Ankara

Mera trafikkultur
måndag 9 november 2015 - Ankara, Turkiet

Idag har vi förflyttat oss till Ankara. Här har vi fått höra om en herre vid namn Mustafa Kemal Ataturk. Ja, så mycket så att öronen nästan blöder. Hans dödsdag firas med stora festligheter i morgon och vid tiden för hans död står precis allting stilla Vi har också besökt ett fint

Maja Och Ove Henriksson
majaove i Turkiet once again
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Kappadokien here we come...
lördag 21 februari 2015 - Ankara, Turkiet

Bye bye Ankara! Efter en så där frukost kastade vi in väskorna för vidare färd mot Kappadokien. När vi kom ut på gatan så fick vi en chock...SOL! Jösses Matilda ingen snöstorm eller orkan :-) Resan denna dag var så vacker, inte minst tack vare snön som gjorde allt rent, ljust och

Lotta Carina
LottaochCarina i Rundresa i Turkiet igen :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Ankara
söndag 5 augusti 2012 - Ankara, Turkiet

Det gick ett tag dırekt fran Dıyarbakır tıll Ankara, rıktıgt smıdıgt. Monstrade pa ıgar och kom ınte av forran ett dygn senare ıdag. Klıppte mıg ınnan avfard. De var mycket noggranna och anvande rakblad for att fınputsa. Var satans nojıg men frısoren kunde sın grej. En annan

Herr Z
Zlove i Osterled 2012
Senast aktiv - från Monterrey, Nuevo León, Mexiko
tisdag 1 januari 1985 - Ankara, Turkiet

Hej nu ska jag åka igen och nu till Turkiet, Ankara som är deras huvudstad... Jag landade lite sent så jag kunde inte se mycket så jag gick bara ner till hotellet och checkade in typ klockan 8 på kvällen och gick la mig. Jag vaknade klockan 12 och gick ifrån hotellet klockan 13 för att bada

<|><|><|> <|><|><|>
skulllz163 i Rom
Senast aktiv - från Moskva, Ryssland
Det krävs en Edip...
lördag 12 mars 2011 - Ankara, Turkiet

Egentligen vill jag skriva från min huvudsida... Men av någon anledning, så har storebrorsan här i Turklandet bestäms sig för att stänga ner den! Jag fattar inte, varför? Ska berätta för google vad turkarna sysslar med... Tycker är dumt och allvarligt! Men nåja, får väl skriva

Edip Sarac
Edips i Turklandet
Nya uppdatering! :-)
fredag 19 mars 2010 - Ankara, Turkiet

Hej Allihopa! Hoppas allt är bra med er, här borta är allt bra. Vet inte hur mycket av dem turkiska nyheterna som kommer till Sverige. Men det har varit lite oroligt i Turkiet dem senaste veckorna. Den 4 mars presenterade USA att det som Turkiet gjorde mot armenierna var folkmord, och såklart

I Turkiet till slut
fredag 5 mars 2010 - Ankara, Turkiet

kommer

Våren har kommit till Ankara....
tisdag 2 mars 2010 - Ankara, Turkiet

Tjohoo... Hur har ni det där borta i Sverige? Jag har hört ryktes vägar att det har börjat töa hos er, här i Ankara har det varit helt underbart väder det senaste dagarna. Runt 20 grader i skuggan... så snart kanske jag börjar få lite färg.. :-D Äntligen har det även ordnar sig med

Skidresa och fördomar försvinner
lördag 20 februari 2010 - Ankara, Turkiet

Tjoho!! Tiden springer iväg här, har redan gått två veckor sen jag anlända och jag trivs jättebra. I torsdags morgon bar det av till dem turkiska bergen för skidåkning, ja tro det eller ej så kan man åka skidor i turkiet. Mitt universitet har ett eget hotel i Uludag (ett av det bästa

Introduktionsdagen!!
måndag 8 februari 2010 - Ankara, Turkiet

Tjoho, jag har överlevt tre dagar i turkıet och jag måste säga att jag börjar tycker om det mer och mer. När jag anlände ı lördagskväll frågade jag mıg själva vad jag hade gett mig in på. Men nu börjar saker falla på plats. Dagen idag började med introduktion om skolan och

Turkiet once again

Turkiet once again

7 november 2015 - 15 november 2015

Rundresa i Turkiet igen :-)

Rundresa i Turkiet igen :-)

18 februari 2015 - 25 februari 2015

Istanbul, Ankara, Kappadokien och Antalya.

Osterled 2012

Osterled 2012

7 juli 2012 - 16 augusti 2012

Rom

Rom

8 juni 2010 - 8 juni 2011

Rom... ---------- ------------ ----- ----- --- --- -- -- ---- ----- --- --- -- -- -- -- -- -- ---------- -- -- -- --- -- ----------- -- -- -- -- --- --- -- -- -- -- --- --- -- -- -- -- --- --- ------------ -- --

Turklandet

Turklandet

22 januari 2011 - 30 maj 2011

Studerar en utbytestermin i Turklandet, Ankara.

6 februari 2010 - 12 juni 2010

Mıtt andra äventyr ute i den vilda världen bär av till Turkiet....

Dubai till Borensberg

Dubai till Borensberg

29 januari 2010 - 11 mars 2010

Köra bil från För. Arabemiraten till Sverige

große Womo-Reise

große Womo-Reise

5 september 2009 - 6 december 2009

Mit unserem 20 Jahre alten Wohnmobil, neuem TÜV und neuem Öl starten wir in Gunnars Elternzeit zu unserem dreimonatigen (Forschungs-)Reise in den Nahen Osten. Wir sind glücklich endlich das syrische Visum in der Tasche zu haben (wenn auch nur als Transitvisum dafür mit unbegrenzter Möglichkeit ein- und auszureisen :-)). Wir sind schon gespannt und freuen uns!

ERASMUS i Turkiet

ERASMUS i Turkiet

6 september 2009 - 26 januari 2010

Jag valde att byta ut Göteborg mot Ankara. Handelshögskolan mot Middle East Technical University. Stress mot turkish time. En stabil vardag mot nya äventyr. Här kan ni följa mina upptåg, resor, tankar och funderingar.

Petter i Ankara

Petter i Ankara

19 augusti 2009 - 10 januari 2010

Att läsa engelska i Turkiet kanske inte låter som det mest logiska alternativet. Men i vår sköna nya värld är ju allt möjligt och en termin i Ankara är vad som väntar mig framöver.

Semiha Aldrigmer
semoss