Trat

Kacha
tisdag 11 februari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

Sista timmarna...Vilken härlig semester vi haft!Båtresan från Koh Kood gick lika bra som dit. Så skönt!Det var bra av Andreas att övertala mig att vi skulle bo lite lyxigare sista dagarna. Barnen har verkligen uppskattat den lilla vattenrutschkanan och att det finns flera pooler att välja

Siam beach koh Kut
tisdag 4 februari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Sawadee kaNu har vi en dag kvar här på Siam beach Koh Kood. Det är riktigt dåligt internet här, funkar bäst i restaurangen och när man sitter och äter ska man ju inte ha mobilen... 🙄Vet inte om det är nya ägare. Det är mycket som är förbjudet med enorma summor som böter. Lite

Blåsig och Kinesiskt nyår
tisdag 28 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

Gokväll Nu har vi plackat klart det mesta. Imorgon åker vi vidare till koh Kood.Det har varit några riktigt blåsiga dagar här i paradiset = mycket vågor. Så håll tummarna att det är lugnt imorgon förmiddag så det inte guppar för mycket i båten.I lördags började Råttans år ✌️

Ö3 - rutiner och njut
söndag 26 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!Nu närmar sig vår hemresa.... Vi har två heldagar kvar och hoppas på sol, bad, massage, eldshow och god mat - Samuelsson har beställt lyxmiddag på lyxhotellet m största nuggetsen :)Senaste veckan har vi mest varit. Dock har nåt "annorlunda" gjorts i princip var dag. Jag är

Mac Resort
måndag 20 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hej Mitt i natten och Emma kan inte sova... Så passar på att skriva lite här.Resan hit har gått hur bra som helst.Planet till Doha, Qatar var inte så fullt. Det var ett 3+3+3 plan. Så vi hade tänkt sitta Sigma vid fönstret Emma i mitten Newton i gången och Andreas andra sidan gången.

Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Ö 3 - inte mycket att göra, men fullt upp :)
söndag 19 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!Jag försöker skriva lite var dag, men e drygt på mobilen som sagt, så det blir inte dagbok nu. Vill dock förmedla vad vi gjort sen vi kom till Koh Kut i tisdags, för fem dagar sen. Känns som vi varit iväg en evighet (20 dagar) och vi har 9 kvar, alla 9 på samma ställe! Blir

Ö 2 - Koh Maak - avverkad 4-10 januari
tisdag 14 januari 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Igenkända! :) Skumt att vi var här för 8 år sen och de minns en! Det ser sig väldigt likt ut nu med. Men att vara här när Bibben så nyligen gått bort känns ju otroligt märkligt, läskigt, men tacksamt. Vi lärde känna varann här 2012 och hängde ihop alla 3. Åkte på båtturer,

Ö 1 - Koh Chang - avverkad 4-10 januari
torsdag 9 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

4eMåns valde stor frukost (stekt ägg, bacon, korv, toast, juice) å jag toast å te från Måns. Fräscht! Plus en watermelonshake åt M såklart!Gick iväg för att kolla omgivningarna. En övergiven (enligt oss) fiskrestaurang, med en fiskare i närheten. Sen ut på stora vägen. Smalt, men kan

Bangkok och Koh Chang 1-3 januari
fredag 3 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

2 heldagar i denna otroligt intensiva, bullriga och svårkommunicerade stad gick mig nära nog på nerverna. Men som tur är kommer så mycket gott och spännande ut ur en vistelse här att man inte vill vara utan heller 😎1e januariEfter morgondopp kl 14! i lite molnigt väder (bra för vårt

Härligt
lördag 4 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi njuter, vilken härlig ö vi hamnat på Kho Chang hör till Trat i Thailand och första dagen hyrde vi mopeder så nu kör vi och hittar nya fina platser varje dag. Idag har vi kört i flera timmar, varit i ett vattenfall och när ma  stoppade ner fötterna så hamnade man direkt i ett fisk

Lotta
Lottahun i Jul & Nyår i Malaysia
Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Thailand 🌴

Thailand 🌴

17 januari 2020 - 12 februari 2020

Njuter några veckor av sol, bad och god mat ❤️

Återhämtning på tre öar

Återhämtning på tre öar

30 december 2019 - 29 januari 2020

Måns och jag lämnar regn och hårda vindar för sol, värme, bad, serverad mat :) Nyår i Bangkok, hotell med pool, marknader, tempel, SkyTrain. En vecka på Koh Chang, fyra dagar på Koh Mak för att kolla statusen på paradisön sen sist (2012) och sen två veckor på Koh Kut. Måns mål är att klättra och plocka en 🥥. Mammans mål är att införskaffa sig massa sunda och kloka vanor 💪

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Thailand julen 2019

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

Asien

Planning

4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Mize
Ewa Thulin