Blandade observationer
onsdag 6 mars 2019 - Tunis, Tunisien

Ytterligare en ny vecka. Tänk va många det finns. Vardag fylls med skola, tvätt, handla, etc. Kunde ta en liten stunds vila, sen köpte jag Makloub (lokal snabbmat)  och åka till skolan. Satt och planerade innan det blev dags för möte/samling, med fokus på transition. Kände igen det mesta

Hinna ikapp
söndag 17 februari 2019 - Tunis, Tunisien

Ny vecka, suck. Hade tagit med en matlåda åt en av de andra lärarna som var stressad förra veckan för att vederbörande skulle slippa tänka på det, men den stog kvar i kylskåpet. Antagligen för stressad för att komma ihåg att den fanns där. Lite trist, men samtidigt så fanns det nu mat

Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Ge mig tålamod, men fort!
torsdag 31 januari 2019 - Tunis, Tunisien

Ibland kan det vara svårt att inte tappa tålamodet helt och ge upp. Här är några exempel:* Under genomgången av det stora terminsprovet på biologi är det en elev som börjar skratta efter att jag gått igenom de rätta svaren på namnen av olika delar i en cell. Diskussionen som följde var

Nytt år
söndag 20 januari 2019 - Tunis, Tunisien

Nytt år!Har varit full upp sen årsskiftet. Har ofta suttit ner och försökt fundera över vad jag varit med om, och samla tankarna, men inte kommit till skott att dela med mig. Här följer några axplock från de första tre veckorna på året.Det nya året började riktigt bra, med en

Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
It's beginning to look a lot like christmas
måndag 31 december 2018 - Tunis, Tunisien

Jul.+20 grader Celsius och sol. Inte riktigt julkänslan inne. Det blir ljust någon gång mellan sju och åtta på morgonen. Gick för att handla mat, och lite ingredienser till julgodis. Stod länge och funderade över mandlar. Det ska finnas billigt här sägs det, men jag kunde bara hitta en

Vila och omväxling
söndag 23 december 2018 - Tunis, Tunisien

Följande vecka blev en tid av nervarvning. Fortfarande mycket på gång, men mer tid emellan att vila. Julavslutningar avlöste varandra inom olika konstallationer.Hos en familj stannade jag efteråt och tog mig an en utmaning. De hade fått en ljusslinga i julklapp av vänner, och den skulle nu

Fest av olika slag
söndag 16 december 2018 - Tunis, Tunisien

Måndag som sagt, och startar med ytterligare möte kring kursplaner. Denna gången med personal från skolan som ska använda materialet. De var mer konkreta i vad de var ute efter, och sa att de kunde ordna fram information jag efterfrågade. Får se om de levererar.Festligt alternativ för

Kommunikation
söndag 9 december 2018 - Tunis, Tunisien

Måndag morgon börjar bra. Ger ett matteproblem i boken till klassen, och får höra att eleven kört fast. Tittar lite närmare på det och inser att det kanske inte var riktigt så enkelt som jag först hade antagit. Kör fast totalt, och tvingas medge att jag måste kolla upp problemet till

Highs and Lows
söndag 2 december 2018 - Tunis, Tunisien

Den veckan avslutades med en samling för 'vem egentligen?'. Jag försökte förstå vad det var för gemensam nämnare på gruppen. Fick flera olika beskrivningar, men den som tillslut verkade stämma bäst var 'utlänningar över 20år som ännu inte bildat familj". I försök att lära känna

Livserfarenheter
söndag 18 november 2018 - Tunis, Tunisien

Efter en omväxlande helg var det, som så ofta annars, en obarmhärtig måndagmorgon som väntade.Hade haft ganska stora problem i skolan med att labrapporterna som eleverna lämnade in inte höll måttet. Vad värre var så missade de rätt många av de riktlinjer jag satt upp för dem. Trots att

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

Golf i Tunisien

Golf i Tunisien

17 mars 2018 - 24 mars 2018

Kildies världsresa!

Kildies världsresa!

22 januari 2013 - 16 februari 2013

Det här är Kellie och Tindras världsresa. Vi kommer resa till Bl.a Tunisien, Uzbekistan och Honduras. OBS! Vi reser ej på riktigt utan detta är ett skolprojekt, men vi försöker göra det så verkligt så möjligt.

7 mars 2012 - 18 mars 2012

Ja nu är det dax igen att ta en tripp, jag tycker att nu har vi varit hemma tillräckligt länge. Det blir Tunisien och där har vi varit för många år sedan. Eftersom Maria nu skall göra sin debutresa så är det roligt att vara med. Vi är en hel del från Sölvesborg som skall med så det blir roligt och skönt att komma bort från kylan. Vi hörs Lena

Strandjogging

Strandjogging

21 oktober 2011 - 28 oktober 2011

Efter 40 år ska jag nu återuppleva Tunisien. Det har varit en önskan under lång tid och nu ska den uppfyllas. Vi hoppas att stranden vid vårt hotell är bra för jogging. Just nu joggar vi mest i skogen men det är ju härligare att få jogga barfota i sand. Hur vädret är i Tunisien i slutet av oktober vet vi inte men hotellet har inomhuspool så regnar det får vi simma där. Det blir spännande att komma dit. Matts som aldrig har varit där ser också fram emot resan.

9 juli 2009 - 25 juli 2009

Sol, bad, nöje

Tunisien, Afrika

Tunisien, Afrika

1 oktober 2010 - 9 oktober 2010

Jenny och jag på semester i Hammamet i Tunisien.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH