Ko Mak

Vi lyfter julafton till en ny nivå
tisdag 24 december 2019 - Ko Kham, Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter frukost på julfaftonsmorgon hyrde vi vespor och åkte till Koh Mak Resort rakt över ön. Där tog vi båten igen till paradisön Koh Kham där vi spenderade dagen med sol, bad, snorkling och bygga snögubbe. På återresan tog vi en annan tur med vesporna. Linnea ville dricka drinkar 🍹

Två slappardagar
måndag 23 december 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Söndag och måndag blev två riktiga lata dagar med sol, bad, thaimassage med sonen och manikyr/pedikyr med dottern. Kvällarna har avslutats med drink i solnedgången och god mat. Tror faktisk inte det finns äcklig mat här, men alldeles för många rätter att välja på.

Koh Kham - paradiset på jorden
lördag 21 december 2019 - Ko Kham, Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Idag har vi varit på Koh Kham, en liten ö som ligger en fem minuters båtresa från andra sidan ön. Koh Kham ägdes tidigare av en ryss som skulle bygga en Resort på ön. Dock blev han av med tillståndet och bygget avtog strax innan färdigställande. Det ser numer ut lite som en spökstad.

Koh Mak
fredag 20 december 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Äntligen framme på Koh Mak. Ön som levererar alla exotiska vykort. Ljuvliga stränder. Både igår och idag har det blåst en del, mysiga vågor men oklart vatten då dansen virvlar upp. Jocke har hunnit gosa med en brännmanet...Fantastisk mat. Både Jocke och Calle har dock lyckats beställa

Mysig ö
fredag 15 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hyrde moppar under två dagar för att kunna se ön. Den är så liten så man tar sig lätt runt på mopederna. Det finns stränder lite här och där och även vägar lite här och där och ibland slutar de bara rätt som det är en bit in. Inte så bra skyltat så man lär känna ön rätt

Utflykt till Koh Kham
onsdag 13 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hade hört talas om den lilla ön Koh Kham som låg precis utanför Koh Mak. Vi letade reda på stranden där man kunde åka båt över till ön. Vi hittade ett ställe som tog 350 b inkl inträdet ( då ingick en dricka också) till ön som var 200 b. Då fick man både åka ut och hem när man

Greenview
tisdag 12 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter en helvetesfärd i en speedbåt från Koh Chang kom vi till Koh Mak. Väl där stod det en song thaew och väntade på oss. Vår resort låg på andra sidan ön så vi fick se en del av ön på vägen dit. Kände direkt att det kändes som mer min typ av ö. Lugn, liten och lättillgänglig.

Snorkling
fredag 8 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Har varit lite tungt ett tag, dåliga sängar,  ingen sömn, inga paradisstränder o lite disigt men nu... Vi bör på ett ställe för ca 200 /Pers o natt o de har tempursängar o tyst ac! Pool o jättetrevlig personal . Stranden inger vidare men då vi varit på snorkelutflykt så löste vi

Regn på Ko Muk
torsdag 24 mars 2011 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Så lämnade vi Ko Lanta och våra vänner. Det var lite trist och Axel var inte helt nöjd med det. Som vanligt har vi haft det väldigt bra där och som vanligt så kände vi oss inte helt klara med Lanta när vi åkte.  Resan till Ko Muk tog en timme med en motorbåt modell större. Vi klev i

Eva Jonsson
aoe i Thailand 11
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Foton
fredag 18 februari 2011 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Hej igen. Sorry det här med foto men vi försöker överallt där det finns internet men alla har uppdaterat till nya 7:an och det klarar inte resdagboken tydligen. Men skam den som ger sig vi forsätter att prova och när det lyckas så får ni mycket att titta på ...... :)

Thailand julen 2019

Thailand julen 2019

14 december 2019 - 29 december 2019

Vi reser från Nong Khai i norr till Koh Mak i söder för att sedan avsluta i Bangkok.

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

Thailand

16 mars 2011 - 3 april 2011

Ny Öluffningsresa till Thailand 2011

Ny Öluffningsresa till Thailand 2011

3 februari 2011 - 6 mars 2011

Tillbaka till Paradiset och förhoppningsvis några nya fina öar. Samt firar vi Monas 60-årsdag den 26 februari. Kommer ni hit bjuder vi på mat o dryck ;)Plats meddelas senare.

koh Lanta

koh Lanta