Turkiet

Den långa vägen hem
fredag 15 februari 2019 - Istanbul, Turkiet

Som det A barn vi har vaknade Lawa 2 minuter innan klockan ringde 04.30. Hade ätit och levererat i blöjan inom kommande halvtimme och var redo för avfärd. Incheckningen gick över förväntan. Vi hade förväntat oss motstånd mot vårt moderskepp till barnvagn, precis som i San Fransisco. Där

Vacker stad och bragdseger
fredag 14 december 2018 - Istanbul, Turkiet

På Landvetters flygplats mötte jag upp med John B och tillsammans for vi till Istanbul, där Peter L strax efter oss landade med sitt flyg från Kastrup. När vi åkte med taxin insåg jag att Istanbul är en jättestad. 15 miljoner invånare och staden bara breder ut sig till synes oändligt.

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Med MFF i Istanbul
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Vandringar
tisdag 27 november 2018 - Alanya, Turkiet

Vandringar i fantastisk natur  Colybrassos och Guzelbag området.

Lunch
tisdag 13 november 2018 - Istanbul, Turkiet

Med utsikt mot blå moskén hittar vi matställe med soppa

Bengt Brusewitz
bengtoethel i Ethel Åslund
Senast aktiv - från Armada By-The-Sea, Wildwood Crest, New Jersey, USA
Bananrundan på Fars dag
söndag 11 november 2018 - Alanya, Turkiet

Hej. Idag gjorde Bengt, Björn och jag vår gamla klassiska Bananrundan i strålande väder. Rundan tog ca 2,,5 tim i lugnt tempo. Vattenpost finns längst upp i dalen.

Resan och vår första vandring.
onsdag 31 oktober 2018 - Alanya, Turkiet

Resan gick som vanligt, men det tar ju 12-13 timmar från dörr till dörr.Vi träffade våra Boulkompisar på måndagen och på tisdagen blev det en lätt vandring till Dim Cave.

Nästan som skolresa....
måndag 1 oktober 2018 - Istanbul, Turkiet

Båt, buss och linbana med guide blev det idag. Båttur på Gyllene hornet och Bosporen med ett stopp vid Rumeliborgen som vi tyvärr bara fick 5 minuter på oss att kika på. Hmmm.....Där sjönk betyget på den turen. Tillbaka till Galatabron för angörning och busstur upp till en av Istanbuls

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Mer kultur och många steg blir det.....
söndag 30 september 2018 - Istanbul, Turkiet

Snabb frulle och upp till Topkapipalatset. Fräckt palats där tom C XVI G skulle bli avundsjuk på vissa inrättningar. Tyvärr va skattkammaren stängd för renovering....Lunch på turkiskt vis på kudde och lågt bord. Bra och enkelt när man är byggd som ett fyrtorn. Grymt god mat och det gick

De många intryckens dag
lördag 29 september 2018 - Istanbul, Turkiet

Uppe 08:00. Frukost på hotellet. Hyfsad men inte mer. Drog till Blå Moskén. En av oss blev inte imponerad denna andra gången heller. Hyfsad "kåk" ändå men där alla kvinnor går runt som påskkärringar och så luktar det duktigt med tåbira då alla går barfota på heltäckningsmatta från

Transportdag
fredag 28 september 2018 - Istanbul, Turkiet

Uppstigning 05:20. Taxi till Alicante flygplats 06:00. Frukost 07:00 på flygplatsen. Eurowings till Wien 08:50. Landar i Wien 11:35. Lång väntar på de incheckade ryggsäckarna och det hann till och med bli lite nervöst när bagagebandet stannade som om att allt hade kommit men inte våra

Ethel Åslund

Ethel Åslund

13 november 2018 - 13 november 2018

Lite turistande i Istanbul

Longstaying för 9:de gången i Alanya

Longstaying för 9:de gången i Alanya

26 oktober 2018 - 1 december 2018

Klimatet i Alanya är ett av det största dragplåstret. Men även vandringar i fantastisk natur med lokala guide och så naturligtvis Boulspelet tillsammans med ca 50 nordbor. Sammanlagt har jag bott ett helt år på samma hotell, My Home appart. Boendet är synnerligen bekvämt, tryggt och prisvärt.

Med MFF i Istanbul

Med MFF i Istanbul

11 december 2018 - 14 december 2018

Malmö FF möter Besiktas i Istanbul.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

2 juli 2018 - 9 juli 2018

Tar en lite sommar tripp till Turkiet.

TURKIET, Kappadokien 2018

30 april 2018 - 14 maj 2018

Vandringar i Alanya våren 2018

Vandringar i Alanya våren 2018

20 mars 2018 - 24 april 2018

Jag tar på shortsen när jag kommer fram och behåller dem på tills hemresan! Vandrar med https://www.facebook.com/pg/famtour/posts/?ref=page_internal

Jenny Lundén
Jempan80