Ostrava

Mot Maribor
onsdag 11 juli 2018 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Tidig frukost och utcheckning från hotellet i Krakow. Ett riktigt bra hotell med fantastisk frukost - Novotel Krakow City West. Lite utanför, men fem min med taxi till Stortorget och judiska kvarteren. Dessutom kostar taxi nästan ingenting i Polen.När man rattar på motorvägar i Europa

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
En sista dag
tisdag 18 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Tisdag 18/8 Idag blev det en tidigt morgon eftersom Kim hade lite kurs på jobbet, så redan vid halv sju var jag uppe och gjorde frukost till honom och sen kollade jag på nyhetsmorgon i lugn och ro. Åt frukost och drack kaffe och hade på friidrott VM på i bakgrunden. Sen kände jag att det

Fulla väskor och sol
tisdag 18 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Måndag 17/8 Jag gick upp och gjorde frukost till Kim även denna vackra morgon och sen när jag vinkat av honom så gjorde jag min egen samtidigt som jag kollade på nyhetsmorgon. När jag ätit klart var jag och duschade och sen tog jag tag i att packa lite mer på allvar. Jag menar allt ska ju

Två dagar kvar
söndag 16 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Söndag 16/8 Igår så var det samma visa, vi var lite för trötta för att se klart den sista filmen så vi stängde av efter halva. Jag började morgonen med att härja lite med Kim tills han var vaken och pigg och sen när han gick upp och upptäckte att klockan var bara nio så var det ju

Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
After work, överraskningar och godsaker
lördag 15 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Fredag 14/8 Jag var verkligen jätte trött i morse igen, så idag fick Kim göra frukost till sig själv även om jag var uppe. Jag gjorde frukost till mig själv och kollade på nyhetsmorgon och sen var jag och duschade. Idag var det inga regn moln på himlen bara vad meteorologerna skulle

Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Nu närmar det sig med stormsteg
onsdag 12 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Onsdag 12/8 Jaha, nu har nedräkningen verkligen börjat och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. I måndags började jag att sortera och organisera våra grejer här i lägenheten, packade ner lite sånt som jag inte behöver och som Kim får ta hem i bilen. Sorterade var som var vårt

Stor Premiär!!!!!
söndag 9 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Nu har jag ju bara 10 dagar kvar här i Tjeckien och när jag kommer hem så är det ju slut med skrivandet på resedagboken. Och där med inget för er att läsa. Men så lätt ska ni inte bli av med mig hihi Nu har vi stor premiär för våran nya hemsida där inte bara jag utan även Kim

En liten sammanfatting
lördag 8 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Sammanfattning av veckan Nu har jag varit lite dålig på att skriva så det får bli en liten sammanfattning. Tjejerna åkte ju hem i måndags förmiddag och Kim var och lämnade in bilen hos Toyota verkstaden eftersom den låtit så konstigt. De trodde att det bara var hjulen så det var väl

Party party
tisdag 4 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Lördag 1/8 Vi tog det lite lugnt på morgonen, åt frukost i lugn och ro och sen packade vi ihop alla grejer och åkte och spelade squash i en timme och sen åkte vi ut till badet och badade, solade och åt i några timmar. På vägen hem stannade vi på Tesco och handlade de sista sakerna vi

Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Nya äventyr med två vildar
lördag 1 augusti 2009 - Ostrava, Mähren-Schlesien, Tjeckien

Torsdag 30/7 Vi hade bestämt att vi skulle ta det lite lugnt på förmiddagen så när jag vaknade så gick jag upp och åt frukost och kollade på nått avsnitt av serien och lite senare så vaknade också Caroline och Julia så de åt frukost och sen gjorde vi alla oss klara och sen åkte vi

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Käck duo på trippeläventyr

Käck duo på trippeläventyr

7 juli 2009 - 9 augusti 2009

Vi är en käck tjejduo som ska se sig om i vackra Europa. Planerar att se allt från maffiga storstäder till relaxande öar!

Lund goes Ostrava

Lund goes Ostrava

7 mars 2009 - 20 augusti 2009

6 månader i Ostrava, Tjeckien

Bröllop i Tjeckien!

Bröllop i Tjeckien!

4 oktober 2007 - 9 oktober 2007

Nu bär det av! Torsdagen den 4 oktober 2007 lämnar Matte och Gunilla vardagen i Sverige för en resa genom Europa som kommer att pågå några dagar. Det är vännerna [b]Denisa Skalova [/b]och [b]Libor Svec [/b]som skall viga sig i Denisas hemstad [b]Mohelnice [/b]i Moravien i Tjeckien. Vigseln kommer att äga rum på ett 1300-talsslott ([b][link url=http://www.hrad-bouzov.cz]www.hrad-bouzov.cz[/link][/b]) medan själva bröllopsfesten kommer att hållas inne i ”sta´n”. Så vitt jag kan bedöma är detta förmodligen den enda chans man har att gå på ett Tjeckiskt bröllop så det skall bli ganska spännande att närvara vid. Resan går med bil så den naturliga resvägen blir genom Sverige och färja mellan Helsingborg och Helsingör. Sedan vidare genom Danmark och sen är det dags för nästa färja, Gedser – Rostock och sedan ligger ”hela Europa för ens fötter”! Planerad ankomst till Tjeckien beräknas bli någon gång under fredagsdygnet. Ja visst ja, på hemvägen stannar vi hos andra bekanta i Liberec i norra Tjeckien där det på programmet bland annat står en ishockeymatch mellan [b]Bili Tygri Liberec – HC Litvinov[/b].

afrika

afrika

9 januari 2007 - 1 maj 2007

i sinom tid kommer jag nog till afrika

2007 - Kaukasus runt

2007 - Kaukasus runt

27 juni 2007 - 26 juli 2007

Kaukasus... Hittade billiga biljetter så jag kunde inte motstå det. Azerbajdzjan, Georgien och Armenien skulle bli höjdpunkten men även Östeuropa blev inkluderat...

Olomouc/Opava bei Jana

Olomouc/Opava bei Jana

23 november 2006 - 26 november 2006

in Tschechien bei Jana

Stil&Klass och Mongoresa

Stil&Klass och Mongoresa

1 juli 2005 - 10 mars 2006

Planen: Tågluff i Europa, inriktning Öst. Tema "förgylla Östeuropas missär med min charmerande närvaro, samt uttnytja min ställningsmakt som västerlänning nästintill gränslandet" Transibiriska järnvägen till Asien. Fabel: "Belysa ögat i den stormande tristessen med kulturella upplevelser kombinerat med arbetarklassens råa mentalitet" SydOstAsien: Chargong: Visa alla s k Svensson Backpackers på hotell hur det går till! Kulturella utbyten med lokalbefolkningen vad det gäller en man instängd i en pojkes sinnesnärvaro" Australien: Projekt: Om vattencirklar värkligen snurrar åt motsatt hål som den övre sfärens cirklar...!? Sydamerika: Bevittna den mystiska kontinentens exotiska samspel mellan motpoler. Hemresa: Hur man med så många intryck kan beskriva en känsla med ett ord! ROCK N ROLL!!! NU KÔR VI GÔBBAR!!!!

en resa in europe

en resa in europe

6 oktober 2006 - 14 november 2006

en resa i eruropa ja.

Förena NYTTA med NÖJE!

Förena NYTTA med NÖJE!

18 september 2006 - 1 december 2006

Praktik i Prag samtidigt som vi ska ha himla roligt!

Markéta Hanušová
market