Surat Thani

Del: 8
fredag 15 januari 2016 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Dag: 14 15/1-16 Koh Lipe – Surat Thani Man kan säga att det var sjukt klibbigt i våran lilla hydda trots att det är så att säga var självdrag i den. Men det är ju regnet som gjorde att luftfuktigheten höjdes avsevärt. Så kan nog säga att det kändes ibland under natten som man hade

Sverige->Bangkok->Surat Thani
torsdag 19 mars 2015 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Då har vi lämnat Bangkok och flygit till Surat Thani i södra Thailand. Nu är klockan 17:10 och vi måste iväg o leta bostad. Skriver en summering av Bangkokbesöket ikväll.

Vägval
lördag 14 mars 2015 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

I SuratThani måste man göra ett vägval antingen åker man till höger eller till vänster. Jo det flöt på rätt bra med flyget från Chiang Mai – Suratthani.Så nu är vi i södern varmt och skönt!! Efter de 2,5 milen till stan från flygplatsen insåg vi att det var för sent att välja

Lennart Nilsson
Gurre i Thailand
Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige
ThaiViet 9.
onsdag 25 december 2013 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

ThaiViet 9. Vår tid i Thailand är utmätt, vi har grovplanerat det så att det blev 23 dagar här och 28 dagar i Vietnam, som ju är en vit fläck för oss. Alltså har vi 7,5 dagar kvar, innan vi tar flyget Bangkok - Hanoi. Vi har klart för oss, att vi gärna vill till Chiang Mai i norra

Hejdå Surat Thani
fredag 8 mars 2013 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Dagen började som vanligt med handträning och sedan vid 10:30 kom Ruang (från Projects Abroad) tillsammans med 3 andra som jobbade för Projects Abroad. En skulle börja jobba i Thailand, en jobbade i Kambodja och en jobbade i Sydafrika. De 3 andra volontärerna undrade om de fick göra en

Familjeutflykt
onsdag 6 mars 2013 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Efter en vanlig dag på arbetet så gick jag till klädaffären för att fördriva tiden tills vi skulle åka hem. Dock visade det sig att Pi Gan stängde affären mycket tidigare än vanligt idag. Men istället för att åka hem så åkte vi till en restaurang vid floden. Där fick man plocka på

Nya riskunskaper
tisdag 5 mars 2013 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Idag blev det restaurangbesök med hela arbetsterapin igen. Pi Nut (6an som gör ortoser) hade deltagit i ett badmintonmästerskap och hade vunnit en massa pengar så då bjöd han oss alla på restaurang:-) Bland annat fick vi ''sticky rice'' i varsin liten korg som man skulle äta till den

Surat Thani
måndag 18 mars 2013 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

We arrived at the trainstation in the evening and looked for some sort of transportation.. After a while and some confusion, we got a car that took us to 100 Island resort& spa, where Antti had stayed 2 years ago. The trainstation is actually quite far from the city! Next day we took a tuktuk and

Sara Jorlén
Sarajorlen i LTD with Antti 2013
Senast aktiv - från Surat Thani, Surat Thani, Thailand
Tillbaka till arbetet
måndag 4 mars 2013 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Så var man tillbaka på Surat Thanis sjukhus igen, vilket kändes ganska skönt och framför allt var det roligt att få träffa alla på arbetsterapin igen! Så idag hade jag min sista balansträning för barnen, tillsammans med Pi Mot. Det kändes lite sorgligt när barnen och deras föräldrar

Hemskickning
söndag 3 mars 2013 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Idag sorterade jag ut vad jag skulle ta med mig till Australien och sedan åkte jag med resten till postkontoret där jag skickade hem det. Det blev tomt på rummet... Sedan åkte jag till klädaffären och hjälpte till, där det var full rulle!