Vandringar, Väder, Vatten, Vänner, Valuta
måndag 27 november 2017 - Alanya, Turkiet

Hej Resdagboken!Hur glad blir jag på en SKALA när mitt inlägg försvinner när jag skrivit det bästa inlägget jag gjort. Inlägget försvinner när jag försökte ladda upp bilder.Förfärligt!En sur MalteNu vid andra försöket gick det bättre...men min text blev inte så bra.

Malte i Hösten 2017 i Alanya
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Hemtam resa till Alanya och uppackning.
fredag 27 oktober 2017 - Alanya, Turkiet

Min resa till Alanya, känns naturlig och väldigt hemtamt.Avresetiden från Kastrup kl 14.00 är utmärkt och ankomsten till Boendet kl 23.30 lokal tid.Jag flyttar in i en lägenhet som jag väl känner. Standarden graderas upp sakta men säkert. I år var det nya soffor, ny spisplatta och som

Malte i Hösten 2017 i Alanya
Mellanlandning
onsdag 30 augusti 2017 - Istanbul, Turkiet

Här byter vi flyg. Lite kvavt på vägen hit, annars bra. Tittade på "La la land". Bra film!

lördag 23 juli 2016 - Side, Turkiet

This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1perspectives.blogspot.se/

Ragnar Asker
Lifeforce1 i Turkey
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Side och Green Canyon
lördag 29 april 2017 - Side, Turkiet

En vecka går fort, som alltid! Med tanke på kylan och snön därhemma förärades vi ju en oförskämt bra vecka här! Förutom första dagen med blåst så har Side haft klarblå himmel varje dag och en temperatur på 25-27 grader. Medelhavet har alltså varit härligt uppfriskande med sina 18

lenazvenson i Side, Turkiet
Side och Pamukkale
onsdag 26 april 2017 - Akköy, Turkiet

Jimene vad det ÄR smidigt det här med charter!!! Landade på Antalya Airport i den sena lördagskvällen, blev avprickade, hänvisade till buss 6 och därefter transporterade en knapp timme till vårt hotell i Side, även tankeverksamheten kan visst ta semester! Märkligt att jag lyckats missa

lenazvenson i Side, Turkiet
Vandringar i världsklass...
måndag 24 april 2017 - Alanya, Turkiet

..jag började mina vandringar i de svenska fjällen år 1965. Sedan dess har jag gillat att vandra.Sri Lanka, Spanien, Thailand, Mexico, flera Grekiska Öar, Mallorca, Gran Canaria är några länder/platser som jag varit i/på.Här i Turkiet är det ett behagligt klimat, vänliga människor och

Malte i Alanya "våren" 2017
Day 5
tisdag 18 april 2017 - Geyikbayırı, Turkiet

Vi hade ställt alarmet så att vi var uppe i restarurangen när den öppnade 08:15. Vi käkade en hyfsad snabb frulle för att komma i väg i tid.Idag var första gången vi gick lite längre för att komma till lederna. Vi traskade först upp för grusvägen till stora vägen, vi följde sedan

Day 4
måndag 17 april 2017 - Geyikbayırı, Turkiet

Vilodag. Efter 2 dagars klättrande så känns det mest i huden på fingrarna, eller i huden som inte längre finns på fingrarna.Vi gick upp ganska sent och käkade inte frukost förrens klockan blivit 10.Här är inte allt för mycket att göra när man inte klättrar.Vi bestämde oss i varje

day 3
söndag 16 april 2017 - Geyikbayırı, Turkiet

Vi vaknade en smula tidigar och även idag var det strålande solsken när vi vaknade. Frukosen intogs i solen, idag provade jag dock scrambled eggs som även den var mycket bra.Vi packade ihop vår utrustning och gick tillbaka till klippan där vi avslutade dagen igår. Där var nämligen en 5c

Hösten 2017 i Alanya

Hösten 2017 i Alanya

18 oktober 2017 - 1 december 2017

Hej på Er! Nu när höstmörkret och kylan börjar komma, känner jag tydligt hur skönt det skall bli att få dra till varmare klimat. Medelhavsområdet känns bra under okt-november månad. "Min resdagbok" skriver jag numer mest för mig själv, men Ni får gärna ta del av den oxå. I Alanya träffar jag gamla och nya vänner, spelar boul, vandrar, badar, leker med barnbarn och sista halvan av resan delar jag med min nya resekamrat Inger. Så välkomna att ta del av min vardag i Alanya!

Tanzania tour

Tanzania tour

30 augusti 2017 - 22 september 2017

Bröllop, safari, sol m.m.

Side, Turkiet

Side, Turkiet

22 april 2017 - 29 april 2017

Tid för reflektion, hamam, värme och strandpromenader! En sanning med modifikation!

Klätterresa till Turkiet

Klätterresa till Turkiet

14 april 2017 - 21 april 2017

Matthias, Marie-Louise, Sanna och Dan åker till Antalya för att klättra en vecka. Vi bor på Jo-Si-To http://josito.de/

Alanya "våren" 2017

Alanya "våren" 2017

29 mars 2017 - 3 maj 2017

Istället för lite osäkert väder här hemma...möter jag sommaren i varma Alanya. Det blir mycket vandringar, sol och bad. Jag möter tidigare vänner på platsen och kanske finner jag även några nya? Jag känner mig som "hemma" på mitt boende My Home och jag hittar lätt "vardagen". Välkomna att följa med! Jonny Persson alias "Malte"

23 oktober 2016 - 5 november 2016

This was just an ordinary charter trip to explore the all inclusive concept. This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1perspectives.blogspot.se/

25 februari 2013 - 5 mars 2013

RES upp i Kapadokien. E fantastisk resa med bra boende. Allt var enastående, bra guide. Tyvärr en busschauffören som kunde slutat med att vi rullat ut för ett stup. En mycket nära döden upplevelse. Byte av buss, mötes av läkare på hotellet. Många chockades. Men det slutat lyckligt, tack o lov

Vietnam 2016

Vietnam 2016

14 december 2016 - 12 januari 2017

Turkiet igen

Turkiet igen

31 augusti 2016 - 14 september 2016

Igen... för 10ggr på typ 5år!! Jeepsafari, båtturer, besök på Kale. Mest varit i Alanya, men även Hatay på brollöp...

Zanzibar över nyår

Zanzibar över nyår