Södra Mähren

Tjeckiens vindlande vägar
tisdag 25 juli 2017 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Brno, tisdag kväll. Idag hade vi sovmorgon eftersom det regnade i Trutnov. Men vid tiotiden klarnade det upp och vi gav oss iväg. Denna dag hade vi vigt åt små mysiga vägar. I några fall så mysiga att hastigheten fick hållas låg för att inte alla gropar och lagningar skulle slå igenom

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Långresa
lördag 22 juli 2017 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Vi väcktes kl. 6 till tonerna av "I'm sailing", och tog oss ganska omgående till frukostbuffén på färjan. Kl. 7.45 hade vi kört av färjan och hittat rätt väg ut från Gdynia. Vi konstaterade snabbt att vägarna i Polen håller verkligt bra standard och rastplatserna längs vägarna är i

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Nu ska bilen få vila en vecka
söndag 21 juli 2013 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Vi har nått vårt resmål, Brno. Det var en lång omväg för att komma hit. Men nu ska C ägna sig åt grottrelaterade aktiviteter och vi andra bara ta det lugnt, bada, spela kort, läsa, och besöka ett par grottor på onsdag.

Ramona Krafft
CRIMML i Europa 2013
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Brno dag tva
söndag 26 augusti 2012 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Har nu spenderat tva dagar i Brno, som inte ar lika imponerande som Prag men som anda har en charm pa sitt satt. I ovrigt har jag investerat i ett par nya cykelskor samt cykelstrumpor, det blev dock inga Spd-trampor nu utan det blir nar jag kommer hem. For ovrigt tycker jag att det ar fantastiskt

Brno
lördag 25 augusti 2012 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Har saledes kommit till Brno efter en plagsam och renande fard. Det tog 3 och en halv dag och jag tror nastan att jag har slapat cykeln mer an vad jag har cyklat pa den. Jag har i tre dagar cyklat i runt 25-graders varme upp och ned for dessa forbannade backar. Det var som en scen ur Bibeln eller

Cerna hora
söndag 8 april 2012 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Godmorgon! Igår blev vi upphämtade av en som mamma känner som heter Hana och åkte med henne i hennes lilla Skoda till några droppstensgrottor utanför Brno. Vi promenerade ner i dalen där de fanns, jättemysigt! Nere i grottorna blev vi guidade p engelska och när vi skulle därifrån fick vi

Linnéa Sandberg
Nea_John i Tjeckien - Prag och Brno
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Brno
fredag 6 april 2012 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Igår tog vi tåget från Prag till Brno som är tjeckiens näst största stad. Det tog ca 2,5 h och det var väldigt fullt så vi fick först sitta i korridoren på våra väskor men sen fick vi sittplatser iaf. Framme i Brno letade vi rätt på hotellet och sedan var vi på stan hela dagen,

Linnéa Sandberg
Nea_John i Tjeckien - Prag och Brno
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Bombhot på Ikea i Tjeckien!
lördag 3 september 2011 - Pasohlávky, Södra Mähren, Tjeckien

Tjohoo sverige! Hur sjukt är inte detta! Vi som vara där igår!

Tjeckien
fredag 2 september 2011 - Pasohlávky, Södra Mähren, Tjeckien

Tjabba nu vi äntlign i Tjeckien!! Polen är ett fint land men känns ändå skönt att lämna. Den första campingen vi besökte låg precis vid gränsen, och vi såg inte så mycket, me det var skönt att ha någonstans att sova! När vi vaknade så såg vi att det inte var så mycket att hurra

Brno on foot
söndag 10 juli 2011 - Brno, Södra Mähren, Tjeckien

Började med ett tidigt besök uppe i domen. I jeans. Men sen blev det varmt igen. Centralen boka platsbiljetten dom hon inte lyckades boka i Linköping. Caching runda i värmen landade på Starobrno. Hade koll på att jag borde byta rum så det gjorde jag. Bytte från rum Austerlitz till

Jakob Heinemann

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Europa 2013

11 augusti 2012 - 16 september 2012

Tjeckien - Prag och Brno

Tjeckien - Prag och Brno

4 april 2012 - 9 april 2012

Jag, syster, mamma och pappa åker till Prag och Brno i 5 dagar över påsken :)

Husbils semester i Europa

Husbils semester i Europa

27 augusti 2011 - 19 september 2011

[b]Vi drar iväg på en tre veckors härlig semester!!![/b]

Summer 2011

Summer 2011

4 juli 2011 - 25 juli 2011

Don't really know where it will go, but there is a Hash Run in Bamberg that I will attend 22-24th.

Fim 2011

Fim 2011

27 juni 2011 - 22 augusti 2011

Hoppas tiden räcker e fasen så slut ännu efter allt att stå ikring. Men märker att rehabiliteringen fungerar, kan tex, gå over en mil igen utan någon märkvärdig smerta.kan flänga runt ett tag tills jag känner mej nöjd. Hälsing från Satsango i Moravien södra Tjeckien i saknad av turister Håkan

Tobis Trabitour mit Christian, Kay und Aurel

Tobis Trabitour mit Christian, Kay und Aurel

5 september 2010 - 15 oktober 2010

Go Trabi Go!! Dieses mal geht es nicht mit dem Flieger nach Indien, sondern mit der Pappe bis nach Istanbul. So jedenfalls stellen wir uns unsere Reise vor. Gemeinsam mit Christian, der mich bereits durch Indien begleitete, Kay und ab Istanbul mit Aurel, werde ich in den nächsten 6 Wochen unterwegs sein und viele interessante Länder bereisen. Von Deutschland aus geht es über Tschechien, die Slowakei, Ungarn, Rumänien und Bulgarien bis nach Istanbul, wo wir nach knapp 3 Wochen den Bosporus und somit die Schwelle zu Asien überqueren wollen. Frei nach dem Motto " der Weg ist das Ziel" freuen wir uns unglaublich auf unsere Tour und wünschen allen Interessierten viel Vergnügen bei der Lektüre. Scheut euch bitte nicht Fragen zu stellen und drückt uns fest die Daumen. euer Tobias

Mc-resa i Europa

Mc-resa i Europa

25 juli 2010 - 6 augusti 2010

Nu är det dags igen...för en resa men denna gången blir det med Mc :-) Vi ska besöka ett antal länder eller rättare sagt 5 st. Tyskland, Österrike, Ungern, Slovakien, Tjeckien, Tyskland sen hem :-) Vi är 4 motorcyklar och 7 personer som ger oss iväg. See u :-)

Inge Och Hans-Örjan
mc2017