Alanya

Vandringar
tisdag 27 november 2018 - Alanya, Turkiet

Vandringar i fantastisk natur  Colybrassos och Guzelbag området.

Bananrundan på Fars dag
söndag 11 november 2018 - Alanya, Turkiet

Hej. Idag gjorde Bengt, Björn och jag vår gamla klassiska Bananrundan i strålande väder. Rundan tog ca 2,,5 tim i lugnt tempo. Vattenpost finns längst upp i dalen.

Resan och vår första vandring.
onsdag 31 oktober 2018 - Alanya, Turkiet

Resan gick som vanligt, men det tar ju 12-13 timmar från dörr till dörr.Vi träffade våra Boulkompisar på måndagen och på tisdagen blev det en lätt vandring till Dim Cave.

Lite mer är havvägs.
måndag 9 april 2018 - Alanya, Turkiet

Ja, nu har jag varit här i 21 nätter och 21 fina sommardagar. Fått leka med barnbarn flera dagar, badat i Medelhavet, gjort 4 mycket intressanta vandringar med Famtours och Inger har varit här ca 14 dagar. Vi har ytterligare ca 14 dagar till.Inger och jag gjorde en vandring i Termessos, det

Malte i Vandringar i Alanya våren 2018
Vandringar, Väder, Vatten, Vänner, Valuta
måndag 27 november 2017 - Alanya, Turkiet

Hej Resdagboken!Hur glad blir jag på en SKALA när mitt inlägg försvinner när jag skrivit det bästa inlägget jag gjort. Inlägget försvinner när jag försökte ladda upp bilder.Förfärligt!En sur MalteNu vid andra försöket gick det bättre...men min text blev inte så bra.

Malte i Hösten 2017 i Alanya
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Hemtam resa till Alanya och uppackning.
fredag 27 oktober 2017 - Alanya, Turkiet

Min resa till Alanya, känns naturlig och väldigt hemtamt.Avresetiden från Kastrup kl 14.00 är utmärkt och ankomsten till Boendet kl 23.30 lokal tid.Jag flyttar in i en lägenhet som jag väl känner. Standarden graderas upp sakta men säkert. I år var det nya soffor, ny spisplatta och som

Malte i Hösten 2017 i Alanya
Vandringar i världsklass...
måndag 24 april 2017 - Alanya, Turkiet

..jag började mina vandringar i de svenska fjällen år 1965. Sedan dess har jag gillat att vandra.Sri Lanka, Spanien, Thailand, Mexico, flera Grekiska Öar, Mallorca, Gran Canaria är några länder/platser som jag varit i/på.Här i Turkiet är det ett behagligt klimat, vänliga människor och

Malte i Alanya "våren" 2017
Kappadokien
torsdag 29 december 2016 - Alanya, Turkiet

Upplevelse i TurkietMinnesvärd resa till Turkiet. Landa i Alanya och reste upp i bergen till kappadokien. En resa som höll på sluta i en tragedi.En resa att rekommendera, upp i bergen över högt bergskam med snö och till ett fantasifullt landskap.

Monica Grandin Högberg
monicagh i Turkiet
Senast aktiv - från Azorerna, Portugal
"42 Sommardagar och 5 droppar regn" är sammanfattningen av min höst
måndag 28 november 2016 - Alanya, Turkiet

Hej.Den turkiska bonden längtar efter regn...och inom några dagar väntas det ett häftigt regn...och då åker jag hem.En fantastisk höst...svensk högsommar hela tiden...badat i havet hela tiden...och jag har haft en härlig tid. Vardagsmotionen har legat i topp. Jag gillar verkligen Alanyas

Malte i En ny höst i Alanya och Cypern
Sicken dag...lördagen den 19 november 2016
måndag 21 november 2016 - Alanya, Turkiet

Lördagen den 19 november 2017 i AlanyaGlädjefullt skriver jag till Er!Jag skall försöka beskriva hur en av mina 44 dagar kan se ut.Omkring 07.30 vakar jag oftast. Ingen klocka väcker mig utan det är ljuset från den uppstigande solen. Sträcker på mig och andas in djupa andetag på

Malte i En ny höst i Alanya och Cypern
Longstaying för 9:de gången i Alanya

Longstaying för 9:de gången i Alanya

26 oktober 2018 - 1 december 2018

Klimatet i Alanya är ett av det största dragplåstret. Men även vandringar i fantastisk natur med lokala guide och så naturligtvis Boulspelet tillsammans med ca 50 nordbor. Sammanlagt har jag bott ett helt år på samma hotell, My Home appart. Boendet är synnerligen bekvämt, tryggt och prisvärt.

Vandringar i Alanya våren 2018

Vandringar i Alanya våren 2018

20 mars 2018 - 24 april 2018

Jag tar på shortsen när jag kommer fram och behåller dem på tills hemresan! Vandrar med https://www.facebook.com/pg/famtour/posts/?ref=page_internal

Hösten 2017 i Alanya

Hösten 2017 i Alanya

18 oktober 2017 - 1 december 2017

Hej på Er! Nu när höstmörkret och kylan börjar komma, känner jag tydligt hur skönt det skall bli att få dra till varmare klimat. Medelhavsområdet känns bra under okt-november månad. "Min resdagbok" skriver jag numer mest för mig själv, men Ni får gärna ta del av den oxå. I Alanya träffar jag gamla och nya vänner, spelar boul, vandrar, badar, leker med barnbarn och sista halvan av resan delar jag med min nya resekamrat Inger. Så välkomna att ta del av min vardag i Alanya!

Alanya "våren" 2017

Alanya "våren" 2017

29 mars 2017 - 3 maj 2017

Istället för lite osäkert väder här hemma...möter jag sommaren i varma Alanya. Det blir mycket vandringar, sol och bad. Jag möter tidigare vänner på platsen och kanske finner jag även några nya? Jag känner mig som "hemma" på mitt boende My Home och jag hittar lätt "vardagen". Välkomna att följa med! Jonny Persson alias "Malte"

Turkiet

Turkiet

25 februari 2013 - 5 mars 2013

RES upp i Kapadokien. E fantastisk resa med bra boende. Allt var enastående, bra guide. Tyvärr en busschauffören som kunde slutat med att vi rullat ut för ett stup. En mycket nära döden upplevelse. Byte av buss, mötes av läkare på hotellet. Många chockades. Men det slutat lyckligt, tack o lov

Turkiet igen

Turkiet igen

31 augusti 2016 - 14 september 2016

Igen... för 10ggr på typ 5år!! Jeepsafari, båtturer, besök på Kale. Mest varit i Alanya, men även Hatay på brollöp...

En ny höst i Alanya och Cypern

En ny höst i Alanya och Cypern

18 oktober 2016 - 30 november 2016

The Show Must Go On! Vi har ju haft en fantastisk sommarperiod här i Sverige i år. Men nu kommer mörkret och kylan. Då drar jag till Alanya och bor på My Home med solig balkong i söderläge. Jag åker dock till Protara på Cypern och leker med 50% av mina barnbarn under en veckas tid. Sen åker jag tillbaka till Alanya och stannar där tills 30 november. Välkomna och följa min resa om Ni vill! "Malte"

Våren i Alanya 2016

Våren i Alanya 2016

17 mars 2016 - 15 april 2016

En ny vår i Alanya med vandringar, sol och motion, siesta och mycket annat. Jag träffar "gamla" kompisar på plats. Välkomna och följ med!

Ännu en höst i Turkiet

Ännu en höst i Turkiet

12 oktober 2015 - 25 november 2015

I höst startar vi med några dagar i Istanbul. Sen flyger vi vidare ner till Dalaman för att under nån vecka utforska den Lykiska kusten med sina vandringsmöjligheter, innan vi till sist tar bussen till Alanya

Våren i Alanya 2015

Våren i Alanya 2015

16 mars 2015 - 20 april 2015

Välkommen att följa med oss till våren i Alanya 2015. Vi tar vardagen med oss.

Malte
Agneta L