Ko Samui

Äntligen moppe
torsdag 19 december 2019 - Ko Samui, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Äntligen i land på ön Koh Samui och hyrt varsin moped så nu är Rp gladare. Ingen hit med kryssning testat bocka av på bukets list aldrig mer. I dag kör vi runt och kollar denna ö. I afton tillbaka till båten

Regn, regn, regn...
måndag 10 april 2017 - 4169, Ko Samui, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Så kan man bäst beskriva de senaste nästan två veckorna sedan jag skrev sist. För oss som är ute och reser så länge spelar det ingen större roll att det regnar, vi fattar ju att vi inte skulle klara oss utan något dåligt väder i fem månader, men det är inte så kul för de som är

Att ta seden dit man kommer och längtan efter svenskt snacks
torsdag 30 mars 2017 - 4169, Ko Samui, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Efter att Osman och Santino hade åkt tillbaka till Sverige hade vi några dagar för oss själva igen. Vi har mest hängt i närområdet, alltså badat i poolen, promenerat till Fishermans Village på kvällarna och en dag åkte jag och Viggo själva till Bo Phut beach och badade på förmiddagen

Första veckan på Koh Samui
tisdag 21 mars 2017 - 4171, Ko Samui, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Nu har vi varit på Koh Samui i en vecka och det har varit en helt fantastisk vecka. Vi har haft fint väder varje dag, äter god mat och lever billigt. Medan Anders var på Koh Tao och dök hängde jag och barnen mest vid huset. Första ensamma kvällen tog vi dock en promenad ner till Fishermans

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Nya Zeeland, Thailand & Bali

Nya Zeeland, Thailand & Bali

11 januari 2017 - 9 juni 2017

Vi har bestämt oss för att spendera föräldraledigheten utomlands och få ordentligt med kvalitetstid med familjen. Vi kommer börja på Nya Zeeland, dels hos gudmor och gudfar i Auckland, och dels i en campervan på Nordön för att sedan flyga vidare till Thailand. Vi ska hyra hus på Koh Samui i en månad och sedan resa runt bland öarna i ytterligare en månad innan vi avslutar resan med en månad på Bali. När vi påbörjar resan kommer Viggo vara 3,5 år och Arvid 7 månader så vi kommer hem mellan deras födelsedagar.

Thomas Lindqvist
tholakers1