Prag

Cenote dos ojos, nicteha & tulumn
torsdag 5 mars 2020 - Prag, Tjeckien

Tänka sig känslan att vakna vid 6 och inte vara trött.. ibland är jetlag inte så illa..Idag ska bi hyra en bil och åka ner och snorkla med sköldpaddor.. woop woop!  20 min promenad i värmen senare så frågade biluthyrningen efter våra pass. Jävla sk-t! Vi hade bara körkortet med oss..

Jenjul i Viva la Mexico
onsdag 23 oktober 2019 - Prag, Tjeckien

Hej, Denna resa gjorde vi nästan enbart av en anledning: innan Felicia fyller 2 år då biljetterna kommer att kosta mer. En annan anledning var att det var dags för mig att resa också. Det blev Prag vi valde efter att olika europeiska städer jag inte varit i också nämndes. Jag trodde

Stefan Ngo
stefanngo i Prague - weekend trip
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Dag 3 ölprovning
söndag 11 november 2018 - Prag, Tjeckien

Dag 3 inleddes med barnskrik kl 6.35 från rummet bredvid.. urka! Nåja pappan skall väl väckas ordentligt på farsdag så är det bara. Efter ännu en lyxfrukost tog vi oss ner mot gamla stan. Vi skulle gå förbi Havelské tržiště marknaden och kolla in en väska åt johan, och kanske en

Dag 2
lördag 10 november 2018 - Prag, Tjeckien

Efter en skön sovmorgon gick vi ner mot frukostbuffén. Här fanns omelett och våffelstation. Kallskuret, bröd, varm mat, en ”nyttig” hörna med nötter och glutenfritt, Yoghurt och ett efterrättsbord.. hur ska man kunna äta allt detta? Vi höll oss till omelett,äggröran och avslutade

Dag 1..
fredag 9 november 2018 - Prag, Tjeckien

Då var det dags för nästa äventyr a la Karlin. Dagen började med att mamma skrämde slag på mig. Vi sov på västmannagatan och 4.03 kom hon förbi och frågade varför vi inte var uppe. Wha?! Hade vi sovit igenom 3 väckarklockor???! Nej just det, vi hade satt klockan på 4.10..

Dag 2 planering
onsdag 10 oktober 2018 - Prag 1, Prag, Tjeckien

Idag satsar vi på shopping och gamla stan samt avslutar kvällen med 3 rätters middag på vltava

Astronomiska klockan
tisdag 9 oktober 2018 - Prag 1, Prag, Tjeckien

Nu har vi sett den fantastiska klockan!

På plats
tisdag 9 oktober 2018 - Prag 1, Prag, Tjeckien

Då var vi på plats här Prag! En underbar stad. Bara satt valla runt och njuta av denna pärla.en go middag på denna krog startade dagen

Prag..
söndag 10 juni 2018 - Prag, Tjeckien

Damen som satt brevid mig på flyget sade till sin man "-nu är det dags att sätta mobilen i flygplatsläge"..När sedan tv monitorn kom igång och information om flygfärden visades så sa damen "det är 543 mil till Prag" och jag undrade lite tyst för mig själv var hon fick det ifrån när det

M Lowereneborg
LowerEneborg i PRAG 2018
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Vilodag
lördag 17 juni 2017 - Prag, Tjeckien

Frukost med den svenska barnfamiljen, som nog inte insett att vi var från samma land, ett svineri utan like. Kanontrevlig sightseeing med Vladka "en svensktalade guide i Prag".

Viva la Mexico

Viva la Mexico

29 februari 2020 - 15 mars 2020

Denna gång till Mexico vi far Det är något vi kommer minnas i alla våra dar. Playa del carmen och Holbox Med flera Hoppas vi slipper corona inhalera

19 oktober 2019 - 22 oktober 2019

En lite längre weekendresa till en ny stad jag inte varit i.

Storfirande i Prag

Storfirande i Prag

9 november 2018 - 12 november 2018

35 åringens önskemål; en ölweekend i Prag och vips: lyxsvit och ölprovning bokad ..

9 oktober 2018 - 13 oktober 2018

Weekendresa med goda grannar

PRAG 2018

PRAG 2018

6 juni 2018 - 10 juni 2018

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Rammstein i Prag

Rammstein i Prag

28 maj 2017 - 30 maj 2017

Fyra rockers på turné i Prag

Mini(h)östresa

Mini(h)östresa

25 september 2016 - 29 september 2016

Prag & Bratislava, en liten bit av Ungen

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

M Lowereneborg
StellaHildebrandt
Caroline Hammarström
kremelin

Kort om Prag

En utav Europas många vackra huvudstäder och enligt många den vackraste av dem alla. Vandra genom trånga gränder belamrade med små butiker och restauranger, fotografera stan tidig morgon från Karlsbron strax innan morgondimman lättar och köp sedan frukost i någon av de många bagerierna. Ta dig upp mot slottet och se alla vackra gamla byggnader, när solen stigit upp, bred ut en filt och lägg dig till rätta på Mala Strana sluttningen och du har en fantastisk utsikt över stan som härifrån ser ut som något hämtat direkt ur en saga.