Trat

Utflykt med Mona
fredag 15 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

Kreja i Global Tour
Lata dagar!
torsdag 7 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190206Efter en lång natt på flygplatsen åkte vi mot Koh Chang (07.50), vi anlände till Natural Bay Pier på eftermiddagen, här fick vi kliva av bussen för att åka färja över till Ferry Koh Chang. Här väntade ett antal minibussar på oss som sedan körde oss till olika Hotel/Resorter.

Kreja i Global Tour
Mysig ö
fredag 15 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hyrde moppar under två dagar för att kunna se ön. Den är så liten så man tar sig lätt runt på mopederna. Det finns stränder lite här och där och även vägar lite här och där och ibland slutar de bara rätt som det är en bit in. Inte så bra skyltat så man lär känna ön rätt

Utflykt till Koh Kham
onsdag 13 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hade hört talas om den lilla ön Koh Kham som låg precis utanför Koh Mak. Vi letade reda på stranden där man kunde åka båt över till ön. Vi hittade ett ställe som tog 350 b inkl inträdet ( då ingick en dricka också) till ön som var 200 b. Då fick man både åka ut och hem när man

Greenview
tisdag 12 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter en helvetesfärd i en speedbåt från Koh Chang kom vi till Koh Mak. Väl där stod det en song thaew och väntade på oss. Vår resort låg på andra sidan ön så vi fick se en del av ön på vägen dit. Kände direkt att det kändes som mer min typ av ö. Lugn, liten och lättillgänglig.

Cooking class hos Napalai
söndag 10 februari 2019 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter att ha pratat med tre svenskarna som vi mötte på båten om en Cooking class de varit på så bestämde jag mig för att prova det också. Fick få runt och leta innan jag hittade en agent som sålde just till den damen. Bokade ett empass på tre timmar för 1000b. Jag skulle bli hämtad

Summering av Koh Chang
söndag 10 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi valde att åka till Koh Chang då kompisar till oss skulle hit och rekommenderat ön. Det började inte så bra då ägaren/managern på Golden Sand beach resort var en dryg typ. Jag hade gjort bokningen via Agoda och enligt honom gällde inte erbjudandet de gått ut med så han krävde mer i

Snorkling
fredag 8 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Har varit lite tungt ett tag, dåliga sängar,  ingen sömn, inga paradisstränder o lite disigt men nu... Vi bör på ett ställe för ca 200 /Pers o natt o de har tempursängar o tyst ac! Pool o jättetrevlig personal . Stranden inger vidare men då vi varit på snorkelutflykt så löste vi

Catarina Adamson
matsochcattis i Thailand och Kina
Senast aktiv - från Rattgatan, Västra Götalands län, Sverige
Khlong Chao waterfall
lördag 2 februari 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter en morgonpromenad som avslutades i ett tropiskt regn bestämde vi oss för att hyra moped (300b 24 h) och åka till ett av vattenfallen. Det vi tänkte oss åka till beskrevs som ett litet och pittoreskt vilket stämde väl. Det var skyltat till det och det var enkelt att hitta. Beskrivningen

Siam beach resort på Ban Bang Bao Bay
torsdag 31 januari 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Koh Kood visade sig vara en riktig pärla. Vi bor i en enkel bungalow med fläkt, myggnät och springor i golvet och läget slår det mesta. Tre kliv så är vi på stranden. Restaurangen som tillhör stället serverar väldigt god mat om än lite dyrare än vad vi är vana vid. De har bara små

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

Asien

Planning

4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Rom

Rom

20 februari 2018 - 22 februari 2018

1 februari 2018 - 23 februari 2018

Singapore/Thailand 2017

Singapore/Thailand 2017

13 december 2017 - 7 januari 2018

27 dagar resa med familjen Angelström bestående av Mamma Mita 47 år, Pappa Richard 47 år, Emma 15 år och Kevin 13 år

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Emma Eklund
kinder84