Studieresa från Istanbul till Antalya
onsdag 1 januari 2020 - Istanbul, Turkiet

En fullpackad vecka med upplevelser från morgon till kväll. En al inclusive bussresa men kultur, evenemang, mat o dryck, historia och spa hotell. Semester är kanske synd att säga med uppstigning kl 6 varje morgon och fullspäckat program hela dagarna. Men mycket prisvärt och kunnig guide.

Anna Lickander
lickander i Studieresa i Turkiet
Senast aktiv - från Mauritius
Sköna höstbad på Kleopatrastranden.
onsdag 20 november 2019 - Alanya, Turkiet

En fantastiskt fin väderhöst I Alanya. Med många bad i behagliga temperaturer. Väldig lite regn. Prisnivå är någt högre än tidigare, men ändå behaglig!Vi är väldigt nöjda och avser att återvända till våren.Väl mött då!

Sista vandringen med Famtours
måndag 18 november 2019 - Alanya, Turkiet

I Taurusbergen i närheten av Guzelbag vandrade vi ca 14 km i strålande väder. Det är underbart denna fina hösten. Vädret är bland det bästa på 13 år!

Vandring Universitetet-Mamutlar, ca 13 km.
torsdag 14 november 2019 - Alanya, Turkiet

Idag var vi 17 glada motionärer som vandrade i vackert väder. Vi såg kusten Oba, Kestel, Tosmur och Mamutlar.

Fina vädret i 28 dagar, nu bara 10 dagar kvar.
tisdag 12 november 2019 - Alanya, Turkiet

Denna hösten har vi haft det bästa vädret på många år här i Alanya.Idag gick vi upp till Borgen.Spelat Boul och badat i ca 25gradigt vatten.

Vandring i Kovada Lake ca 200 km nordväst om Alanya
tisdag 5 november 2019 - Alanya, Turkiet

Hej!Ja, nu har vi varit borta i ca 20 nätter. Tiden går fort och vädret har varit det bästa under alla mina år i Alanaya. Ca 25-29 gr i luften och ca 25gr i vattnet.Förra veckan var ett av mina barn och barnbarn här i 8 nätter. De bodde på grannhotellet Damlatas. Det är lite enklare är

Bananrundan
söndag 20 oktober 2019 - Alanya, Turkiet

Ca 18000 steg.

Dag tre
lördag 19 oktober 2019 - Kemer, Turkiet

Turkiet bjuder på ca 28-29 grader sol, lite moln o några stänk regn idag. Men vi badar, leker och går på upptäcktsfärder iallafall 😀 ikväll avslutade vi med disco för de små!på återhörsel

Louise & Reine Fyhr
LojsoReki i Turkiet
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Vandring på Lycian Way i Turkiet
fredag 3 maj 2019 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Hej. Detta blir min 7:de vandring i Turkiet våren 2019. Vi åker med Famtours på en 2 dagars resa i östra Lycian. Det blir ca 30km vandring.Vandringen blev längre är förväntat. Vi gjorde 3 etapper och gick i mål i Terikov, Kemer. Vädret växlade och kusten var dramatisk.

Phrygian Way är ca 500 km lång.
lördag 27 april 2019 - Afyonkarahisar Merkez, Afyonkarahisar, Turkiet

Men vi vandrade bara i 3 dagar. Vi besökte de mest historiska platserna. Vi vandrade totalt ca 30 km.Leden var utmärkt med skyltar och markeringar.Vi hade Turkisk guide från Famtours i Alanya med oss.En mäktig upplevelse.

Studieresa i Turkiet

Studieresa i Turkiet

27 januari 2015 - 3 februari 2015

Bussresa i Turkiet

17 oktober 2019 - 25 oktober 2019

Resa till Kemer med kidsen

Alanya hösten 2019. 38 dagar med Inger i Medelhavsklimat!

Alanya hösten 2019. 38 dagar med Inger i Medelhavsklimat!

16 oktober 2019 - 22 november 2019

Vårt härliga vandringsliv fortsätter. Jag tror det är 6:e gången Inger och jag reser till på longstaying i Alanya. Vi får besök av bl a barn och barnbarn, Roligt!

2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger

2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger

26 mars 2019 - 10 maj 2019

Longstaying i Alanya. För 10:de gången. Vi bor på bekväma My Home, ca 300 steg från Kleopatrastranden. Vi kommer att vandra, spela boul och hitta vardagen i ett behagligt klimat. Välkomna att följa med!

Ethel Åslund

Ethel Åslund

13 november 2018 - 13 november 2018

Lite turistande i Istanbul

Longstaying för 9:de gången i Alanya

Longstaying för 9:de gången i Alanya

26 oktober 2018 - 1 december 2018

Klimatet i Alanya är ett av det största dragplåstret. Men även vandringar i fantastisk natur med lokala guide och så naturligtvis Boulspelet tillsammans med ca 50 nordbor. Sammanlagt har jag bott ett helt år på samma hotell, My Home appart. Boendet är synnerligen bekvämt, tryggt och prisvärt.

Med MFF i Istanbul

Med MFF i Istanbul

11 december 2018 - 14 december 2018

Malmö FF möter Besiktas i Istanbul.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Turkiet 2018

Turkiet 2018

2 juli 2018 - 9 juli 2018

Tar en lite sommar tripp till Turkiet.

Ewa Och Magnus Sten
esmj