Ko Tao

Tillbaka
söndag 24 februari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

se om man kan få till en liten uppdatering...efter kunming tog vi oss till shangri-la.  Där hade vi beställt hämtning på flygplatsen men när ingen dök upp fick vi hjälp att ringa hotellet.  Efter en timme blev vi hämtade av en jättetrevlig kines/tibetan?Givetvis kunde han inte engelska

Catarina Adamson
matsochcattis i Thailand och Kina
Senast aktiv - från Rattgatan, Västra Götalands län, Sverige
Dags att lämna
fredag 25 januari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Imorgon tar vi 06.00 båten härifrån. Känns helt OK, glad att ha varit här men ingen längtan att åka hit igen. Party och inga fina stränder. Snorkla kan man göra på andra ställen också. Maten har varit god överlag, här har vi ätit bbq två kvällar men annars hållit oss till det

Snorkeltur
fredag 25 januari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Idag var jag på snorkeltur på egen hand. Pera var dålig, genomförkyld och igår även feber så han ville vara hemma istället. Jag skulle bli hämtad kl9 satt snällt på plats i tid. Förstår inte varför då de aldrig passar tiderna. De kom vid 9.40 och hämtade mig. Vi var ett sällskap

Uppgraderat boende
torsdag 24 januari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Bytta sida på ön igår och är nu inne i gyttret. När vi kom till Simple Life resort hade de uppgraderat oss från standard rum till de lite. Så vi fick ett rum med ac, handdukar vikta efter konstens alla regler och utsikt mot poolen. Från det enkla till det lyxiga bara sådär.

Dags att lämna Moondance Magic View
onsdag 23 januari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Idag åker vi tillbaks till gyttret. Lämnar detta lilla enkla ställe med magiska månvyer. Enkelt boende men välgjort. Mycket god mat och utmärkt service. Dessutom pratade de bra engelska allihop. Allt vi ätit hade vi skrivit upp i ett block så slutnotan blev ca 3000b plus boendet (3750 b)

Oväntat besök
onsdag 23 januari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

När vi kom hem låg en chipspåse på golvet i bungalowen. Den hade legat ihopknycklad i ena nätfickan på lilla ryggsäcken sedan båtresan. Fickan var trasig någon hade bitit ett hål i den... Vi tittade lite extra omkring oss innan vi la oss... Och när vi gick ner på toaletten...

Tanote bay
tisdag 22 januari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Vi bestämde oss för att ta en dag vid Tanote bay. Damen som har hand om stället vi bor på sa att det tog en halvtimme att gå dit men jag rekade igår och insåg att med alla dessa backar så skulle ta oss hela dagen plus att vi skulle vara halvdöda när vi väl kom fram…Vi tog boendets taxi

Platsbyte
måndag 21 januari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Gårdagen ägnades åt att förflytta sig. Först skjuts till bussstationen med boendets song thaew, sedan minibuss till bussstationen i Surat thani för att där byta till färjebolagets minibuss till hamnen. Ett nybyggt ställe med minimart och ett shakeställe ( billigt) och ett snabbmatsstånd

Latmask!
fredag 16 mars 2018 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Har inte skrivit på ett tag nu. Har bara tagit det lugnt, inget festande....bara ätit och druckit gott i några dagar.Pannkaka med banan och nutella är farligt gott...har blivit en och annan sådan. :)Idag bytte jag hotell sista natten här, mest pga gnällande takfläkt och en sjukt jobbig tupp

Jimmy
Gyllenklev i Min soloresa till Thailand!
Senast aktiv - från Chiang Mai, Thailand
reda djur6
torsdag 8 februari 2018 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

För min dröm 4;a rätters vill jag ha:1. vitlöksbröd2. räkor med citron3. pizza hawaii4. 5 kulor, jordgubb, choklad, vanilj, päron, melon med choklassås och färglatt strösselIdag har jag snorklat och settt många fiskar. Fiskarna var gula, randiga, färglada, pappegojfiskar. Det var

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

12 januari 2019 - 20 februari 2019

Backpacking på mitt vis

Min soloresa till Thailand!

Min soloresa till Thailand!

1 mars 2018 - 22 mars 2018

Dubai, Thailand och Maldiverna

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Kina och sydostasien

Kina och sydostasien

16 februari 2016 - 19 april 2016

Sydostasien 2016

Sydostasien 2016

29 januari 2016 - 31 mars 2016

29 mars 2015 - 15 maj 2015

Jaha praktik i Thailand? - tappa inte bort dig själv nu, och ge fan i smågränder! - jaaaadåå......huuh? Tanken med mina inlägg här är att dela med mig av min resa i Thailand i 7 veckor, istället för att skriva tråkiga loggböcker som begärs av mig i kursen ^^, smart va?

4 mars 2015 - 24 mars 2015

Lite av varje