Trat

Utflykt med Mona
fredag 15 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

Kreja i Global Tour
Lata dagar!
torsdag 7 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190206Efter en lång natt på flygplatsen åkte vi mot Koh Chang (07.50), vi anlände till Natural Bay Pier på eftermiddagen, här fick vi kliva av bussen för att åka färja över till Ferry Koh Chang. Här väntade ett antal minibussar på oss som sedan körde oss till olika Hotel/Resorter.

Kreja i Global Tour
Cooking class hos Napalai
söndag 10 februari 2019 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter att ha pratat med tre svenskarna som vi mötte på båten om en Cooking class de varit på så bestämde jag mig för att prova det också. Fick få runt och leta innan jag hittade en agent som sålde just till den damen. Bokade ett empass på tre timmar för 1000b. Jag skulle bli hämtad

Summering av Koh Chang
söndag 10 februari 2019 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vi valde att åka till Koh Chang då kompisar till oss skulle hit och rekommenderat ön. Det började inte så bra då ägaren/managern på Golden Sand beach resort var en dryg typ. Jag hade gjort bokningen via Agoda och enligt honom gällde inte erbjudandet de gått ut med så han krävde mer i

Dag 4 0 5
torsdag 27 december 2018 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Dag 4 och 5Koh ChangIdag blir det resdag från Bangkok till Koh Chang.Vår privata chaufför hämtar upp oss på hotellet och kommer köra oss hels vägen .skulle ta ca 4 1/2 timme men tog 8 haha . Härlig äldre man som pratar  bra engelska. Det kosta 4500THB med båt . Väl framme till hotellet

Janet
Forssell i Asien
Senast aktiv - från Ko Lipe, Satun, Thailand
Semester!
onsdag 19 december 2018 - Ko Mak, Trat, Thailand

Lite senare idag är vi inte bara på resa - vi har också semester! Det händer att vi får frågan hur vi kan ta ledigt och resa så mycket - men det gör vi ju inte; tar ledigt alltså. Vi jobbar, fast i ett behagligare klimat - och inte heltid.Jag gör ett nyhetsbrev om vård, Lennart ett om

Birgitta Ländin
Blaenda i Thailand 2018
Tillbaka på Ko Mak
lördag 8 december 2018 - Ko Mak, Trat, Thailand

Ko Mak söder om Ko Chang har blivit en favorit för oss. Vi var här första gången 2006. Eller var det rentav 2005? Helt säkra är vi inte.Vi har sett ön förändras. Turisterna har blivit många fler, byggena av hotell och restauranger likaså. Det har kommit upp vägskyltar.I år är första

Birgitta Ländin
Blaenda i Thailand 2018
Ramayana
lördag 17 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hej Nu är det andra kvällen här på Ramayana.Kändes lite tufft att lämna koh Kood och Siam beach men vi har nog bestämt att vi kommer tillbaka nästa år. Känns inte som man kan åka därifrån för sista gången.Båtresan gick bra. Lite mindre båt så det var lite mer gupp men vi har de

Koh Kood
lördag 10 mars 2018 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej Idag är det strålande sol på koh Kood Vi kom hit i förrgår men det finns bara wifi i restaurangen och i en timme så därför har det inte skrivits något.Sista dagen på koh Chang regnade det nästan hela dagen. Men det gick bra att bada i poolen i alla fall. Både Emma och Andreas fick

Mac
lördag 3 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Tredje dagen här på MAC Resort ❤️Igår åskade och spöregnade det på morgonen.Men det gjorde inte så mycket. Emma tog massage efter frukosten och Sigma tog förmiddagsvilan inne. Träffade ett par som varit här två veckor och sa att det var lite sisådär med vädret så vi håller

Asien

Planning

4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Rom

Rom

20 februari 2018 - 22 februari 2018

1 februari 2018 - 23 februari 2018

Singapore/Thailand 2017

Singapore/Thailand 2017

13 december 2017 - 7 januari 2018

27 dagar resa med familjen Angelström bestående av Mamma Mita 47 år, Pappa Richard 47 år, Emma 15 år och Kevin 13 år

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

Angeliqa Norman
Angeliqan