Resa.i coronatid

Hemsemester i Sverige

Thailand/Malaysia

Thailand/Malaysia

27 september 2016 - 10 april 2017

amazzingdaysoflife Johan 2008 gifte vi oss på Koh Lanta och blev smått frälsta av detta landet. Vi träffade en del familjer som var på longstay och där föddes väl första fröet att detta vill jag/vi också uppleva någon gång.. Efter det har vi varit i Thailand/Asien många gånger och b.l.a 2010 var vi där lite över 2 månader. Efter dessa resorna har ju inte känslan försvunnit precis och nu i början av 2016 kom chansen. Vi har blivit tokkära i ön koh Chang, sett paradiset på lilla Koh Lipe, trängts med ryssar på Koh Samet och nu återvänder vi som sagt på vår 7:e Thailandsresa till Koh Lanta med vår nya familjemedlem Minelle på 6-7 månader. De större barnen ska börja 4:an respektive 6:an på Lilla Svenska skolan i Oktober och vi andra tre ska "bara vara" i ett halvår! Det var nu eller aldrig och vi valde NU. Sista September bär det av. Hela resan finns på https://nouw.com/amazzingdaysoflife Best regards, /Johan, Erina, Izabelle, Bastian & Minelle Meijer

Långhelg Grisslehamn

Långhelg Grisslehamn

13 augusti 2020 - 16 augusti 2020

Med Sagan utmed kusten

Med Sagan utmed kusten

9 augusti 2020 - 31 augusti 2020

Ett strövtåg med båt från Ingarö och söderut utan bestämda mål

Nordens ark

Nordens ark

8 augusti 2020 - 8 augusti 2020

Dagens utflykt gick till Nordens Ark. Det var inte bara vi som tyckte det varmt, tigern låg och sov i skuggan och flera av de andra djuren följde dens exempel. Vi såg dessutom flera sorters leopard, ugglor, tranor, vildhästar, hackspett och fler små kattdjur. Djur i frihet är såklart bättre än djur i djurpark. Djur i djurpark är dock bättre än inga djur alls.

Impro i Alingsås

Impro i Alingsås

4 augusti 2020 - 4 augusti 2020

Världspremiär och en synkad utterklubb I Alingsås bjöds det förutom våfflor och glass även på världspremiär av Annelie och Michelles Monoplural - en kavalkad av känslofyllda relationer. Efter pausen blev det så långform med Alingsås impro + Petra Ekstedt + Annelie och Michelle. Historien denna gång handlade om kärlek, svartsjuka, ensamhet, gemenskap och så uttrar.

Kolmården och Norrköping

Kolmården och Norrköping

5 augusti 2020 - 7 augusti 2020

Vi åkte med tåg till Norrköping och sen vidare med buss till Vildmarkshotellet som vi skulle bo på under natten. Vårt rum var mysigt även om de tjocka gardinerna tyvärr endast dolde en utsikt mot asfalt och lite träd. Middagen var välsmakande och då speciellt efterrätten med krämig vaniljglass med kolasås, men kaffet smakade fel sorts beskt. Med frukost i våra magar och bagaget i hotellets förvaring promenerade vi 1,7 km till ingången till Kolmården. Det började med en linbanesafari där några utvalda höjdpunkter var en björn som fläkte ut sig på en klippa, sömniga lejon och nyfikna giraffer. Sedan promenerade vi runt parken i maklig takt. Det var häftigt att se alla djuren i de anpassade miljöerna. Annelie blev helt betagen av surikaterna och var nära på att adoptera en och ta med hem. Vi hade givetvis hellre sett djuren i sin naturliga miljö, men tyvärr förstör människan många av djurens hem och då är det bra att det finns djurparker som försöker rädda dessa utrotningshotade djur. Efter en dags vandring i parken tog vi bussen mot Norrköping där vi skall spendera natten innan vidare färd söderut imorgon. I hotellets entré mötes vi av en tysk filminspelningsproduktion, men de var tydligen inte där för vår skull...

Varberg och spahelg

Varberg och spahelg

1 augusti 2020 - 3 augusti 2020

Vi for till Varbergs kusthotell för ett välbehövligt break från vardagen. Solen sken ikapp med taxichauffören på resan dit och väl framme kunde vi insupa den härliga, energigivande omgivningen. Havet är verkligen något speciellt. Vi har skämt bort oss själva med med sköna, avslappnande behandlingar och njutfyllt spa med varm söt- och saltvattenspool samt torr- och ångbastu under två dagar. Middagsbuffen var något av en besvikelse medans a la carte luncherna var toppklass. Totalt sett en fantastisk helg och vi återvänder till Göteborg med ny energi.

Thailand med la familia

Thailand med la familia

16 december 2019 - 7 januari 2020

En familjeresa med hela familjen på Larssons bas. Några resenärer startade 16 december för att sedan mötas upp av det andra gänget ett par dagar senare.