Ko Chang

Ö 1 - Koh Chang - avverkad 4-10 januari
torsdag 9 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

4eMåns valde stor frukost (stekt ägg, bacon, korv, toast, juice) å jag toast å te från Måns. Fräscht! Plus en watermelonshake åt M såklart!Gick iväg för att kolla omgivningarna. En övergiven (enligt oss) fiskrestaurang, med en fiskare i närheten. Sen ut på stora vägen. Smalt, men kan

Mize i Återhämtning på tre öar
Bangkok och Koh Chang 1-3 januari
fredag 3 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

2 heldagar i denna otroligt intensiva, bullriga och svårkommunicerade stad gick mig nära nog på nerverna. Men som tur är kommer så mycket gott och spännande ut ur en vistelse här att man inte vill vara utan heller 😎1e januariEfter morgondopp kl 14! i lite molnigt väder (bra för vårt

Mize i Återhämtning på tre öar
Härligt
lördag 4 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi njuter, vilken härlig ö vi hamnat på Kho Chang hör till Trat i Thailand och första dagen hyrde vi mopeder så nu kör vi och hittar nya fina platser varje dag. Idag har vi kört i flera timmar, varit i ett vattenfall och när ma  stoppade ner fötterna så hamnade man direkt i ett fisk

Lotta
Lottahun i Jul & Nyår i Malaysia
Senast aktiv - från Byske, Västerbottens län, Sverige
Utflykt med Mona
fredag 15 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

Kreja i Global Tour
Lata dagar!
torsdag 7 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190206Efter en lång natt på flygplatsen åkte vi mot Koh Chang (07.50), vi anlände till Natural Bay Pier på eftermiddagen, här fick vi kliva av bussen för att åka färja över till Ferry Koh Chang. Här väntade ett antal minibussar på oss som sedan körde oss till olika Hotel/Resorter.

Kreja i Global Tour
Summering av Koh Chang
söndag 10 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi valde att åka till Koh Chang då kompisar till oss skulle hit och rekommenderat ön. Det började inte så bra då ägaren/managern på Golden Sand beach resort var en dryg typ. Jag hade gjort bokningen via Agoda och enligt honom gällde inte erbjudandet de gått ut med så han krävde mer i

Ramayana
lördag 17 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Hej Nu är det andra kvällen här på Ramayana.Kändes lite tufft att lämna koh Kood och Siam beach men vi har nog bestämt att vi kommer tillbaka nästa år. Känns inte som man kan åka därifrån för sista gången.Båtresan gick bra. Lite mindre båt så det var lite mer gupp men vi har de

Mac
lördag 3 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Tredje dagen här på MAC Resort ❤️Igår åskade och spöregnade det på morgonen.Men det gjorde inte så mycket. Emma tog massage efter frukosten och Sigma tog förmiddagsvilan inne. Träffade ett par som varit här två veckor och sa att det var lite sisådär med vädret så vi håller

Rum med havsutsikt
lördag 3 mars 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Nu har vi vaknat upp efter tredje natten här på MAC Resort.Igår morse åskade det och vräkte ner. Det gjorde inte så mycket frukosten tog Emma massage och sedan hade det gått över. Hörde av en annan familj som varit här i två veckor att vädret har varit lite sisådär. Så vi hoppas att

Paddlat kajak
onsdag 7 februari 2018 - Ko Chang, Trat, Thailand

Idag har vi kajakat runt små öarna och bränt oss med råge😁🏝☀️

Återhämtning på tre öar

Återhämtning på tre öar

30 december 2019 - 29 januari 2020

Måns och jag lämnar regn och hårda vindar för sol, värme, bad, serverad mat :) Nyår i Bangkok, hotell med pool, marknader, tempel, SkyTrain. En vecka på Koh Chang, fyra dagar på Koh Mak för att kolla statusen på paradisön sen sist (2012) och sen två veckor på Koh Kut. Måns mål är att klättra och plocka en 🥥. Mammans mål är att införskaffa sig massa sunda och kloka vanor 💪

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Thailand

Planning

4 veckor i Thailand

4 veckor i Thailand

26 februari 2018 - 25 mars 2018

Min sista månad som föräldraledig och Andreas första med Sigma tillbringar vi i Thailand ❤️

Thailand 2018

Thailand 2018

1 februari 2018 - 23 februari 2018

Första resan till Sri Lanka

Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Koh Chang

Koh Chang

4 mars 2017 - 20 mars 2017

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Mize
kinder84