Sydamerika 2019-2020

Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

Saisen

11 november 2019 - 17 november 2019

43. Resa på hemma plan

43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

Casinoresa till Las Vegas 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

7 september 2019 - 17 september 2019

Eftersom jag länge haft ett intresse för casinospel samt älskar att resa så valde jag att kombinera dessa två intressen genom en casinoresa till Las Vegas.

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Mauritius T&R

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

Thung Khamin 2019

Thung Khamin 2019

1 november 2019 - 14 november 2019

Höstsemester i vinterstugan

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.