Alanya

Sköna höstbad på Kleopatrastranden.
onsdag 20 november 2019 - Alanya, Turkiet

En fantastiskt fin väderhöst I Alanya. Med många bad i behagliga temperaturer. Väldig lite regn. Prisnivå är någt högre än tidigare, men ändå behaglig!Vi är väldigt nöjda och avser att återvända till våren.Väl mött då!

Sista vandringen med Famtours
måndag 18 november 2019 - Alanya, Turkiet

I Taurusbergen i närheten av Guzelbag vandrade vi ca 14 km i strålande väder. Det är underbart denna fina hösten. Vädret är bland det bästa på 13 år!

Vandring Universitetet-Mamutlar, ca 13 km.
torsdag 14 november 2019 - Alanya, Turkiet

Idag var vi 17 glada motionärer som vandrade i vackert väder. Vi såg kusten Oba, Kestel, Tosmur och Mamutlar.

Fina vädret i 28 dagar, nu bara 10 dagar kvar.
tisdag 12 november 2019 - Alanya, Turkiet

Denna hösten har vi haft det bästa vädret på många år här i Alanya.Idag gick vi upp till Borgen.Spelat Boul och badat i ca 25gradigt vatten.

Vandring i Kovada Lake ca 200 km nordväst om Alanya
tisdag 5 november 2019 - Alanya, Turkiet

Hej!Ja, nu har vi varit borta i ca 20 nätter. Tiden går fort och vädret har varit det bästa under alla mina år i Alanaya. Ca 25-29 gr i luften och ca 25gr i vattnet.Förra veckan var ett av mina barn och barnbarn här i 8 nätter. De bodde på grannhotellet Damlatas. Det är lite enklare är

Bananrundan
söndag 20 oktober 2019 - Alanya, Turkiet

Ca 18000 steg.

Påskvandring i Turkiet
måndag 22 april 2019 - Alanya, Turkiet

I snöiga Taurusbergen. Vi vandrande ca 18 km tillsammans med flera olika nationaliteter, men det var mest turkar.Det var ganska mycket snö på vissa ställen och vi fick ta en alternativ väg, på grund av för mycket snö.

Bananrundan.
lördag 20 april 2019 - Alanya, Turkiet

Bananrundan är en härlig vardagsrunda i naturskön trakt med fin utsikt. Ca 2,5tim och ca 15000 steg.

Vi vandrande upp till Borgen i Alanya.
torsdag 18 april 2019 - Alanya, Turkiet

Igår var vi ett 10-tal  pigga svenskar som vandrade upp till Borgen i Alanya. Älsta deltagaren var ca 87 år!Det var två rejäla syretoppar.Vi åt en lunch där uppe med en vidunderlig utsikt.Vädret var mycket bra.Men det fanns många som låg på Kleopatrastranden oxå!

De första 14 dagarna.
onsdag 10 april 2019 - Alanya, Turkiet

Hej.De första 2 veckorna har bjudit på blandat väder. Vi fick bo på skuggsidan på My Home de första 2 veckorna. Nu har Vi flyttat fram till solsidan och fin utsikt mot Borgen.Vi har dock prickat in ett par bra vandringsdagar. En toppvandring i Gazipasa och en på hemmaplan, Bananrundan.Vi har

Alanya hösten 2019. 38 dagar med Inger i Medelhavsklimat!

Alanya hösten 2019. 38 dagar med Inger i Medelhavsklimat!

16 oktober 2019 - 22 november 2019

Vårt härliga vandringsliv fortsätter. Jag tror det är 6:e gången Inger och jag reser till på longstaying i Alanya. Vi får besök av bl a barn och barnbarn, Roligt!

2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger

2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger

26 mars 2019 - 10 maj 2019

Longstaying i Alanya. För 10:de gången. Vi bor på bekväma My Home, ca 300 steg från Kleopatrastranden. Vi kommer att vandra, spela boul och hitta vardagen i ett behagligt klimat. Välkomna att följa med!

Longstaying för 9:de gången i Alanya

Longstaying för 9:de gången i Alanya

26 oktober 2018 - 1 december 2018

Klimatet i Alanya är ett av det största dragplåstret. Men även vandringar i fantastisk natur med lokala guide och så naturligtvis Boulspelet tillsammans med ca 50 nordbor. Sammanlagt har jag bott ett helt år på samma hotell, My Home appart. Boendet är synnerligen bekvämt, tryggt och prisvärt.

Vandringar i Alanya våren 2018

Vandringar i Alanya våren 2018

20 mars 2018 - 24 april 2018

Jag tar på shortsen när jag kommer fram och behåller dem på tills hemresan! Vandrar med https://www.facebook.com/pg/famtour/posts/?ref=page_internal

Hösten 2017 i Alanya

Hösten 2017 i Alanya

18 oktober 2017 - 1 december 2017

Hej på Er! Nu när höstmörkret och kylan börjar komma, känner jag tydligt hur skönt det skall bli att få dra till varmare klimat. Medelhavsområdet känns bra under okt-november månad. "Min resdagbok" skriver jag numer mest för mig själv, men Ni får gärna ta del av den oxå. I Alanya träffar jag gamla och nya vänner, spelar boul, vandrar, badar, leker med barnbarn och sista halvan av resan delar jag med min nya resekamrat Inger. Så välkomna att ta del av min vardag i Alanya!

Alanya "våren" 2017

Alanya "våren" 2017

29 mars 2017 - 3 maj 2017

Istället för lite osäkert väder här hemma...möter jag sommaren i varma Alanya. Det blir mycket vandringar, sol och bad. Jag möter tidigare vänner på platsen och kanske finner jag även några nya? Jag känner mig som "hemma" på mitt boende My Home och jag hittar lätt "vardagen". Välkomna att följa med! Jonny Persson alias "Malte"

Turkiet

Turkiet

25 februari 2013 - 5 mars 2013

RES upp i Kapadokien. E fantastisk resa med bra boende. Allt var enastående, bra guide. Tyvärr en busschauffören som kunde slutat med att vi rullat ut för ett stup. En mycket nära döden upplevelse. Byte av buss, mötes av läkare på hotellet. Många chockades. Men det slutat lyckligt, tack o lov

Turkiet igen

Turkiet igen

31 augusti 2016 - 14 september 2016

Igen... för 10ggr på typ 5år!! Jeepsafari, båtturer, besök på Kale. Mest varit i Alanya, men även Hatay på brollöp...

En ny höst i Alanya och Cypern

En ny höst i Alanya och Cypern

18 oktober 2016 - 30 november 2016

The Show Must Go On! Vi har ju haft en fantastisk sommarperiod här i Sverige i år. Men nu kommer mörkret och kylan. Då drar jag till Alanya och bor på My Home med solig balkong i söderläge. Jag åker dock till Protara på Cypern och leker med 50% av mina barnbarn under en veckas tid. Sen åker jag tillbaka till Alanya och stannar där tills 30 november. Välkomna och följa min resa om Ni vill! "Malte"

Våren i Alanya 2016

Våren i Alanya 2016

17 mars 2016 - 15 april 2016

En ny vår i Alanya med vandringar, sol och motion, siesta och mycket annat. Jag träffar "gamla" kompisar på plats. Välkomna och följ med!

Jonny Persson
Malte