Tjeckien

Dag 3 ölprovning
söndag 11 november 2018 - Prag, Tjeckien

Dag 3 inleddes med barnskrik kl 6.35 från rummet bredvid.. urka! Nåja pappan skall väl väckas ordentligt på farsdag så är det bara. Efter ännu en lyxfrukost tog vi oss ner mot gamla stan. Vi skulle gå förbi Havelské tržiště marknaden och kolla in en väska åt johan, och kanske en

Dag 2
lördag 10 november 2018 - Prag, Tjeckien

Efter en skön sovmorgon gick vi ner mot frukostbuffén. Här fanns omelett och våffelstation. Kallskuret, bröd, varm mat, en ”nyttig” hörna med nötter och glutenfritt, Yoghurt och ett efterrättsbord.. hur ska man kunna äta allt detta? Vi höll oss till omelett,äggröran och avslutade

Dag 1..
fredag 9 november 2018 - Prag, Tjeckien

Då var det dags för nästa äventyr a la Karlin. Dagen började med att mamma skrämde slag på mig. Vi sov på västmannagatan och 4.03 kom hon förbi och frågade varför vi inte var uppe. Wha?! Hade vi sovit igenom 3 väckarklockor???! Nej just det, vi hade satt klockan på 4.10..

Mot Maribor
onsdag 11 juli 2018 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Tidig frukost och utcheckning från hotellet i Krakow. Ett riktigt bra hotell med fantastisk frukost - Novotel Krakow City West. Lite utanför, men fem min med taxi till Stortorget och judiska kvarteren. Dessutom kostar taxi nästan ingenting i Polen.När man rattar på motorvägar i Europa

Prag..
söndag 10 juni 2018 - Prag, Tjeckien

Damen som satt brevid mig på flyget sade till sin man "-nu är det dags att sätta mobilen i flygplatsläge"..När sedan tv monitorn kom igång och information om flygfärden visades så sa damen "det är 543 mil till Prag" och jag undrade lite tyst för mig själv var hon fick det ifrån när det

M Lowereneborg
LowerEneborg i PRAG 2018
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Pisek-Horni Plana 101 km
tisdag 20 juni 2017 - Horní Planá, Södra Böhmen, Tjeckien

Vi startade dagen med att konstatera att Michael hade smygpunktering, vi pumpade för att kolla läget och beslutade att rulla iväg. En avstängd väg gjorde att det blev en omväg, turligt nog så kom vi till en stad Protivin där utmed gatan låg en cykelhandlare, resans första cykelhandlare

Kamyk-Pisek 74 km
måndag 19 juni 2017 - Písek, Södra Böhmen, Tjeckien

God frukost sen avfärd 09.00. Uppförsbackarna började efter 500 meter, efter 1.5 timmes cykling hade vi kommit ca 10 km. Glass och kaffe vid 12 tiden i Kovarov. En stunds okoncentration gjorde att vi fick se mycket av den kuperade Tjeckiska landsbygden, 70 minuter senare hade vi kommit 4 km

Prag-Kamyk nad Vltava 75 km

Nu börjar resan om, 35 km lätt cykling ut ur Prag. Vi vek av från floden vid Stechovice, nu väntade först 3 km rakt upp och sen 40 km upp och ner. Vi åt lunch vid golfbanan, men någon golfbana såg vi inte... Dagens etappmål Kamyk nådde vi på sen eftermiddagen rejält trötta. vi bodde

Vilodag
lördag 17 juni 2017 - Prag, Tjeckien

Frukost med den svenska barnfamiljen, som nog inte insett att vi var från samma land, ett svineri utan like. Kanontrevlig sightseeing med Vladka "en svensktalade guide i Prag".

Roudice nad Labem-Prag 60 km
fredag 16 juni 2017 - Prag, Tjeckien

Vaknade tidigt av regn och åska. Tidig avresa försköts pga störtregn. Dålig cykelväg dom första milen, efter en tre km lång uppförsbacke blev det regnstopp på toppen. Vi geld sakta ner mot floden Vltava och nu väntade autobahn in mot Prag. Första ölen intogs vid foten av Karlsbron på

Storfirande i Prag

Storfirande i Prag

9 november 2018 - 12 november 2018

35 åringens önskemål; en ölweekend i Prag och vips: lyxsvit och ölprovning bokad ..

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

PRAG 2018

PRAG 2018

6 juni 2018 - 10 juni 2018

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Rammstein i Prag

Rammstein i Prag

28 maj 2017 - 30 maj 2017

Fyra rockers på turné i Prag

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Road trip with all four of us, me, Andreas, Harley and Davidson to Super Rally in Czechia

23 maj 2017 - 11 juni 2017

Mc resa med mig Harley och Davidson, och Andreas.

Mini(h)östresa

Mini(h)östresa