Mi casa Barcelona! #121

Mi casa Barcelona! #121

1 augusti 2019 - 8 augusti 2019

Lite sköna sovmorgnar, hemgjord långfrukost på altanen och sen ligger staden utanför våningen. Bara vara och njuta! Tapas & cava, lite shopping och strandhäng och varför inte på lägenhetens stora solaltanen.

42. Italien, Pompeji

42. Italien, Pompeji

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Sorrento och Syditalienska härligheter. En grupp resa med Albatros. Jag har alltid velat se Pompeji. Ser ut som att Resdagboken är igång igen. Så jag testar.

Fam Raimers Europaturné

Fam Raimers Europaturné

30 juni 2019 - 20 juli 2019

Nu ger vi oss ut på Europaturné! 13 länder och ett antal huvudstäder och sevärdheter ska betas av på 3 veckor! Följ med oss på vårt äventyr!

Barcelona med medelhavskryssning

Barcelona med medelhavskryssning

18 maj 2019 - 30 maj 2019

Mallorca - Alcudia

Mallorca - Alcudia

3 juni 2019 - 11 juni 2019

¡Hola Mallorca Vad vet vi om ön Mallorca igentligen, Jo Mallorca har en mycket strategisk placering i Medelhavet och detta har varit känt sen länge tillbaks i tiden. Därför har Mallorca utsatts för många erövringar, plundringar och sjöröverier genom århundradenas lopp. Men det var då de. Men idag tycker jag ön lever upp till sina förväntingar där nytt och gammalt innefinner sig med grönska och små butiker och resturanger och live konsert av den kanske mindre skalan men med dukiga artister som underhåller till sena kvällen. Det är lätt att hitta sina favorit platser om det handlar om stranden eller där någon sällan går förbi. Men hur blir nu resan denna gång ? Jag har inte planerat så mycket, utan jag tar dagen som den kommer Det kommer inte bli så mycket besök på historiska platser den här gången. Efter som det följer med två barn denna gång som behöver få sin tid av skoj och lek. Men jag ska försöka ta mig tid att ta bilder och lägga upp här på sidan Med lite intryck från dagen som var. (Uppdaterar sent på kvällarna) Jag hoppas ni hänger med på resan från dag ett till sista dagen Lägg till er som följare på sidan :) Vi hörs snart igen. //Johan

USA, Newark NJIT 2019

USA, Newark NJIT 2019

26 augusti 2019 - 20 december 2019

Jag pluggar på New Jersey Institute of Technology under hösten 2019.

USA, Kalifornien 2019

USA, Kalifornien 2019

17 maj 2019 - 7 juni 2019

Vår resa till USA börjar på Landvetter via Helsingfors till San Francisco den 17 maj-19.

Segling på väg

Segling på väg