ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Route 66

Route 66

14 juli 2016 - 14 juli 2016

En färd på "motherroad" från Chicago till Santa Monica pier i Los Angeles

Monaco

Monaco

9 juli 2019 - 14 juli 2019

Mina tips om Monaco och vad andra kan hitta på för kul.

meloneras

Sol, bad och avkoppling

Viva la Mexico

Viva la Mexico

29 februari 2020 - 15 mars 2020

Denna gång till Mexico vi far Det är något vi kommer minnas i alla våra dar. Playa del carmen och Holbox Med flera Hoppas vi slipper corona inhalera

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

27 februari 2020 - 14 mars 2020

En resa med mycket snorkling och förhoppningsvis mycket coola fiskar. Lite djungel tid får vi också samt lite bestigning av Maya pyramider.

Antarktis

Antarktis

1 februari 2020 - 17 februari 2020

Buenos aires ,ushuaia,kap horn ,Antarktis,Falklandsöarna,puerto madryn,montevideo,buenos aires Hem