Ko Mak

Vi lyfter julafton till en ny nivå
tisdag 24 december 2019 - Ko Kham, Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter frukost på julfaftonsmorgon hyrde vi vespor och åkte till Koh Mak Resort rakt över ön. Där tog vi båten igen till paradisön Koh Kham där vi spenderade dagen med sol, bad, snorkling och bygga snögubbe. På återresan tog vi en annan tur med vesporna. Linnea ville dricka drinkar 🍹

Två slappardagar
måndag 23 december 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Söndag och måndag blev två riktiga lata dagar med sol, bad, thaimassage med sonen och manikyr/pedikyr med dottern. Kvällarna har avslutats med drink i solnedgången och god mat. Tror faktisk inte det finns äcklig mat här, men alldeles för många rätter att välja på.

Koh Kham - paradiset på jorden
lördag 21 december 2019 - Ko Kham, Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Idag har vi varit på Koh Kham, en liten ö som ligger en fem minuters båtresa från andra sidan ön. Koh Kham ägdes tidigare av en ryss som skulle bygga en Resort på ön. Dock blev han av med tillståndet och bygget avtog strax innan färdigställande. Det ser numer ut lite som en spökstad.

Koh Mak
fredag 20 december 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Äntligen framme på Koh Mak. Ön som levererar alla exotiska vykort. Ljuvliga stränder. Både igår och idag har det blåst en del, mysiga vågor men oklart vatten då dansen virvlar upp. Jocke har hunnit gosa med en brännmanet...Fantastisk mat. Både Jocke och Calle har dock lyckats beställa

Mysig ö
fredag 15 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hyrde moppar under två dagar för att kunna se ön. Den är så liten så man tar sig lätt runt på mopederna. Det finns stränder lite här och där och även vägar lite här och där och ibland slutar de bara rätt som det är en bit in. Inte så bra skyltat så man lär känna ön rätt

Utflykt till Koh Kham
onsdag 13 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hade hört talas om den lilla ön Koh Kham som låg precis utanför Koh Mak. Vi letade reda på stranden där man kunde åka båt över till ön. Vi hittade ett ställe som tog 350 b inkl inträdet ( då ingick en dricka också) till ön som var 200 b. Då fick man både åka ut och hem när man

Greenview
tisdag 12 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter en helvetesfärd i en speedbåt från Koh Chang kom vi till Koh Mak. Väl där stod det en song thaew och väntade på oss. Vår resort låg på andra sidan ön så vi fick se en del av ön på vägen dit. Kände direkt att det kändes som mer min typ av ö. Lugn, liten och lättillgänglig.

Snorkling
fredag 8 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Har varit lite tungt ett tag, dåliga sängar,  ingen sömn, inga paradisstränder o lite disigt men nu... Vi bör på ett ställe för ca 200 /Pers o natt o de har tempursängar o tyst ac! Pool o jättetrevlig personal . Stranden inger vidare men då vi varit på snorkelutflykt så löste vi

Semester!
onsdag 19 december 2018 - Ko Mak, Trat, Thailand

Lite senare idag är vi inte bara på resa - vi har också semester! Det händer att vi får frågan hur vi kan ta ledigt och resa så mycket - men det gör vi ju inte; tar ledigt alltså. Vi jobbar, fast i ett behagligare klimat - och inte heltid.Jag gör ett nyhetsbrev om vård, Lennart ett om

Blaenda i Thailand 2018
Tillbaka på Ko Mak
lördag 8 december 2018 - Ko Mak, Trat, Thailand

Ko Mak söder om Ko Chang har blivit en favorit för oss. Vi var här första gången 2006. Eller var det rentav 2005? Helt säkra är vi inte.Vi har sett ön förändras. Turisterna har blivit många fler, byggena av hotell och restauranger likaså. Det har kommit upp vägskyltar.I år är första

Blaenda i Thailand 2018
Thailand julen 2019

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

Thailand

11 juni 2016 - 5 juli 2016

Thailand med familjen

Thailand med familjen

3 januari 2016 - 24 januari 2016

Åker till Thailand med lilla bästa familjen.

Thailand 14/15

6 december 2014 - 2 januari 2015

Sydostasien 2014

Sydostasien 2014

20 november 2014 - 25 december 2014

Thailand, Laos - och sen får vi se.

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

Pelles o Doris resa från Stockholm till Indonesien på Bussrygg

21 november 2014 - 31 maj 2015

Vi hade från början tänkt resa den 21 November 2014. Börjar bli less på November och skall se om vi kan boka om till den 18 November med start flyg till Bangkok. Sedan tar vi följande länder troligen: Thailand, Cambodja, Vietnam, Filippinerna (där barnen möter upp) sedan kanske Sydkorea (för skidåkning) och vidare till Indonesien. Sedan vet vi inte, men räcker kassan så tar vi oss över till Sydamerika.

Blaenda
Annahamma