Ko Tao

Dag 19: Snorkling i Ko Tao
lördag 2 mars 2019 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Det var länge sedan klockan var ställd på så tidigt som idag. 07:30! Jag åt frukosten som ingick och blev tillslut upphämtad 09:30 tillsammans med två andra från samma hostel. Vi blev skjutsade till båten där vi slutligen blev en grupp på 30-40 pers. För er som undrar var det en

Dag 16-17: Ko Tao
torsdag 28 februari 2019 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Skriver för tillfället från Ko Tao, en liten ö berömd för sin dykning som ska vara bland de bästa i världen. Men om vi ska backa bandet lite så spenderades faktiskt gårdagen på Koh Phan-ngan. Spenderade till viss del dagen med en kille från Italien jag delade rum med. På kvällen tog

Latmask!
fredag 16 mars 2018 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Har inte skrivit på ett tag nu. Har bara tagit det lugnt, inget festande....bara ätit och druckit gott i några dagar.Pannkaka med banan och nutella är farligt gott...har blivit en och annan sådan. :)Idag bytte jag hotell sista natten här, mest pga gnällande takfläkt och en sjukt jobbig tupp

Jimmy
Gyllenklev i Min soloresa till Thailand!
Senast aktiv - från Chiang Mai, Thailand
reda djur6
torsdag 8 februari 2018 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

För min dröm 4;a rätters vill jag ha:1. vitlöksbröd2. räkor med citron3. pizza hawaii4. 5 kulor, jordgubb, choklad, vanilj, päron, melon med choklassås och färglatt strösselIdag har jag snorklat och settt många fiskar. Fiskarna var gula, randiga, färglada, pappegojfiskar. Det var

Up, up we go!
måndag 27 februari 2017 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Vad har vi gjort idag? Gått. Planen var att hyra scootrar tillsammans med Farah för att se lite mer av Koh Tao, men efter en stunds tankeverksamhet så beslutade vi oss för att inte göra det, så istället började vi traska. Vi hade hört talas om en viewpoint som man kunde gå till så dit

Scuba-duba-dooo
söndag 26 februari 2017 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hejhopp alla fansVill först och främst be om ursäkt för dålig uppdatering, speciellt på bildfronten. Vi har inte riktigt haft tid, de här dagarna har tagit sjukt mycket kraft och tid.Vi är ni stolta att meddela att vi är nyutbildade i Open Water Diving och har dykarcertifikat upp/ner(vad

Nu är vi nästan dykare!
fredag 24 februari 2017 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hej på er! Just nu befinner vi oss på Koh Tao där vi ska bli dykare. Vi anlände med båt på onsdagen runt klockan 14.00, tre timmar senare startade vi vår dykkurs. Utbildningen är på engelska och vi gör den tillsammans med två norgbaggar och en australiensare. Vår lärare, Becky, är

Koh Tao, ö 3/3
söndag 4 december 2016 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Koh Tao!Då har vi varit på koh Tao!Skulle vilja säga att resan hit gick bra och bekymmerslöst, men det kan jag tyvärr inte utan att ljuga. Det var en av de värsta båtresorna jag varit på. Det var så vågigt, båten var inte så stor och man visste inte riktigt när vi skulle vara

Emelie Sandberg
EEEsandberg i 80dagariAsien
Senast aktiv - från Vietnam
Båtutflykt till ön Koh nang yuan
tisdag 29 november 2016 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Igår var vi på ön Koh nang yuan. Vi bokade en taxibåt som körde ut oss till ön på morgonen och som sedan kom tillbaka och hämtade oss vid lunchtid.På ön fanns det en fantastisk viewpoint högst uppe på ett berg där man kunde se ner över hela ön samt hela stranden. Det är egentligen

Koh Tao. Bästa stället hittills!
lördag 26 november 2016 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Igår anlände vi till Koh Tao. Hotellet vi bor på ligger betydligt mer centralt än vad det gjorde på Koh Phangan så här är det mer folk och rörelse. Det är även bättre väder och klarare vatten... en riktig paradisö :)Igår kväll var det party. Det var massa turister från hela

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Min soloresa till Thailand!

Min soloresa till Thailand!

1 mars 2018 - 22 mars 2018

Dubai, Thailand och Maldiverna

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Thailand 2016

Thailand 2016

20 november 2016 - 20 december 2016

Följ med på vår(Erik 19 och Gabriel 19) episka resa genom Thailands vackra natur! Vi tar oss genom de smalaste gränderna, besöker de vackraste stränderna, vandrar mellan höga berg och djupa dalar, följ med in i den täta fuktiga djungeln och storstaden som aldrig verkar få slut på bilar. Resan tar sin början vid ön Koh Phangan sen reser vi vidare genom Thailand till Koh Tao, Ao Nang, Ko Lanta, Phuket och sist men absolut inte minst så avslutar vi i huvudstaden Bangkok. En resa att minnas! :)

80dagariAsien

80dagariAsien