Phangan

Mot Koh Tao!
måndag 12 mars 2018 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Det har inte blivit några inlägg på ett par dagar pga dåligt väder till och från. Och när det regnar här så regnar det löjligt mycket :)Att köra scooter i monsunregn är inte att rekommendera :PIdag bär det av mot Koh Tao för några fler dagar av slappande och changdrickande i

Flyttdag idag!
fredag 9 mars 2018 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Idag vaknade jag igen, torr i munnen med huvudvärk och undrade varför man aldrig lär sig?! :)Så jag bestämde mig för att byta boende ett par dagar, närmare bestämt Blue Lotus Resort.Privat bungalow, stor säng, eget badrum...precis på stranden.Kunde dock inte låta bli att hälsa på de

Koh Phangan
torsdag 8 mars 2018 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Igår blev det en hel dag av resande för att ta mig till Koh Phangan. Två flygresor och en färja senare så var jag äntligen framme. Väl framme på mitt hostel och efter man hälsat på alla så spelades det biljard och blev en hel del festande.Jag kan säga att jag nog är den äldsta dom

Railay rejält utbyggt!
måndag 26 februari 2018 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Railay rejält utbyggtSunrise Tropical resort var ett hotell som C hade hittat på nätet och det visade sig vara jättebra. Vi hade två rum i en liten länga som låg mittemot poolen. Rummet var fint och vi hade nära till allt och uppsikt över poolen från våra små altaner. Frukosten var god

aoe i Thailand 18
Till Koh Phangan
tisdag 28 februari 2017 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Till Koh PhanganOch så var det plötsligt dags att säga adjö till alla på Lanta Sea House och ta en minibuss till flygplatsen för vidare färd med flyg, minibuss, färja och minibuss till Salad Hut på Koh Phangan. Resan gick bra och vi kom fram, fick vårt rum och åt middag. Ett par av de

aoe i Thailand 2017
ingenting och så en fotbollsmatch på Ko Lanta
söndag 26 februari 2017 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Ingenting och så en fotbollsmatch på Ko LantaDagarna på Ko Lanta bara rann iväg utan att vi gjorde någonting alls. Vi badade, åt och läste (läxor bl.a). Vi träffade samma pensionärspar som vi delade taxi till Krabi med för några år sedan och de var väldigt pratglada i år också. Vi

aoe i Thailand 2017
Det regnar och regnar 🎶
torsdag 5 januari 2017 - Phangan, Surat Thani, Thailand

allt bra med oss. De senaste dagarna har vädret dock varit sämre och idag är det som värst. Det har varit skyfall sen i morse och det åskar till och från. De som jobbar här har fullt sjå med att slänga ut sandsäckar för att inte allt här ska spolas bort. Det är en bergig ö så när

Till Helena
söndag 8 mars 2015 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Till Helena Vi gillar stranden Haad Salad bäst på Koh P. Den är liten och mysig, men... När ni kommer i juli är det lågvatten. Det innebär enligt Kitt (vår båtkille) att det bara går att bada en liten stund på eftermiddagen/kvällen eftersom det är så långgrunt att allt vatten

Vi lämnar Koh Phangan och åker till Bangkok
lördag 7 mars 2015 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Vid frukosten på vår sista hela dag på Koh Phangan var det någon som ropade "Hello!" till oss och när vi tittade upp stod Oh på andra sidan altanräcket och log brett mot oss. Vi for förstås upp med glada tjut och A gav honom en kram. Efter att han sagt hej till personalen kom han och satte

Dagarna på Koh Phangan
tisdag 3 mars 2015 - Phangan, Surat Thani, Thailand

Precis som vanligt kände vi att det var alldeles för tidigt att lämna Lanta Sea House. Pun ordnade så att vi fick dela kostnaden för en minivan med ett äldre par. Kl. 9 åkte vi till Krabi flygplats. Resan tog drygt 2 timmar den här gången pga att det inte var så långa färjeköer. Vi

Thailand 18

Thailand 18

14 februari 2018 - 4 mars 2018

Min soloresa till Thailand!

Min soloresa till Thailand!

1 mars 2018 - 22 mars 2018

20 februari 2015 - 8 mars 2015

Thailand runt i 6 månader

Thailand runt i 6 månader

21 september 2014 - 14 mars 2015

Thailand runt i 6 månader med Saga (5 år) och Sigge (1 år).

Sydostasien 2014

Sydostasien 2014

31 december 2013 - 28 februari 2014

Vi planerar att i tur och ordning besöka VietNam, Malaysia och Thailand. Mycket öar har vi tänkt oss. Den första blir Phu Quoc i VietNam, där vi ska vila upp oss. Sedan får vi se......

Thailand och Kuala Lumpur

18 januari 2014 - 8 mars 2014

Jul & Nyårssemester Thailand

Jul & Nyårssemester Thailand

19 december 2013 - 10 januari 2014

Resan går till Koh Samui, Koh Phangan & Koh Tao.

aoe
Esther Balla