Ko Tao

Latmask!
fredag 16 mars 2018 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Har inte skrivit på ett tag nu. Har bara tagit det lugnt, inget festande....bara ätit och druckit gott i några dagar.Pannkaka med banan och nutella är farligt gott...har blivit en och annan sådan. :)Idag bytte jag hotell sista natten här, mest pga gnällande takfläkt och en sjukt jobbig tupp

Jimmy
Gyllenklev i Min soloresa till Thailand!
Senast aktiv - från Chiang Mai, Thailand
reda djur6
torsdag 8 februari 2018 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

För min dröm 4;a rätters vill jag ha:1. vitlöksbröd2. räkor med citron3. pizza hawaii4. 5 kulor, jordgubb, choklad, vanilj, päron, melon med choklassås och färglatt strösselIdag har jag snorklat och settt många fiskar. Fiskarna var gula, randiga, färglada, pappegojfiskar. Det var

Up, up we go!
måndag 27 februari 2017 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Vad har vi gjort idag? Gått. Planen var att hyra scootrar tillsammans med Farah för att se lite mer av Koh Tao, men efter en stunds tankeverksamhet så beslutade vi oss för att inte göra det, så istället började vi traska. Vi hade hört talas om en viewpoint som man kunde gå till så dit

Scuba-duba-dooo
söndag 26 februari 2017 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hejhopp alla fansVill först och främst be om ursäkt för dålig uppdatering, speciellt på bildfronten. Vi har inte riktigt haft tid, de här dagarna har tagit sjukt mycket kraft och tid.Vi är ni stolta att meddela att vi är nyutbildade i Open Water Diving och har dykarcertifikat upp/ner(vad

Nu är vi nästan dykare!
fredag 24 februari 2017 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hej på er! Just nu befinner vi oss på Koh Tao där vi ska bli dykare. Vi anlände med båt på onsdagen runt klockan 14.00, tre timmar senare startade vi vår dykkurs. Utbildningen är på engelska och vi gör den tillsammans med två norgbaggar och en australiensare. Vår lärare, Becky, är

Sköldpaddsön
torsdag 10 mars 2016 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Efter Koh Samui var det dags för nästa ö – Koh Tao. Koh Tao, som betyder sköldpaddsön, är känd för sin dykning och det var precis vad vi gjorde där. Efter att ha kollat på några dykskolor bestämde vi oss för en, och där fick vi en otroligt trevlig tjej från Sydafrika som

Anna  Och Gustav
Rabemo i Kina och sydostasien
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Koh Tao
onsdag 10 februari 2016 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Fredagen den 5 februari lämnade vi Hua Hin för att bege oss till Koh Tao (=Sköldpaddsön). Först var det en busstur på 4 timmar och därefter en båtfärd på en katamaran i 2 timmar. Denna dag var det väldigt blåsigt med stora vågor, så Veronica blev sjösjuk (som typ 90% av passagerarna

Jesper Johanson
JeppeVeronica i Sydostasien 2016
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
goa dagar...
onsdag 8 april 2015 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Idag är sista dagen på den tredje klätterkursen jag tar, det finns oändligt med leder att klättra på ön. Den här kursen innebär bland annat mycket sportklättring vilket är när du klättrar med repet under dig och sedan fäster det i bultar medan du klättrar. Jag älskar den typen av

Jag lever!
fredag 3 april 2015 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Jag lever! Bokstavligen talat! :) I onsdags fick jag följa med en grupp ut och snorkla, mycket fina firrar i massa olika färger å former, men ingen haj ^^. Efter turen tag jag och Per som jag jobba med den dan ett par flytvästar och några öl och flöt runt i vattnet sittandes på västarna

Min soloresa till Thailand!

Min soloresa till Thailand!

1 mars 2018 - 22 mars 2018

Dubai, Thailand och Maldiverna

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Kina och sydostasien

Kina och sydostasien

16 februari 2016 - 19 april 2016

Sydostasien 2016

Sydostasien 2016

29 januari 2016 - 31 mars 2016

29 mars 2015 - 15 maj 2015

Jaha praktik i Thailand? - tappa inte bort dig själv nu, och ge fan i smågränder! - jaaaadåå......huuh? Tanken med mina inlägg här är att dela med mig av min resa i Thailand i 7 veckor, istället för att skriva tråkiga loggböcker som begärs av mig i kursen ^^, smart va?

4 mars 2015 - 24 mars 2015

Lite av varje

Thailand 2015

Thailand 2015

10 februari 2015 - 10 mars 2015

Första familje resan till Koh Samui

Första familje resan till Koh Samui

31 december 2014 - 30 januari 2015

Hela familjen passar på att njuta i Thailand Kristers sista föräldralediga månad. Med på resan är även goa Johan och Jossan.

Ulla Karin Svensson
mammagrill