South America - from Lima to Salta

South America - from Lima to Salta

5 september 2017 - 28 september 2017

From the hike to Machu Picchu to the beach around the Titicaca lake to Atacama salt desert and finishing at the vineyards around Salta on Argentina 😄

Till jordens yttersta gräns

Till jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Det finns en plats som heter Lotimor. Ja, det finns säkert flera, men en av dessa platser är speciell. Den ligger i ett avlägset hörn av jordens yngsta land, Sydsudan. Landet är sargat av krig sedan många år, först i form av inbördeskrig när Sydsudan var den södra delen av Sudan, och nu inom själva Sydsudan. Lotimor är dock så avlägset att kriget aldrig kommit dit. Så avlägset att några vänner till mig, vilka var där i våras, till sin förvåning insåg att barnen inte visste hur man spelar fotboll. När de fick en boll visste de inte var de skulle göra med den. Detta måste vara världens ände. Till Lotimor ska jag fara. Jag har lånat ut mig till ett av Pingstkyrkan i Jönköpings missionsprojekt, för att göra en kortare insats som läkare.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

18 augusti 2017 - 20 september 2017

Två pensionärer på tågluff i Europa Resan startade lite kaotiskt med buss som inte kom. Delade taxi med ett annat par på väg till Mallorca. Vi kröp fram på motorvägen men kom fram i tid. Verkar som om hela Stockholm ska ut och flyga. Enorma köer överallt på Arlanda och självklart är det förseningar vg landningen i Berlin. Men vi har ingen brådska. Lite hungriga kanske och less på allt som inte fungerar.

Camino de Santiago

Camino de Santiago

1 augusti 2017 - 30 november 2017

Camino de Santiago är en pilgrimsfärd till Santiago de Compostela i Spanien, jag har valt att gå den Franska vägen som är den historiskt mest traditionella och populäraste vägen, den är 800 km lång med start från en liten stad som heter St.-Jean-Pied-de-Port i Frankrike sedan bär det vidare till Spanien, många väljer att går den i etapper uppdelat på flera resor men jag tänker försöka att gå hela vägen om kroppen klarar det. På 1300 talet gick heliga Birgitta denna pilgrimsfärd från Vadstena till Santiago de Compostela det är ca 3000 km, ja det finns mycket att skriva om detta men det får använda google till,

Transsibiriska till Japan

Två veckor i magiska Kastaden, Sydafrika

Volontär

Volontär

19 augusti 2017 - 5 september 2017

Vi ska vara djurvolontärer i Zimbabwe i två veckor:-)

Rarotonga, Aitutaki, Auckland samt Los Angeles

Rarotonga, Aitutaki, Auckland samt Los Angeles

2 september 2017 - 5 oktober 2017

Snart går vår drömresa till Söderhavet och avslutas i Los Angeles.

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Hua hin, Thailand

Hua hin, Thailand