Prag

Dag 3 ölprovning
söndag 11 november 2018 - Prag, Tjeckien

Dag 3 inleddes med barnskrik kl 6.35 från rummet bredvid.. urka! Nåja pappan skall väl väckas ordentligt på farsdag så är det bara. Efter ännu en lyxfrukost tog vi oss ner mot gamla stan. Vi skulle gå förbi Havelské tržiště marknaden och kolla in en väska åt johan, och kanske en

Dag 2
lördag 10 november 2018 - Prag, Tjeckien

Efter en skön sovmorgon gick vi ner mot frukostbuffén. Här fanns omelett och våffelstation. Kallskuret, bröd, varm mat, en ”nyttig” hörna med nötter och glutenfritt, Yoghurt och ett efterrättsbord.. hur ska man kunna äta allt detta? Vi höll oss till omelett,äggröran och avslutade

Dag 1..
fredag 9 november 2018 - Prag, Tjeckien

Då var det dags för nästa äventyr a la Karlin. Dagen började med att mamma skrämde slag på mig. Vi sov på västmannagatan och 4.03 kom hon förbi och frågade varför vi inte var uppe. Wha?! Hade vi sovit igenom 3 väckarklockor???! Nej just det, vi hade satt klockan på 4.10..

Prag..
söndag 10 juni 2018 - Prag, Tjeckien

Damen som satt brevid mig på flyget sade till sin man "-nu är det dags att sätta mobilen i flygplatsläge"..När sedan tv monitorn kom igång och information om flygfärden visades så sa damen "det är 543 mil till Prag" och jag undrade lite tyst för mig själv var hon fick det ifrån när det

M Lowereneborg
LowerEneborg i PRAG 2018
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Vilodag
lördag 17 juni 2017 - Prag, Tjeckien

Frukost med den svenska barnfamiljen, som nog inte insett att vi var från samma land, ett svineri utan like. Kanontrevlig sightseeing med Vladka "en svensktalade guide i Prag".

Roudice nad Labem-Prag 60 km
fredag 16 juni 2017 - Prag, Tjeckien

Vaknade tidigt av regn och åska. Tidig avresa försköts pga störtregn. Dålig cykelväg dom första milen, efter en tre km lång uppförsbacke blev det regnstopp på toppen. Vi geld sakta ner mot floden Vltava och nu väntade autobahn in mot Prag. Första ölen intogs vid foten av Karlsbron på

Dag 3: Prag
onsdag 28 juni 2017 - Prag, Tjeckien

Karlsbron, slottet och katedraler; idag var det turistande på agendan. Bron var full med turister, försäljare, musikanter och konstnärer. Det var dock inte så extremt mycket folk som man hört, är väl fortfarande i början på säsongen...De flesta sevärdheterna har flera hundra år på

Dag 2: Berlin och Prag
tisdag 27 juni 2017 - Prag, Tjeckien

Det var både varmt och hårt underlag så sömnen var väl sådär... AC:n kom i alla fall igång nån gång under natten så det var svalt när man vaknade.​​Vi hade två timmar i Berlin på morgonen så vi tog en snabb frukost på stationen och sedan hann vi med både Reichstag,

Anländer Prag
söndag 28 maj 2017 - Prag, Tjeckien

På eftermiddagen anlände vi Prag och checkade in på Salvatore Apartments i centrala prag. Grym kvart med terass över staden där det stekte ordentligt. Högsommaren infann sig redan i maj i huvudstaden. Enstaka öl gick ner. Kvällen blev lång på stan.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Rammstein i Prag
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Måndagsspelning Eden arena
måndag 29 maj 2017 - Prag, Tjeckien

Dag två var det dags att 20.00 gå på scen i ett kokande varmt Prag. Taxin visa +33.5 när vi entrade arena 15 min utanför city.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Rammstein i Prag
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Storfirande i Prag

Storfirande i Prag

9 november 2018 - 12 november 2018

35 åringens önskemål; en ölweekend i Prag och vips: lyxsvit och ölprovning bokad ..

PRAG 2018

PRAG 2018

6 juni 2018 - 10 juni 2018

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Rammstein i Prag

Rammstein i Prag

28 maj 2017 - 30 maj 2017

Fyra rockers på turné i Prag

Mini(h)östresa

Mini(h)östresa

25 september 2016 - 29 september 2016

Prag & Bratislava, en liten bit av Ungen

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Eurotrip 2016

Eurotrip 2016

7 augusti 2016 - 26 augusti 2016

En kort eurotrip som börjar i Berlin och avslutas i Prag.

Prag 2016

Prag 2016

14 mars 2016 - 18 mars 2016

Jag o Jennifer upptäcker Prag och ser på Avantasia konsert :)

Eurotrip

Eurotrip

3 augusti 2015 - 15 augusti 2015

Bilsemester genom Europa med start från Göteborg. Vi tar oss dit vägen bär oss!

M Lowereneborg
StellaHildebrandt
Caroline Hammarström
kremelin

Kort om Prag

En utav Europas många vackra huvudstäder och enligt många den vackraste av dem alla. Vandra genom trånga gränder belamrade med små butiker och restauranger, fotografera stan tidig morgon från Karlsbron strax innan morgondimman lättar och köp sedan frukost i någon av de många bagerierna. Ta dig upp mot slottet och se alla vackra gamla byggnader, när solen stigit upp, bred ut en filt och lägg dig till rätta på Mala Strana sluttningen och du har en fantastisk utsikt över stan som härifrån ser ut som något hämtat direkt ur en saga.