The Big Lap - Australiens västra halva

The Big Lap - Australiens västra halva

20 mars 2021 - 20 juni 2021

Efter att ha bott två år och lite till i outback NSW var det dags att sälja allt och börja resa igen. För ungefär tre och ett halvt år sen bar det av från Sverige till Sydamerika. Australien var bara tänk som ett stopp i mitten innan vi fortsatte till Asien och tog vägen genom Ryssland tillbaka hem. Ingen av oss hade tänkt att vi skulle spendera över tre år i Australien och nu är vi inne på vårt fjärde år här. Hur hände det? Ja jag vet inte riktigt, men en världspandemi ändrade allas planer och vi fastnade här på andra sidan jorden. Efter två år som gruvarbetare började det bli dags att röra på sig igen. Vi har redan sett det mesta av Australiens östkust så nu blir det en resa från söder till norr i Australiens västra halva! Genom öken och stepp till vingårdar och krokodiler. Vårt färdmedel: bil Resans budget: 100 AUD/dag/person Resans omfattning: ca. 15000 km Resetid: ca. 3 månader Den stora utmaningen: Två energiska hundar! Önska oss lycka till, nu åker vi!

Thailand

Thailand

11 augusti 2021 - 24 december 2021

Ryssbergsvandringar i Coronatider hösten 2020--våren 2021

Ryssbergsvandringar i Coronatider hösten 2020--våren 2021

18 oktober 2020 - 11 april 2021

När vi nu är i karantän i Sverige, så kan vi inte göra några utlandsresor! Gick vi med i Friluftsfrämjandet och har nu vandrat ca 23 söndagar till Ryssbergsstugan i Sölvesborg. Inger och jag har hittat nya vandringsvänner som vi vandrar med. Vid ryssbergsstugan serveras det kaffe och goda sill-smörgåsar av Vivan Kalander och Rolf Bremberg. Det blir ca 15 000 steg varje söndag, alltså har vi tagit ca 350 000 steg på vackra Ryssberget, ca 160 m ö h. Vi har vandrat olika vägar/stigar och upptäckt nya platser hela tiden. De goda samtalen har haft en väldigt positiv inverkan på oss och så har vi lärt varandra lite nya saker i naturen! T ex håris var ett nytt ord för mig!

Las Vegas

Las Vegas

1 april 2021 - 15 april 2021

Las Vegas med omnejd i två veckor!

14 augusti 2016 - 20 augusti 2016

En oförglömlig motorcykel trip i norra Vietnam på gränsen till Kina. På meanderslingrande serpentinvägar högt ovan molnen mötte vi ett landskap och människor som levde ett liv format av den grammatiska betydelsen av presens. Både dess lycka men också dess tuffa villkor .

14 augusti 2016 - 20 augusti 2016

En oförglömlig motorcykel trip i norra Vietnam på gränsen mot Kina. På meanderslingrande serpentinvägar högt ovan molnen under en vecka gjorde jag , min son Ponthus och hans flickvän en transformering av själen i mötet med landskap och människor som fortfarande levde sina liv opåverkade av västvärldens hets och stress.

England 2021

England 2021

21 oktober 2021 - 28 oktober 2021

Palestina + Israel

Palestina + Israel

8 mars 2020 - 13 mars 2020

Precis innan Covid 19 kom dit. Vackert, gott, trevligt.

Livet på en pinne eller pinna på för livet

Livet på en pinne eller pinna på för livet

23 maj 2021 - 23 juni 2021

Husbilsresa från Menton via Korsika, Sardinien, Sicilien, Italien längs med adriatiska kusten och om vi hinner Slovenien, Österrike, Bayerische Wald i Tyskland och vidare upp till Travemunde, färja till Malmö och kortaste vägen till Blidö.

2021-2022

2021-2022