Koh Chang Tai

Strandade idag, solen visar sig åter med full styrka
onsdag 6 december 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Det är onsdag idag, semestern börjar krympa på riktigt ! Frukost avklarad, sitter kvar här och skriver. Mycket behaglig temperatur här under taket. Får alltså bli en resa till om ca ett år till Thailand. Antingen till Puketh, Koh Lanta eller Baeng Saen där jag kan få hjälp av Vi på

Violette Danielsson
koratkatten i Första resan till Sri Lanka
Senast aktiv - från Ko Chang, Trat, Thailand
Relaxing for a while
onsdag 2 augusti 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

The last few days on Koh Chang we spent in a blissful, relaxed mood. Running on the beach before or just after breakfast with Elias, some gym exercises and then pool-time. Lunch at scruffy SeaBar, which have surprisingly good thai food. Massages in the afternoon - and a quiet beer at the balcony at

There and back again - a backpackers tale
måndag 31 juli 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

That Thailand is full of surprises is nothing new. Not that you rarely get what you book, in terms of trips and excursions, either. Yesterdays snorkling trip was however one of the worst surprises I've had, and possibly the only time I've been put in real danger by someone else, out of my control

There and back again - a backpackers tale
måndag 31 juli 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

That Thailand is full of surprises is nothing new. Not that you rarely get what you book, in terms of trips and excursions. Yesterdays snorkling trip was however one of the worst surprises I've had, and possibly the only time I've been put in real danger by someone else, out of my control to affect

Sweet Island life
lördag 29 juli 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

The trip down to Koh Chang from Bangkok confirmed one thing: we would never have made it in time for the last Ferry over at 7.30 PM on the 25th... Good thing we realized in time! We left Bangkok by car at 10 am, arrving to take the ferry 3 pm... The ride over was ok, though it had been raining and

Socker i Benen
torsdag 6 april 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Så har vi lämnat Koh Lanta för denna gången, sammanfattningsvis en väldigt härlig, vänlig, varm, vacker och matglad ö som vi uppskattat enormt även om vi nog kände att det var dags för något nytt nu. Sista veckan rundades av på Long Beach och härligt umgänge med en av Wilmas

Pär Eriksson
FamiljenErikssonWallin i Thailand 2017
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Äntligen framme.
lördag 11 mars 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter en lång dag med flyg och buss har vi äntligen anlänt till Koh Chang. Efter 30 timmar utan sömn så krachlandar vi alla i våra sängar redan vid 20.30 tiden på fredagskvällen. Vi ligger 6 timmar före här, så svensk tid var klockan inte mer än 14.30.Under eftermiddagen hade vi hunnit

Bertil Olsson
Berra1960 i Thailand 2017
Senast aktiv - från Järna, Stockholms län, Sverige
Framme
måndag 2 januari 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Resan har gått hur bra som helst. Newton är bäst! men nu är vi jätte trötta, 26 långa timmar tog det Tyresö - Koh Chang Har köpt strandleksaker så är redo för imorgon bitti. kram från Blixten & Co

Emma Eklund
kinder84 i Thailand 2017
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Blandad konfekt
söndag 20 november 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Maken badade i havet före frukost medan jag sov skönhetssömn. Efter frukosten tog vi en promenad i backarna bortanför där vi bor. Det sög ordentligt i värmen och svetten strömmade men vi kom till vårt mål - ett kinesiskt tempel! Sen återvände vi och och tog ett långbad i havet på

majaove
majaove i Pensionärer på vift
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
En skön måndag!
måndag 14 mars 2016 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

14/3 Måndag Frukost och sedan en snabb sväng till Big C innan mopparna ska returneras. Vi passar på att boka snorkling för oss alla fyra till onsdag med Scandinavian diving. Ev dyk!?!? Tankar mopparna och returnerar. Gick bra! :-) Lite slappa i skuggan innan vi drar till stranden. Vi har fått

Tua & Joakim Andersen
TuaJoakim i Koh Chang
Senast aktiv - från Fardhem, Gotlands län, Sverige
Första resan till Sri Lanka

21 november 2017 - 13 december 2017

Hämtade med förbeställda taxi hos mig i Järnbrott 10.45. Det gick smidigt ut till Landvetter. Det tog tid, så bra att vi var ute i tid. Finnair avgick kl 12.55, till Helsingfors. Brått till nästa flyg, också Finnair med destination Bangkock. Vi satt bra, Ante med extra benutrymmme, har långa ben. Maten bra (ny giv, finsk skolmat)👍. Framme i Bangkock vid 8-9 -tiden. Direkt iväg till flyget till Colombo, brått ! De trodde att vi inte skulle hinna få med våra väskor, men det funkade. Tre timmar till Colombo, bra service hela vägen. Taxi till vårt hotell, riktigt fruktansvärd trafik, man visste knappt vad som var upp eller ner. Landade så småningom vid vårt hotell där jag bokat tre ! nätter. Vi fick ett trevligt mottagande. Gav oss ut för att finna en restaurang, inte lätt på dessa trafikerade, osande gator. Fann ett palatsliknande ställe, men de serverade ingen alkohol. FAnn ett anat ställe, en Tuktuk tog oss dit, trevligt, dyrt. Det mesta här är dubbelt så dyrt som i Thailand, vissa saker som i Sverige. Vi bestämmer oss för at resa vidare redan nästa dag. Tar en öl i hotellets vardagsrum, mannen i receptionen vill gärna prata. Berättar och visar historiska saker om landet. Talar om att man här normalt bara äter fisk, kyckling och grönsaker, rotfrukter. Talar om vissa människor, tillhörande vissa religioner som dödar djur, för att sedan äta dem ! Knappt någon som röker, några ungdomar sa till Ante att man inte skall röka !

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

9 mars 2017 - 25 mars 2017

Tjockklubben på ännu ett äventyr med Filippa

2 januari 2017 - 24 januari 2017

Åker tre underbara veckor till Thailand. Kommer vara på öarna koh Chang, koh kood och sedan koh Chang igen

7 februari 2017 - 24 maj 2017

Koh Chang

6 mars 2016 - 18 mars 2016

Thailand med familjen

3 januari 2016 - 24 januari 2016

Åker till Thailand med lilla bästa familjen.

THAILAND  2016

THAILAND 2016

23 januari 2016 - 13 februari 2016

Koh Chang

19 november 2015 - 4 december 2015

Pensionärer på vift

8 maj 2015 - 31 december 2020

Eriksgata genom Sverige med en avstickare till Norge. När vi kommer hem igen vet vi inte än