Aydın

The devil wears Prada
tisdag 10 mars 2015 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Christer speaking. Fast nu ligger djävulen i lä, även A bär Prada.... En ALLDELES äkta turkisk Pradaväska för 50 träpengar. Detta kan bli en maktkamp på hög nivå... Tittade ut i morse å såg en strålande sol, blå himmel å så hörde jag klirrandet av Carlsbergsflaskorna för mitt

Ännu en turkdag..
måndag 9 mars 2015 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Christer speaking. Till slut fick A utlopp för sin mest basala å djuriska drift....... Att shoppa......... Det märktes snabbt att hon har svart bälte i den grenen. Svettigare butikslöpare har man inte sett sen skatteåterbäringen.... Det blev besök på en vinfabrik som gjorde norra

Ny dag å nytt hotell.
söndag 8 mars 2015 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Christer speaking. Nu trodde ni allt att jag vet var vi är idag. INTEINTEINTE....... Nånstans i närheten av kussimurra city är det i alla fall. I dag skulle vi visst till en mattfabrik....... Hur kul låter det då ?????? Det var skitkul, otroligt fascinerande att se folk som sitter å

Då var vi här igen....
torsdag 5 mars 2015 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Christer speaking... På grund av erbarmligt dåligt internet ligger vi en dag efter här..... Men vi jobbar på det :) Efter en hyfsad frulle så skulle vi ut å kolla på.......ruiner........- eller hur????? Spänningen var påtaglig...... Ok då, vi är på. Det visar sig att halva Turkiet

På väg...
onsdag 4 mars 2015 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Christer speaking. Take-off 09.45 å landade 3 timmar senare. På en helt tom å övergiven flygplats. Nu snackar vi lågsäsong. .... Å vi var verkligen ensamma där, nästan lite kusligt. Å snacka om att vi håller ner medelåldern på den här resan. Åldern å inkontinensen är ledord på

Efesos mm.
lördag 23 november 2013 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

131123 Frukost och äntligen fick jag plättar med massor av choklad kladd! Oliwer hade älskat det! Ut till bussen och strålande sol. Snabbt åter till rummet och bytte till kortärmat :-) Klokt beslut Svensson! Väl framme vid Efesos så var vi nästan först på plats. Det har vi varit ofta

Lotta Carina
LottaochCarina i Rundresa i södra Turkiet
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Badat med delfiner :-)
måndag 5 augusti 2013 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Måndag idag och denna har vi spenderat på bästa sätt med ett besök på Adaland vattenpark här i Kusadasi. Det som gjorde det extra bra var att vi nu också bestämde oss för att vi skulle simma med delfiner som man kan göra där. Vi har varit på vattenparken tidigare men då har vi inte

Dag 9 Kusadasi-Ephesus-Kusadasi
fredag 5 oktober 2012 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Jag väcktes strax efter halv sju av Anders förbannade mobil som meddelade med ett ytterst högljutt sms att vi nu närmade oss Turkiet och att det gick att ringa för si och så mycket bla bla bla... Jag kunde inte somna om så när de ringde och meddelade att frukosten var på väg 15 minuter

Några dagar i västra Turkiet strax innanför Samos
tisdag 18 september 2012 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Malin smet ner ett par dagar före oss så hon kände sig trygg och bekväm med den lilla staden (typ 60000 inv.) när vi dök upp på onsdag kväll. Under de följande dagarna njöt vi av värmen (typ 30 grader), vattnet,(typ 26 grader) maten och våra härliga värdar Hans o Majt. Så här en

Adaland
tisdag 3 juli 2012 - Kusadasi, Aydın, Turkiet

Idag var vi på ett av de tio största vattenlanden i världen! Gissa om Timmie är lycklig?! Han har badat så mycket att han säkert krympt 2 cm :) Vi åkte det mesta som fanns där och har haft riktigt kul. Bara lokalbussen, dolmus, dit var ett äventyr som vi lyckades bra med. Fick mycket

Turkiet - Egeiska Havet

Turkiet - Egeiska Havet

4 mars 2015 - 11 mars 2015

Nu åker Christer & jag iväg igen men på en lite kortare resa denna gång i Turkiet. Det blir lite sightseeing runt kusten. Start i Izmir, sen till Troja, Pergamon, Efesos, Selcuk, Sirence och sen hem igen. Det blir 8 intressanta dagar. :-)

Rundresa i södra Turkiet

Rundresa i södra Turkiet

20 november 2013 - 27 november 2013

Detta blir en rundresa i kristendomens tecken :) Känns häftigt eftersom vi redan i Egypten besökte Sankta Katarinas kloster :)

Turkiet, Cesme-Kusadasi-Bodrum

Turkiet, Cesme-Kusadasi-Bodrum

1 augusti 2013 - 15 augusti 2013

Var glad att jag hade hittat en "kombinationsresa" där vi kunde vara en vecka i Kusadasi och en vecka i Cesme. Allt var bokat och klart, men sen kom det ett mail att resorna till Cesme ställer de in...då hamnade jag i valet och kvalet om vi skulle åka till Bodrum istället och åka till Kusadasi några dagar (eftersom jag lovat Felix att få bada med delfiner där + att jag vill träffa min gamla vän Nalan som är just där på sommaren,) men efter mycket om och men så beslutade jag mej för att utgångspunkten blir Kusadasi, men att vi åker till Cesme 4 dgr iallafall + att det blir ett par nätter i Bodrum :-)

Kryssning i östra Medelhavet

Kryssning i östra Medelhavet

27 september 2012 - 9 oktober 2012

Äntligen dags för en ny semester och en ny kryssning med [link url=www.royalcaribbean.com]Royal Caribbean[/link]. Den här gången blir det en kryssning som går under namnet "Holy Land Cruise" och vi gör den ihop med vännerna Jens och Evelina. Vi kommer att segla med the Mariner of the Seas från Italien till Egypten, Israel, Turkiet, Grekland och sedan tillbaka till Italien.

Kusadasi september 2012

Kusadasi september 2012

12 september 2012 - 18 september 2012

En snabb visit hos grannarna längre ner på Nygatan, fast i Turkiet

Turkiet kusadasi

Turkiet kusadasi

28 juni 2012 - 5 juli 2012

Sol och bad med familjen

Life at Sea

Life at Sea

25 september 2011 - 8 oktober 2011

Livet till havs på en kryssningsbåt

Season '11, Kusadasi

Season '11, Kusadasi

17 mars 2011 - 1 november 2011

Tredje sommarsäsongen i Turkiet. Denna sommar som Supervisor i Kusadasi, först utbildning och öppning av AYT-gateway.

Erasmusutbyte - Turismutveckling

Erasmusutbyte - Turismutveckling

5 december 2010 - 18 december 2010

Åker på två veckors utbyte i Food safety and Tourism Development.

Turkiet 2010

Turkiet 2010