Kryssninv

Testar

Stråvalla ⛺

Stråvalla ⛺

29 april 2017 - 30 april 2017

Mjukar upp vagnen inför besiktning

Liveaboard Bali - Komodo - Bali

Liveaboard Bali - Komodo - Bali

20 juni 2017 - 2 juli 2017

Dykresa till Indonesien. Vi kommer att bo på en båt under 10 dagar och kommer att dyka på olika platser under resan mellan Bali till Komodo och tillbaka till Bali. Vi kommer även att lämna båten för gå i land på några öar, bl.a. på Komodo där vi ska leta efter Komodo varaner. De är inte bara stora (ca 2,5 meter långa) och väga 70 kg, deras bett är dessutom giftigt, både pga gift och bakterier i deras saliv. Länk till båtens hemsida: http://www.mermaid-liveaboards.com/about-us/mv-mermaid-i/

Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

Israel - the Ancient and Holy

Israel - the Ancient and Holy

10 maj 2017 - 21 maj 2017

To finally set foot in the Holy Land.

Vancouver BC

Vancouver BC

3 maj 2017 - 17 maj 2017

Vancouver, Vancouver Island, vandring i tempererad regnskog, valar och kanske späckhuggare

Macao

Macao

28 april 2017 - 28 april 2017

Har prevcis gått igenom mina bilder från Macao. Kommer bli kul att äntligen få dela med mig av mina erfarenheter.

Partille

Partille

28 april 2017 - 28 april 2017

Sitter i bilen på väg till Partille! Kommer bli spännande :)

Malaysia truly Asia

Malaysia truly Asia