upp tidigt för o sola och bada så mycket som möjligt. Det slutade med att vi väcktes av regn klockan 11... Men när regnet försvann tog vi en taxi in till själva stan. Där åt vi

LÄS HÄR: FRIDAFERAL.BLOGSPOT.COM
fredag 1 juli 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Jag lamnar resdagboken.se da sajten fungerar under all kritik. Kommer att borja publicera pa en blogg istallet. fridaferal.blogspot.com Long time no see, som vanligt nar det galler min resdagbok. Vi fortsatter dar vi slutade senast; jag & Liz tog bussen till Zahedan som vi blivit stark avradda

Frida Ingemarsson
Fridai i Hakuna Matata
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Dag 7-9
lördag 18 juni 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Dag 7 - Koh Phangan Check in för båten till Koh Pangan var på piren kl 09:30. Vi gick upp vid åtta och gick till vårt frukostställe för att avnjuta ytterligare en buffé frukost innan vi checkade ut och tog oss till piren. Båten tog ca en timme och så var vi framme på en ny ö. Vi hade

Matthias Svegbrant
Zveg i Thailands äventyr
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Jag ser Nangijala
onsdag 30 mars 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Jag ser Nangijala Finns inte mycket att säga om den här dagen. Den var underbar från början till slut. Vi har sett ljuset och det är vackert. Rekommenderar Haad Salad till alla som älskar lugnet ❤️

Anette Eriksson
erikssonfamiljen i Here we go again
Senast aktiv - från Charleston, South Carolina, USA
Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Thailand 2016

Thailand 2016

20 november 2016 - 20 december 2016

Följ med på vår(Erik 19 och Gabriel 19) episka resa genom Thailands vackra natur! Vi tar oss genom de smalaste gränderna, besöker de vackraste stränderna, vandrar mellan höga berg och djupa dalar, följ med in i den täta fuktiga djungeln och storstaden som aldrig verkar få slut på bilar. Resan tar sin början vid ön Koh Phangan sen reser vi vidare genom Thailand till Koh Tao, Ao Nang, Ko Lanta, Phuket och sist men absolut inte minst så avslutar vi i huvudstaden Bangkok. En resa att minnas! :)

Thailand 2 2016

Thailand 2 2016

5 november 2016 - 20 november 2016

Thailand igen, 2 gånger på samma år!

80dagariAsien

Thailand med Viktoria

Here we go again

Here we go again

24 mars 2016 - 9 april 2016

Nu reser vi igen till vårt älsklingsland. 8 vuxna , fyra äldre fyra yngre.

Semester 2016

Semester 2016

24 februari 2016 - 16 mars 2016

Thailand med Koh Samui och Koh Phanang m.m.

Thailand

Thailand

2 januari 2016 - 31 januari 2016

Nya Zeeland, Thailand & Bali

Nya Zeeland, Thailand & Bali

11 januari 2017 - 9 juni 2017

Vi har bestämt oss för att spendera föräldraledigheten utomlands och få ordentligt med kvalitetstid med familjen. Vi kommer börja på Nya Zeeland, dels hos gudmor och gudfar i Auckland, och dels i en campervan på Nordön för att sedan flyga vidare till Thailand. Vi ska hyra hus på Koh Samui i en månad och sedan resa runt bland öarna i ytterligare en månad innan vi avslutar resan med en månad på Bali. När vi påbörjar resan kommer Viggo vara 3,5 år och Arvid 7 månader så vi kommer hem mellan deras födelsedagar.

amputeradfiskpinne abroad

amputeradfiskpinne abroad