Turkiet

Dag 7
fredag 1 juni 2018 - Belek Belediyesi, Turkiet

Idag ska vi besöka de som sponsrar vår resa.Läderfabrikanter och guldsmedar. På väg till Antalya stoppar vi först vid en stor läderaffär/fabrik. Efter en kort info släcks ljuset och en Catwalk startar med läderklädda damer och en herre. Flott värre. Sen får vi botanisera och prova

Dag 6
torsdag 31 maj 2018 - Belek Belediyesi, Turkiet

Idag ska vi köra "hemåt". Avanos via Konya till Side. Halv nio startar vi och efter en timma är vi framme vid en av de drygt 30 underjordiska städerna i Kappadokien. De är utgrävda ur bergen med gångar mellan de olika nivåerna. Det finns matplatser, sovrum, förråd mm. Och givetvis kapell.

Dag 5
onsdag 30 maj 2018 - Avanos, Nevşehir, Turkiet

Vårt sällskap består av 17 personer. Danskar, en norska (men bor i Danmark sen många år), och svenskar. Och så vår turkiska guide plus en chaufför.Efter frukosten i morse, gick vi alla bara över gatan till en keramikfabrik. Givetvis var det försäljning också. Här fick vi också en fin

Dag 4
tisdag 29 maj 2018 - Göreme Belediyesi, Göreme, Turkiet

0355 spelar mobilen soft uppvakningsmusik. 0400 ringer telefonen för väckning. Vi ska upp för att flyga luftballong!10 stycken från vårt sällskap ska med. Vi hämtas i minibuss och körs ut till Göreme. Solen går snart upp och det är då vi ska vara i luften.Minst 150 luftballonger

Dag 2
söndag 27 maj 2018 - Belek, Turkiet

Sovmorron!Ändrade planar från vår guide. Det är fridag idag. Skulle varit på fredag egentligen. Vi äter frukostbuffe klockan halv nio. Du milde va' mat! Tur man gillar ost. Minst 12 sorters att smaka. De flesta goda men två bottennapp.Det fanns ju en del annat till Anne,  som inte gillar

Dag 1
söndag 27 maj 2018 - Belek, Turkiet

Dag 1 blev till dag 2 innan vi var framme vid hotellet. Klockan halv tre på natten checkade vi in på Sarp Hotell, en bit utanför Antalya. Vi flög med det Turkiska flygbolaget Corendon. En splitter ny 737- MAX8. Hade inte gått många mil. Körde dessutom in nästan en halvtimme mellan GBG och

passing through
måndag 2 april 2018 - Istanbul, Turkiet

Islam feels ever present in Istanbul, not only because you can see the silhouette of at least one of the larger mosques wherever you are, but because there are smaller mosques in virtually every corner. From my hotel room I could hear at least two close by trying to outdo one another calling at

going under
söndag 1 april 2018 - Istanbul, Turkiet

The Seraglio peninsula juts out into the strait with three of Istanbul's major sights at its tip, the Topkapi Palace, the Hagia Sofia and the Blue Mosque. I quickly realised that without a VIP ticket in hand, I would have to stand in line for at least two hours to enter the Hagia Sofia, so I

turning round
lördag 31 mars 2018 - Istanbul, Turkiet

Mustafa Kemal Atatürk, ”father of the Turks”, is so called because of his unprecedented efforts to create a modern nationalist state. As its first president, he created the Turkish republic, distancing the nation from its Ottoman past towards Westernisation, secularisation and equality.

crossing over
fredag 30 mars 2018 - Istanbul, Turkiet

Istanbul is unique in the sense that it is the only capital straddling two continents, Europe and Asia. It's hard to underestimate the impact this city has had on history. Starting out as Constantinople, the city of the emperor Constantine who introduced Christianity as the state religion of the

TURKIET, Kappadokien 2018

30 april 2018 - 14 maj 2018

Vandringar i Alanya våren 2018

Vandringar i Alanya våren 2018

20 mars 2018 - 24 april 2018

Jag tar på shortsen när jag kommer fram och behåller dem på tills hemresan! Vandrar med https://www.facebook.com/pg/famtour/posts/?ref=page_internal

Istanbul - Where East(er) meets West

Istanbul - Where East(er) meets West

29 mars 2018 - 3 april 2018

Easter in the apex of the Classic World.

Hösten 2017 i Alanya

Hösten 2017 i Alanya

18 oktober 2017 - 1 december 2017

Hej på Er! Nu när höstmörkret och kylan börjar komma, känner jag tydligt hur skönt det skall bli att få dra till varmare klimat. Medelhavsområdet känns bra under okt-november månad. "Min resdagbok" skriver jag numer mest för mig själv, men Ni får gärna ta del av den oxå. I Alanya träffar jag gamla och nya vänner, spelar boul, vandrar, badar, leker med barnbarn och sista halvan av resan delar jag med min nya resekamrat Inger. Så välkomna att ta del av min vardag i Alanya!

Tanzania tour

Tanzania tour

30 augusti 2017 - 22 september 2017

Bröllop, safari, sol m.m.

Side, Turkiet

Side, Turkiet

22 april 2017 - 29 april 2017

Tid för reflektion, hamam, värme och strandpromenader! En sanning med modifikation!

Klätterresa till Turkiet

Klätterresa till Turkiet

14 april 2017 - 21 april 2017

Matthias, Marie-Louise, Sanna och Dan åker till Antalya för att klättra en vecka. Vi bor på Jo-Si-To http://josito.de/

Alanya "våren" 2017

Alanya "våren" 2017

29 mars 2017 - 3 maj 2017

Istället för lite osäkert väder här hemma...möter jag sommaren i varma Alanya. Det blir mycket vandringar, sol och bad. Jag möter tidigare vänner på platsen och kanske finner jag även några nya? Jag känner mig som "hemma" på mitt boende My Home och jag hittar lätt "vardagen". Välkomna att följa med! Jonny Persson alias "Malte"

Turkey

Turkey

23 oktober 2016 - 5 november 2016

This was just an ordinary charter trip to explore the all inclusive concept. This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1perspectives.blogspot.se/

Hasse Abrahamsson
hasses