Nu är vi äntligen på väg

Sol bad och upptäckter

Varberg

Varberg

17 maj 2018 - 17 maj 2018

Nu har jag varit i Varberg och träffat jätte många barn, jag har varit med i Barnkyrkan här och fått lära mig ett nytt bibelord. Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig. Vi har talat om Bibeln och fått se vilka personer det står om i olika bibelböcker, såååå spännande. Jag fick också vara med när alla barn skulle sjunga i kyrkan. Nu har jag varit här ett tag och kommer resa vidare, kram Torbjörn

Holland

Holland

15 juni 2017 - 23 juni 2017

Underbart

Jobba utomlands!!

Jobba utomlands!!

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Den 23 oktober startar mitt livs äventyr, sett till min jobbkarriär! Jag åker till Thailand för att jobba som lärare i 5 månader. Känns pirrigt, overkligt, utmanande, spännande, roligt och lite läskigt. Allt på samma gång. Jag har drömt om att göra denna sak i många år men med många barn, läxor, träningar och allt därimellan så har det aldrig varit riktigt läge. Men nu är det min tur!!

Florida

Florida

7 mars 2018 - 14 mars 2018

Orlando-Tampa-clearwater Beach

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Thailand/Laos 2018

Thailand/Laos 2018

10 juli 2018 - 30 juli 2018

Ännu en efterlängtad resa till Thailand/Laos Denna gång kommer bli lite annorlunda eller rättare sagt en kombo av alla tidigare resor hit. För det första så ser sällskapet lite annorlunda ut, maken och dotter är med men även två killar från vår thaiklubb. Vi kommer flyga till Bangkok, hyra bil där och åka direkt till Laos/Vientienne för att träffa vår vän och tränare Kon. Vi stannar ca en vecka i Laos för att sedan bege oss mot Lam Puh i Thailand där det vankas bröllop. Det är vår thaitränare från Sverige som gifter sig med sin kära och vi är inbjudna att deltaga. Efter bröllopet har vi en vecka till att göra lite som vi vill så dåntar vi det som det kommer...

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 15 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Azorerna

Azorerna

19 juni 2018 - 4 juli 2018

Den 19de juni börjar jag min drömresa sen många år till Azorerna. Ska bli jättekul att se landets underbara natur. Men oxå lite nervöst eftersom jag har fyllt 70 år och aldrig förut flyget med mellanlandningar och nu 4 byten...Men det fixar sig nog. Kan engelska,Svenska och kroppsspråket utan större problem.

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.